Teachers` beliefs about group work and their application of group work in the ELT classrooom
dc.contributor.advisor | Paker, Turan | |
dc.contributor.author | Kocaman, Perihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:38:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:38:05Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2020-11-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430316 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Muğla merkez ilçedeki İngilizce hazırlık sınıfı öğretmenlerinin grupçalışması hakkındaki inançları, ne sıklıkta ve ne şekilde grup çalışması yapıldığı veyapılırken karşılaşılan problemler araştırıldı. Veri toplamak için Muğla merkezilçedeki Anadolu Lisesi ve dengi okullarda çalışmakta olan 30 hazırlık sınıfıöğretmeni bir sormaca doldurdu ve sormaca dolduranların arasından rasgele seçilen10 öğretmen video kayıtlarıyla gözlendi. Çalışmanın sonunda İngilizce hazırlıköğretmenlerinin çoğunun grup çalışmasının pek çok bilişsel ve sosyal hedefeulaşmanın birçok açıdan avantajlı bir yolu olduğuna inandıkları sonucuna varıldı.Öğretmenler her zaman en etkili şekilde olmasa da grup çalışmasını sınıflarındakullanmaktadır. Tekniği uygularken karşılaştıkları problemlerin, ana dilin fazlakullanılması, gürültü ve bazı öğrencilerin diğerlerini engellemesi gibi öğretmeninaktiviteyi uygulama şeklinden kaynaklanan problemler olduğu anlaşılmıştır.Öğretmenler bu problemlerle genelde sınıfta dolaşıp öğrencileri gözlemlemek,fazladan ipucu vermek ve istenmeyen davranışları sergileyen öğrencileri uyarmakgibi stratejiler kullanarak başa çıkmaktadır. Bu sonuçlar, öğretmenlerimiziuygulamalı sunumlarla grup çalışması tekniğinden en iyi nasıl faydalanacaklarıkonusunda bilgilendirme ve yönlendirme gerekliliğinin altını çizmiştir.ANAHTAR SÖZCÜKLERİkili çalışma, grup çalışması, işbirliği, iletişimci yaklaşım | |
dc.description.abstract | ACKNOWLEDGEMENTSI am most grateful to my advisor Assistant Professor Dr. Turan Paker for hispatience and guidance while I prepared my thesis. I am very lucky that I have beenone of his students. He did more than a teacher can do for his student, for me.I owe much to Assistant Professor Dr. Şevki Kömür who always encouragedme, shared his resources and who never left me alone even at my worst times.I wish to acknowledge Assistant Professor Dr. Hasan Şeker for the feedbackhe gave, and Assistant Professor Dr. Ömer Aydoğdu for his encouragement.I am also indebted to my administrators at my workplace for their patiencethroughout the year.Many thanks go to my colleagues for their insights, encouragement andinvaluable friendship.Special thanks to the teachers who kindly participated in the questionnairesand observations.Finally, thanks to my parents and my brother for their love throughout mylife. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Teachers` beliefs about group work and their application of group work in the ELT classrooom | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-16 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 151433 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 188144 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |