Teachers` and students` perceptions of the benefits of portfolio use as a tool of instruction
dc.contributor.advisor | Üstünel, Eda | |
dc.contributor.author | Ekmekci, Nagihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:37:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:37:47Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2020-11-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430202 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma ile Muğla Üniversitesi ngilizce Hazırlık Programı'nda, ders aracı olarakportfolyo kullanımının faydaları, portfolyonun hangi amaçla kullanıldığı, problemler veileriye dönük kullaınım ile ilgili öğretmen ve öğrenci algıları incelendi. Bu çalışmada,Hazırlık Programında ve portfolyo çalışması yapan 29 öğretmen ve 116 öğrenci, öğrenciprofilini örnekleyebilmek için tabakalı (Nazik, 2001) örneklem usulü ile belirlendi ve her ikigruba özgür yanıtlı ve sistemleştirilmiş (Nazik, 2001) anket uygulanarak veri elde edildi.Araştırmaya dahil olan öğrencilerin portfolyoları incelendi ve elde edilen veri rapor edildi. Buaraştırmadan elde edilen sonuç, öğrencilerin büyük çoğunluğunun portfolyonun yazma amacıolarak yazma becerilerini, gramer bilgilerini, kelime hazinesini, cümle kurma becerisinigeliştirmek ve öğrendiği bilgiyi pekiştirmek olarak algılamış olmalarıdır. Öğretmenlerportfolyo kullanım amacını yazma becerisini geliştirmeye yardımcı, öğrencinin öğrenmesürecini ve gelişimini gösteren bir araç olarak algılamışlardır. Öğrencilerin büyük çoğunluğuportfolyoyu öğrenmelerinde faydalı bulmuşlardır. 28 öğretmen portfolyoyu faydalı olarakalgılamıştır. Öğretmenler açısından problemler, portfolyonun ek iş yükü getirmesi,değerlendirmede güçlük ve öğrencinin yazıyı başkasına yazdırması olarak belirtilmiştir.Öğretmen ve öğrenciler, uygulamanın gelecek yıl devam etmesini önermiştir. Her ikikatılımcı grup, gelecek yıl için daha kolay ve ilginç konuların seçilmesini ve kullanımınrevize edilmesini önermiştir. Sonuç olarak, portfolyo kullanımını etkin bir hale getirmek içinöğretmenlerin portfolyo teorisi, kullanım biçimleri ve etkin kullanım yöntemleri ile ilgilibilgilendirilmesi gereği saptanmıştır.Anahtar kelimeler : portfolyo, portfolyo teorisi, yabancı dil olarak ngilizce öğretimi | |
dc.description.abstract | This study investigated teachers? and students? perceptions on the purpose of portfoliouse at Muğla university, the problems encountered in portfolio use and future suggestionsregarding portfolio use. Data were collected through open-ended and Likert scalequestionnaires applied to 29 teachers and 116 students at the preparatory program. Teacherswho were actively involved in the implemention of portfolio participated in the study,students were chosen on cluster basis in order to ensure representation of present studentvariables(Nazik, 2001). The portfolios of students participated in this study were investigatedand data was reported as text data. The outcome of this study was that the great majority ofthe students perceived the purpose of the portfolio as a beneficial instructional tool in theirlearning English, their grammar, their range of vocabulary, sentence construction ability andas a tool to consolidate knowledge. According to perceptions of teachers, portfolio wasfacilitative in learning English, in sseing the learning process and progress of students.Participant teachers perceived portfolio as beneficial. The problematic aspect of portfolio useon students? part was that they did not like the topics they had to write about and haddifficulty with vocabulary, grammar and sentence construction. On part of the teachers themain problem reported was that portfolio was an extra work load, the difficulty in evaluatingthe portfolio and students? plagiarism. Both students and teachers suggested choosing moreappealing topics to write about and revision in implementation. Both students and teacherswanted the practice to be continued. The results highlighted the need to train teachers onportfolio theory and implementation in order to optimize the effects of portfolio use .Key words : portfolio, portfolio theory, EFL | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Teachers` and students` perceptions of the benefits of portfolio use as a tool of instruction | |
dc.title.alternative | Ders aracı olarak portfolyo kullanımının öğrenmeye katkısı ile ilgili öğretmen ve öğrenci algıları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-17 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 151768 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 188338 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |