Beden eğitimi ve spor yüksekokullarındaki öğretim elemanlarının olması gereken niteliklere uygunluklarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Özkan, Hüseyin | |
dc.contributor.author | İrez, Salih Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:38:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:38:08Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430336 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, `Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarındaki Öğretim Elemanlarının Olması Gereken Niteliklere Uygunluklarının Değerlendirilmesi` amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, araştırmanın problemi ile ilgili konularda yapılan araştırmalar ve ilgili literatür incelenerek araştırmanın veri toplama aracı ( anket ) oluşturulmuştur. Bu anketteki soruların güvenirlik ve geçerlilik çalışması yapıldıktan sonra örneklem grubuna uygulanmıştır. Araştırma tarama tipi bir çalışma olup, veriler anket yoluyla elde edilmiştir. Çalışmanın evrenim, Bu araştırmanın evrenini, ADIM Projesi kapsamındaki üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları ile Fakültelerin Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümlerindeki öğretim elemanları ve öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklemini ise ADIM (Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Denizli Pamukkale Üniversitesi, İsparta Süleyman Demirel Üniversitesi ve Muğla Üniversitesi ) projesi kapsamında yer alan üniversitelerin ilgili bölümlerinin öğretim elemanları ile aynı bölümlerde öğrenimlerine devam eden son sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Veri toplama aracında üç boyut altında birleştirilen 24 nitelik yer almıştır. Bu niteliklerin karşısında, niteliklere sahip olma dereceleri yer almıştır. Niteliklere sahip olma derecelerinin belirlenmesinde Beşli (Hiç, Az, Orta, Çok, Pek çok) bir ( Likert ) derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadaki anket sorulan, öğretim elemanları ve öğrencilerin bulundukları illere ve cinsiyetlerine göre ayrı ayrı kros tablolarla karşılaştırılmıştır. Ayrıca öğretim elemanları ve öğrencilerin sorulara verdikleri cevaplar arasında anlamlı fark olup olmadığına da `ki kare` testi ile bakılmıştır. Ayrıca verilen cevapların çoğunlukla `orta` seçeneğinde yoğunlaştığı görülmüştür. Öğretim elemanları ve öğrencilerin sorulara verdikleri cevaplar karşılaştırıldığında çoğunlukla anlamlı fark bulunmuştur. Sonuç olarak Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarındaki Öğretim Elemanlarının olması gereken nitelikler açısından, istenen düzeyde olmadıkları görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to evaluate of qualifications of Physical Education and Sport Academies Lecturers. For this aim, a questionnaire was prepared as investigating research questions and literature After reliability and validity of this quastionnaire was tested, it was applied to sample group. This study was a search type so data was obtained with a questionnaire The population of this study was composed of Lecturers from Physical Education and Sport Teaching Departments at Physical Education and Sport Academy and 4th class students from studying at this faculties. A sample was consists of students who were studying Universities which are founded in ADIM Project (Aydın Adnan Menderes University, Denizli Pamukkale University, İsparta Süleyman Demirel University, and Mugla University). In data collecting apparatus, 24 quality was used which putting together three dimensions. The opposite side of this questions, degree of having this qualities were placed. For obtaining this qualities, 5 rank (never, little, medium, much, too much) Likert Scale was used. In questionnaire, questions was compared with Cross tabs as differences of ciites and genders of Lecturers and students. Also, `chi square` test was used for If there is a significant differences between Lecturers and students. Thereofere, it was founded that given answers were mostly in `medium` choice. There was a significant differences mostly, between given answers to questionnaire from Lecturers and students. In conclusion, it was seen that the qualities that should be in lecturers who are studying in Physical Education and Sport Academies did not find to required levels. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden eğitimi ve spor yüksekokullarındaki öğretim elemanlarının olması gereken niteliklere uygunluklarının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of qualification of physical education and sport academies'/lecturers at physical education and sport departments | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | Sports schools | |
dc.subject.ytm | Quality | |
dc.subject.ytm | Academic personnel | |
dc.subject.ytm | Occupational level | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Occupational formation | |
dc.identifier.yokid | 182392 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 162958 | |
dc.description.pages | 161 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |