Show simple item record

dc.contributor.advisorKasatura, İlkay
dc.contributor.authorEkren, Gönül
dc.date.accessioned2020-12-29T13:38:21Z
dc.date.available2020-12-29T13:38:21Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430415
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada, meslek lisesi ve normal lise 11. sınıf öğrencilerinin benlik saygısı değişkenine göre durumluluk ve sürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu amaçla, Bursa ilinde mesleki eğitim veren Atatürk Endüstri Meslek Lisesi ve normal eğitim veren Çelebi Mehmet Lisesinden random yoluyla seçilmiş 200 öğrenci (n=200) örnekleme alınmıştır. Araştırmada öğrencilerin benlik saygısı kazanımlarmı ölçmek için `Cooper Smith Benlik Saygısı Envanteri (SEI)` sağlıklı benlik yapısı puanları yüksek olan 60 öğrenci ile sağlıklı benlik yapısı puanlan düşük olan 60 öğrenciye, kaygı düzeylerini ölçmek için Le Compte ve Öner (1982) tarafından Türkçe'ye uyarlanmış `Durumluk- Süreklilik Kaygı Envanteri` kullanılmıştır. Elde edilen verilerin ortalama ve standart sapmaları alınmıştır. Sonuçta: sağlıklı benlik yapısına sahip meslek lisesi öğrencilerinin meslek planlarını formüle etme ve gerçekleştirme konusunda staj yaptıklarından şimdi ve geleceğe yönelik durumluluk-süreklilik kaygı envanteri puanlarının normal sınırlar içersinde olduğu bulunmuştur. Sağlıklı benlik yapısına sahip olan; fakat, gelecekteki meslek seçimi, mesleki bilgiye ve fırsata sahip olamayan; meslek seçiminin ÖYS' ye bağlı ve belirsizlik içersinde olan normal lise 11. sınıf öğrencilerinin durumluluk- süreklilik kaygı puanlarının da normal sınırlar içersinde olduğu bulunmuştur. Sağlıklı benlik yapısına sahip; meslek seçimini gerçekleştirmiş meslek lisesi öğrencileri ve mesleki belirsizlik yaşayan normal lise öğrencileri ile sağlıklı benlik yapısına sahip olamayan öğrencilerin Durumluluk-Süreklilik Kaygı puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Anahtar kelime: Benlik Saygısı, Durumluluk- Süreklilik Kaygısı, Meslek Seçimi
dc.description.abstractABSTRACT İn this research, the relation between state and trait anxiety levels of 1 1th grade students of technical high school and normal high school are examined according to the ego esteem variable. For tfis objective, 200 students ( n:200 ) of Atatürk Meslek Lisesi, a school giving technical education in Bursa and Çelebi Mehmet Lisesi, a school giving normal education are chosen with random sampling and used as the sample. İn the research for measuring students' ego esteem gains `Cooper Smith Ego Esteem Inventory ( SEI )` is used with 60 students having high healthy ego esteem points and 60 students having low healthy ego esteem points, for measuring anxiety levels `State-Trait Anxiety Inventory` that is translated to Turkish by Le Compte and Öner (1982 ) is used. The average and standard deflections of the data are measured. In the result: it is found that, as students of technical high school have internship about formulating and doing occupational plans for today and future traid-state anxiety points are in normal limits. It is also found that the Upgrade students of normal high school having healthy ego formation but do not have future occupational choice, occupational information and chance whose occupational choice is depending on ÖYS with ambiguity have state-trait anxiety levels within normal limits. A sinificant difference is found between students of technical high school having healthy ego formation, done the occupational choice and students of normal high school having occupational ambiguity and could not have healthy ego formation in their State- Trait Anxiety points. Key word: Ego Esteem, State-Trait Anxiety, Occupational Choiceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleSağlıklı benlik yapısına sahip meslek lisesi 11. sınıf öğrencileri ile sağlıklı benlik yapısına sahip normal lise 11. sınıf öğrencilerinin kaygı düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe Relation between state and trail anxiety levels of 11 th prode students of technical high school and normal high school are examined according to the ego esteem variable
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTrait anxiety
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmState anxiety
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmVocational choice
dc.identifier.yokid109881
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid107110
dc.description.pages47
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess