Show simple item record

dc.contributor.advisorDeniz, Sabahattin
dc.contributor.authorKaralar, Halit
dc.date.accessioned2020-12-29T13:37:51Z
dc.date.available2020-12-29T13:37:51Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430226
dc.description.abstractiÖZETBu araştırmada, Microsoft Excel Programında Formül Yazımı ünitesininöğretiminde kullanılan bilgisayar destekli öğretim yöntemi ve geleneksel öğretimyönteminin, Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin erişileri ve kalıcılık düzeyleriüzerindeki etkisi incelenmiştir.Bu bağlamda, araştırmada 1) bilgisayar destekli öğretim yöntemininuygulandığı deney grubu ile, geleneksel öğretim yöntemini uygulandığı kontrolgrubunun öğrenme düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı, 2)bilgisayar destekli öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu ile, gelenekselöğretim yöntemini uygulandığı kontrol grubunun hatırlama düzeyleri arasındaanlamlı bir farklılık olup olmadığı araştırılmıştır.Bu deneysel çalışma Milas Sıtkı Koçman Meslek Yüksekokulu öğrencilerininkatılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, İşletme, Pazarlama, Turizm ve Otelİşletmeciliği programları öğrencilerinden rasgele seçilen 52'si deney grubu ve 52'sikontrol grubu olmak üzere toplam 104 öğrenci üzerinde yürütülmüştür.Araştırmada ön test-son test deneysel deseni kullanılmış ve veriler alfagüvenirliği 0,84 olarak hesaplanan bir başarı testi aracılığıyla toplanmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin analizinde, aritmetik ortalama, standartsapma kullanılmıştır. İki grubun ön test, son test ve hatırlama testi sonuçlarınınortalamalarının karşılaştırılması için ?t? testi uygulanmıştır. Bu araştırmanınsonuçları şunu göstermiştir:1. Bilgisayar destekli öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu ilegeleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin, öğrenmedüzeyleri arasında anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur.2. Bilgisayar destekli öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu ilegeleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin, hatırlamadüzeyleri arasında anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractiiABSTRACTThe main goal in this study is to examine the effect of using computerassisted instruction method and traditional instruction method on learning and recalllevels in Formula Writing Unit in Microsoft Excel Programme teaching among thestudents at vocational school.In this context, it was investigated 1) whether there is a significant differencebetween the learning level of the group which was supported with computer assistedinstruction method and the group which was supported with traditional instructionmethod and 2) whether there is a significant difference between the recall level of thegroup which was supported with computer assisted instruction method and the groupwhich was supported with traditional instruction method.This experimental study was conducted with the students in Milas SıtkıKoçman Vocational School. The research was performed on 104 students in Tourismand Hotel Services, Marketing and Business Administration programmes who werechosen by random (52 students were in the experimental group and 52 in the controlgroups).In this research, a pretest-post test design was used and data was obtainedby means of the succes test which was calculated as Alpha reliability was 0.84.Some of the data yielded from the research was tested by means, standartdeviations of the pretest and posttests. To compare the means from sets of scores, a?t? test employed. The results of the research revealed that:1) There is a significant difference between the learning level of the groupwhich was supported with computer assisted instruction method and the group whichwas supported with traditional instruction method.2) There is a significant difference between the recall level of the group which wassupported with computer assisted instruction method and the group which wassupported with traditional instruction method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMicrosoft Excel programında formül yazımı öğretimin, bilgisayar destekli öğretim yöntemi ve geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı gruplardaki, öğrencilerin erişileri ve kalıcılık düzeyleri üzerine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid150637
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid187578
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess