Show simple item record

dc.contributor.advisorSungur, Nuray
dc.contributor.authorEkşi, İsmail
dc.date.accessioned2020-12-29T13:38:25Z
dc.date.available2020-12-29T13:38:25Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430439
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı, okul müdürlerinin hizmet içi eğitime olan ihtiyaç düzeylerinin cinsiyet, kıdem ve okul türüne göre ferklıhk gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Eğitim etkmliklerinin kurumsal ve bireysel boyutta istenen yararlan sağlayabilmesi, okul müdürlerinin yeterliliğine bağlıdır. Bu araştırma, 'Müdür ne ise, Okul odur` düşüncesinden hareketle, okul müdürlerinin hizmet içi eğitim ihtiyacının saptanmasına yönelik bir çalışma olması bakımından önem taşımaktadır. Araştırmanın evreni Kocaeli İli'dir. Araştırmanın evreni, aynı zamanda araştırmanın örneklemi olarak alınmıştır. Araştırmanın evrenini oluşturan Kocaeli İlindeki tüm okullarda görev yapan 35'i kadın, 303 'ü erkek olmak üzere toplam 338 okul müdürü araştırmaya dahil edilmiştir. Veriler, eğitim-öğretim, eğitim liderliği, personel hizmetleri, bütçe ve işletme boyutlarında 15'er olmak üzere toplam 60 maddeden oluşan ve araştırmacı tarafından geliştirilen `Okul Müdürlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçları Ölçeği` uygulanarak elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde X, S, F, t testi, (F) testinin anlamlı çıkması halinde LSD (Çoklu karşılaştırma) testinden yararlanılmıştır. Birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci alt problemlere ilişkin verilerin çözümlenmesinde okul müdürlerinin hizmet içi eğitim ihtiyacında kıdemlerine ve okul türlerine göre farklılık olup olmadığını belirleyebilmek için tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Araştırmanın tüm çözümlemelerinde, hata payı P<.05 olarak alınmıştır. Araştırma ölçeğinin geçerliği için uzman kanısı alınmıştır. Güvenilirlik için Cronbach's Alpha katsayısı hesaplanmış; =.9454 bulunmuş ve =.95 güvenirlik katsayısı olarak alınmıştır. IVAraştırmanın sonucunda elde edilen bulgular : 1. Okul Müdürlerinin, hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının eğitim öğretim boyutunda cinsiyetlerine göre, farklılığını belirleyebilmek için yapılan t testi sonucuna göre; anlamlı farklılık bulunmuş, kadın okul müdürlerinin erkeklerden daha fazla hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları ortaya çıkmıştır. Okul müdürlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarında kıdem ve okul türü değişkenleri bakımından anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamıştır. 2. Okul müdürlerinin, hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının eğitim liderliği boyutunda cinsiyetlerine göre farklılığını belirleyebilmek için yapılan t testi sonucuna göre, anlamlı farklılık bulunmuş, kadın okul müdürlerinin erkeklerden daha fazla hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları ortaya çıkmıştır. Kıdemleri 3-6 yıl olan okul müdürlerinin, kıdemleri 7-15 yıl olan okul müdürlerinden daha fazla hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları anlaşılmıştır. 3. Okul müdürlerinin, hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının personel hizmetleri boyutunda cinsiyetlerine göre farklılığını belirleyebilmek için yapılan t testi sonucuna göre, anlamlı farklılık bulunmuş, kadınların hizmet içi eğitime erkeklerden daha fazla ihtiyaç duydukları ortaya çıkmıştır, ilköğretim okulu müdürlerinin hizmet içi eğitime lise ve dengi okul müdürlerinden daha fazla ihtiyaç duydukları görülmüştür. 4. Okul müdürlerinin, hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının bütçe ve işletme boyutunda cinsiyetlerine göre farklılığını belirleyebilmek için yapılan t testi sonuçlarına göre anlamlı farklılık bulunmuş, kadınların hizmet içi eğitime erkeklerden daha fâzla ihtiyaç duydukları anlaşılmıştır. Okul Müdürleri arasında kıdem ve okul türlerine göre hizmet içi eğitim ihtiyaçlarında anlamlı bir fark bulunmamıştır. 5. Genel olarak; kadın okul müdürlerinin erkek okul müdürlerine oranla daha fazla hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları anlaşılmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT The aim of this research is to bring up whether the level of needs of the headmasters for in-service training differs from sex, the length of service and the type of the school. It depends upon the adequacy of the headmasters for training activities to provide institutional and individual benefits on the required level. This research bears importance in view of it is a study directed towards determining the need of the headmasters for in-service training by setting out with the thought `The school is what is the headmaster of it.` The creation of the research is the city of Kocaeli. The creation of the research is also taken as the sample of the research. In the total, 338 headmasters, 35 of whom are women, 303 of whom are men, working in all schools of Kocaeli, whol forms the creation of the research are included in it. Data are attained by carrying out `The Scale of The Headmasters' Needs In- Service Training`, which consists of 60 Hems in all, under the subjects such as education-instruction, the leadership of education, personnel services, budget and administrating which includes 15 items in each. İt was benefited from the X, S, F, t tests in the analysis of data and in case the test (F) turns out to be positive, it was benefited from the LSD (Multi Comparison) test. In the analysis of data related to the first, second, third, fourth and fifth sub-problems, one-way variance analysis was carried out determine whether there are differences between the legth of service and the type of the school in the needs of in-service training of the headmasters. The margin of error is taken as P<.05 in all the analyses of the research. For validity of the scale of the research, experts' opinion is taken and it is found out that the value of Cronbach's Alpha is =. 9454= 95 by analysing the reliability. VIDiscoveries in the result of the research: 1. According to the result of (t) test, which is done to determine the differences as to sex in the point of view of the education-instruction of in-service traiining needs, meaningful differences were found out and it appeared that female headmasters need more in-service training than male headmasters. In the needs of in-service training of the headmasters', there didn't appear meaningful differences from the points of view such as the lnegth of service and the type of the school 2. According to the result of (t) test, which is done to determine the differences as to sex in the view of the leadership of the education of in-service training needs, meaningful differences were found out and it appeared that female headmasters need more in-service training than male headmasters. The headmasters whose length of service is bedween 3-6 years need more in-service training than the ones whose length of service is between 7-15 years. 3. According to the result of (t) test, which is done to determine the differences as to sex in the view of personnel service of in-service training needs, meaningful differences were found out, it appeared that women need more in-service training than men. It was seen that the headmasters of elementary education schools need more in-service training than the headmasters of high schools and their aquals. 4. According to the result of (t) test, which is done to determine the differences as to sex in the view of budged and administrating of in-service training needs, meaningful differences were found out, it was understood that women need more in-service training than men. It didn't appear any difference between the headmasters as to length of service and the type of the school in in-service training needs. 5. Generally; it was understood that female headmasters need more in-service training than male headmasters do. vnen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürlerinin hizmet içi eğitim ihtiyacı
dc.title.alternativeThe need for headmasters in service training
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.identifier.yokid109879
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid107109
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess