Show simple item record

dc.contributor.advisorKarahan, Rıza Sıtkı
dc.contributor.authorBulut, Zeki Atil
dc.date.accessioned2020-12-29T13:38:01Z
dc.date.available2020-12-29T13:38:01Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430289
dc.description.abstractÖZETÇalışmanın amacı konaklama işletmelerinde pazar konumlandırmafaaliyetlerini incelemektir. Bu doğrultuda Bodrum'da faaliyet gösteren 14 büyükölçekli konaklama işletmesi ve 30 seyahat acentası örnek seçilmiş ve işletmeyöneticilerine yönelik olarak anket ve görüşme uygulamaları yapılmıştır. Elde edilenveriler SPSS programında analiz edilmiş ve algılama haritası oluşturulmuştur.Çalışma sonucunda konaklama işletmelerinin etkin bir konumlandırma yaptıklarıbuna karşın pazara yeni girecek veya yeniden konumlanacak işletmeler için pazardafırsatların bulunduğu ve tutundurmanın tek başına konumlandırmada etkili olmadığıbelirlenmiştir.
dc.description.abstractABSTRACTThe aim of this study is to examine market positioning activities in hospitalitycompanies. In accordance with this aim, 14 hospitality companies and 30 travellingagencies have been sampled. Surveys and meetings were applied to the managers anddatum have been analysed in SPSS program and perceptual maps created. The studyresults show that hospitality companies positioned effective but there areopportunities for companies which want to enter the market or repositioning.Besides, results show that promotion activities don?t effective enough for positioningwithout other marketin mix activitiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKonaklama işletmelerinde pazar konumlandırma (Bodrum örneği)
dc.title.alternativeMarket positioning in hospitality companies (Bodrum sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid151420
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid188137
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess