Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdemir, Ali
dc.contributor.authorMertol, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-29T13:38:07Z
dc.date.available2020-12-29T13:38:07Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430329
dc.description.abstractYÖNETİM ORGANİZASYON YÜKSEKLİSANS PROGRAMI TEZ OZETI İŞLETMELERDE KONJONKTÜREL YÖNETİM STRATEJİLERİ Konjonktür, yaklaşık 150 yıllık bir geçmişi olmakla beraber, son 30 yıldan bu yana iş ve bilim çevrelerince üzerinde önemle durulan bir konudur. Günümüzde, küreselleşen ve sürekli değişen çevre koşullan içinde, bu koşullara uymak zorunda olan işletmeler, ekonominin dinamik değişkenlerini takip ederek ve bunlara dayalı kestirimler yaparak, elde edilen bilgileri yönetim stratejilerinde kullanmaları zorunluluk haline gelmiştir. Konjonktürün temelinde bulunan iki çekirdek kavram `üretim` ve `tüketim`dir. İşletmelerin faaliyetlerinin ve amaçlarının temelindeki baskın kavramlar da üretim ve tüketimdir. Konumuz açısından buradaki can alıcı soru: Birbirinden aynlamayan bu iki s. kavramın hangisinin lider olduğudur. Günümüzde işletme yönetimi paradigması içinde; Senge, Drucker, Hamel-Prahalad gibi düşünürler bu klasik soruya modern bir yaklaşımla ışık tutmuşlardır. Bu kişilerin görüşleri ise benim için konuya bir bakış açısı kazandırmıştır. Araştırmanın gerekçesini ise Stratejik Yönetim Ekollerinden `Çevre Ekolleri` ve `Konjonktür Teorileri` oluşturmaktadır. Çünkü bu ekolün varsayımlarında olduğu gibi, günümüzde; uluslarüstü niteliğe sahip dahi olsa; hiçbir işletme çevresini tam olarak denetimine alamamaktadır, etkilemekten öte çevreye uyum Stratejilerim seçmek zorundadır.Bu araştırma `Temel Araştırma'' niteliğinde olup üç bolümden oluşmaktadır. Araştırmanın 1. Bölümünde, konjonktür ile ilgili kavramlara ve tanımlara yer verildikten sonra bu konu üzerinde odaklasan iktisadi kuram ve politikalara kısaca değinilmiştir. Bu bölümde, konjonktür neden ve sonuçlan yönüyle ele alınmaya çalışılmıştır. Araştırmanın 2. Bölümünde işletmelerin amaçlan, yapıları, işlevleri gibi özellikleri temelinde konjonktürel çevresini oluşturmaya çalışılmıştır, takiben konjonktürün işletmeler üzerindeki etkisi, yönü, büyüklüğü, şiddeti, bileşenleri açıklanmıştır. Araştırmamın 3. Bölümünde, `Stratejik Yönetim` çerçevesinde ve teorik olarak, uygulanabilecek `Konjonktürel Yönetim Stratejileri` açıklanmıştır. Yine bu bölümde rekabet ve pazarlama, satışlar ve fiyatlama, maliyetler, finansman sorunlarının konjoktürel boyutlan ele alınmıştır. Araştırmanın son bölümünde konjonktürel yönetim stratejilerinin geliştirilmesinde uygulamacıların yararlanabileceği bir yaklaşım geliştirilmiştir. Çalışma, sonuç ve önerilerle tamamlanmıştır. II
dc.description.abstractUNIVERSITY OF KOCAELİ INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES MANAGEMENT DEPARTMENT POST- GRADUATE PROGRAM OF MANAGERIAL ORGANISATION Conjectural Strategies of Management Summary Together with its past of some 150 years, conjuncture has been an important topic taken into account by business and science environments within last 30 years. Within the globalize and continuously changing environmental conditions of today, enterprises have to comply with these situation; have to follow dynamic variables of economy, have to make predictions with regard to these tendencies and they have to use in the end gathered data in managerial strategies. Two central concepts forming the core of conjuncture are `production and consumption.` Indeed dominant concepts of fundamentals of enterprise objectives and activities are again production and consumption. Central question from our perspective here is which term leads the other one? Within the enterprise management paradigm of today, thinkers like Senge, Drucker and Hamel- Prahalad enlighten this classical matter with a modern approach. Views of these thinkers gained a perspective for me too. Reason of research is formed by ` environmental approach` among other strategical managerial approaches. Because as it is claimed within tenets of this approach, though some of them have international characteristics none of enterprise may control its environment absolutely. IllResearch has the characteristic of ` Basic Research` and consists of three chapters. In the first chapter of research concepts and definitions about conjuncture are mentioned and following this economic theories and policies focus on this point are argued briefly. I tried to search the conjuncture in terms of its causes and effects. Within the second chapter of research I explained forming conjectural environment of enterprises at the basis of their objectives, structures and functions. Following this I explained effects, direction, size and degree of conjuncture upon enterprises. In the third and last chapter of research I explained `conjectural management strategies` which could be applied theoretically within the framework of `strategical management.` IVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde konjonktürel yönetim stratejileri
dc.title.alternativeConjectural strategies of management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmManagement strategies
dc.subject.ytmBusiness management
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmStrategic management
dc.subject.ytmBusiness cycles
dc.identifier.yokid109972
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid107119
dc.description.pages180
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess