Show simple item record

dc.contributor.advisorVarlıklı, Gülşen
dc.contributor.authorKazel, Yildiz
dc.date.accessioned2020-12-29T13:37:57Z
dc.date.available2020-12-29T13:37:57Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430264
dc.description.abstractIX ÖZET Bu araştırmanın amacı, 11- 14 yaş grubu öğrencilerin Risk Alma Davranışlarını tanımak, öğretmenlerin Karar Stratejileri ve Tüm Beyin Kullanımı ile öğrencilerin Risk Alma Davranışlarını algılamaları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmaya Kocaeli ili ilçelerinden seçkisiz olarak 22 ilköğretim okulu alınmıştır. Bu okullardan 1203 öğrenci ve 144 öğretmen araştırmaya katılmıştır. Araştırmada, Risk Alma Davranışını ölçmek için Risk Alma Davranışı Ölçeği geliştirilmiştir. Öğretmenlerin karar stillerini belirlemek için Karar Stratejileri Ölçeği, tüm beyin kullanımını ölçmek için de Tüm Beyinle Karar Verme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; yaş açısından bakıldığında 12 yaşındakilerin daha az risk aldıkları, cinsiyet açısından bakıldığında erkeklerin daha fazla risk aldıkları (özellikle fiziksel riskleri aldıkları) görülmektedir. Baba mesleğine göre bakıldığında babası çiftçi olanların daha az risk aldıkları, annelerin çalışıp çalışmamasının Risk Alma Davranışını etkilemediği görülmektedir. Ancak annenin öğreniminin ve babanın öğreniminin risk alma davranışına etkisi olduğu, okur-yazar olmayan ya da ilköğretim mezunu olan ebeveynlerin çocuklarının daha az risk aldıkları görülmektedir. Ayrıca ilk çocuğun daha fazla risk aldığı görülmektedir. Öğretmenlerin öğrencilerin risk alma davranışını algılamaları bakımından; bayan öğretmenlerin, yabancı dil dersi öğretmenlerinin ve 0-2 yıl arası öğretmenlik yapanların, öğrencilerin daha fazla risk aldıklarını düşündükleri görülmektedir. Ayrıca 41 ve üzeri yaştaki öğretmenlerin daha içtepisel karar verdikleri, 31- 40 yaş arasındakilerin daha kararsız kaldıkları, 3- 5 yıldır öğretmenlik yapan öğretmenlerin diğer hizmet süresi gruplarına göre, daha az bağımlı karar verdikleri görülmektedir. 11-15 yıldır öğretmenlik yapan öğretmenlerin diğer gruplara göre, tüm beyinle karar verme puanlarının en düşük olduğu görülmektedir.
dc.description.abstractSUMMARY The aim of this investigation is to know the risk taking behaviour of 1 1- 14 age group, to research the connection between the decision strategy and whole brain use the risk taking behaviour of the students. 22 elemantary schools are taking to this investigation from the districts of Kocaeli to this investigation being random. From these schools, 1203 students and 143 teachers join to investigation. In this investigation; the scale of risk taking behaviour is developed for to measure the risk taking behaviour. The scale of the decision strategy for to determine the decision styls of teachers, the scale of the deciding with the whole brain is used for to measure the using of whole brain, too. According to the discoveries; it's seen that when we look through the age, people at age 12 have less risk and when we look through the sexuality they have more risk (especially taking of the physical risk). When it's looked according to the father's job it's seen that whose fathers are farmer have less risk and their mothers; who's working or not never effects the risk taking behaviour. But it's seen mother and father's education have an effect to risk taking behaviour children whose parents don't literate or graudated from primary school have less risk. In addition, it seen that first child has more risk. Foreign language teachers, women teachers and the teachers who have experience 0-2 years think that according to perceiving the risk taking behaviour students take more risks. Also, the teachers above the age 41; decide more `impulsive` is it emotional, sensetive, the aged between 31 - 40 are more irresolute, and who has been teachers for 3-5 years are less dependent when they decide. On the other hand, it is seen that the teachers who have been teaching for 11-15 years, have low marks about using their brain.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleErinlik grubu öğrencilerinin risk almaya yönelik davranışı ve öğretmenlerinin algılaması
dc.title.alternativeThe Behaviour of teenager-group students against taking risks and their teachers perceiving
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmRisk taking behavior
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmStudents
dc.identifier.yokid113157
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid113068
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess