Show simple item record

dc.contributor.advisorSay, Tansu
dc.contributor.authorEkinci, Burak
dc.date.accessioned2020-12-29T13:37:48Z
dc.date.available2020-12-29T13:37:48Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430205
dc.description.abstractTEZ ÖZETİ Bu çalışma siyasi yaşamını sürdüren politik partiler ve seçilmiş kişilerin yanı sıra, bu alana girmek isteyen yeni parti ve adayların pazarlama stratejilerim nasıl oluşturması ve nasıl kullanılması gerektiği hakkında bakış açısıyla yol gösterebilir. Siyasi parti ve adayların seçmenler tarafından tercih edilme ölçütlerinin belirlenmesinde de yardımcı olabilir. Araştırmanın birinci bölümünde; dünyada ve Türkiye'de politik pazarlamanın geçmişi ve bugünü incelenmiştir. Politik pazarlama kavram olarak ülkemizde yeni yeni kullanılmaya başlamıştır. Bu yüzden konuyla ilgili literatür çalışmaları sınırlı kalmaktadır. İkinci bölümde, politika ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar tanımlanmaya çalışılmıştır. Ürün kavramı, fiyatlandırma, dağıtım kanalları, tutundurma, propaganda ve reklam kavramları politik pazarlama için ele alınıp incelenmiştir. Yapılan anket çalışması ile Bostancı Mahallesindeki seçmenlerin siyasi parti liderlerinden ve partilerden bekledikleri özelliklerin sıralandırılması sağlanmıştır. Karar vermelerine yardımcı olan faaliyetlerin önem sırası belirlenmiştir. En çok izledikleri yayın araçları, en çok okudukları günlük gazeteler ve dergiler, en yararlı buldukları tartışma programları saptanmıştır. Ayrıca demografik özellikleri ile oy verdikleri partiler arasındaki ilişkiler belirlenmeye çalışılmışta. Araştırmanın son bölümünde ise, her bir partiye oy veren seçmenlerin; partilerinden ve liderlerinden beklentileri, etkilendikleri faaliyetlerin analizleri özet olarak açıklanmıştır.
dc.description.abstractII ABSTARCT This research is proposed to help the new political parties and politicians, as well as those, that had been already elected and in politics for many years by shading light on how to form marketing strategies and how to use them. It may also help the voter's criterions on choosing political parties and candidates. In the first part of the research, the history of political marketing in Turkey and on the word has been examined. Political marketing as a concept has been only recently used in our country. And therefore, literature studies are limited. In the second part, basic concepts about political marketing are defined. Product, price, place, promotion, propaganda and advertising concepts are dealt under the general concept political marketing. By the help of the questionnaires, the sample of voters in Bostancı are interviewed and their expectation of the political parties and their leaders are tried to be uncovered. Also the activities that help to make a decision have been arranged by their importance for the voters. The TV channels, which they mostly watch, the radio channels, which they mostly listen, the newspapers that they mostly read, the discussion-programs that they find the most useful are determined. The relationship between voters' demographic characteristics and the political parties, they had chosen, is tried to be seen. At the last section, the analysis of voters' expectations of their parties and leaders, and the activities that impress the voters are given as short summaries for the voters of each political party.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePolitik pazarlama üzerine uygulamalı bir araştırma
dc.title.alternativeA Practical research on political marketing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVoters
dc.subject.ytmPolitics
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmPolitical marketing
dc.subject.ytmMass media
dc.identifier.yokid126612
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid123104
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess