Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelikkol, Nilüfer
dc.contributor.authorGünay, Cem
dc.date.accessioned2020-12-29T13:37:44Z
dc.date.available2020-12-29T13:37:44Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430180
dc.description.abstractÖZET öğrenme, bugün daha iyi rekabet edebilmek için varolan birkaç üstünlükten birisidir. Yönetim otoritelerine göre üçüncü bin yıla girerken ayakta kalabilecek organizasyonlar, rakiplerinden daha hızlı ve daha etkin öğrenen organizasyonlar olacaktır. Sürekli değişen dünyada ve giderek şiddetlenen rekabet ortamında, müşteri yaratabilmek, endüstri standartlarını belirleyebilmek, etkin bir organizasyonel yapıya ulaşmak, küresel rekabet gücünü artırmak, uygarlığa katkıda bulunabilen bir organizasyona dönüşmek gibi amaçları başarıya ulaşabilmek için klasik yönetim reçeteleri yetersiz kalmakta, daha ileri düzeyde bir anlayışa ihtiyaç duyulmaktadır. Son yılların popüler kavramı öğrenen organizasyonlar yeni bir yönetim teknolojisidir. Peter Senge ve arkadaşlarının 20 yıllık çalışma birikimi sonucu oluşmuştur, öğrenen organizasyonlar beş disiplinden meydana gelir. Bu disiplinler, öğrenen organizasyonların uygulanabilmesi için reçete niteliğindedir. Bu disiplinler; sistem düşüncesi, kişisel hakimiyet, paylaşılan vizyon, zihni modeller ve takım halinde öğrenme disiplinleridir. Öğrenen organizasyona dönüşme çabaları, işletme yönetimini her alanda, içinde bulunduğu bütün ilişki ve etkileşimlerde yeniliklere, yeni bilgi- bulgu ve uygulamalara götürecektir. Kalite çalışmalarına da yeni boyutlar getireceği, bu alanda yeni ufuklar açacağı bir gerçektir. Öğrenen organizasyon felsefesi sadece işletme yönetimi alanıyla sınırlı kalmamakta, kalite kavramıyla iç içe bir şekilde, kamu kuruluşlarına ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara da, hatta gündelik hayata da uygulanabilmektedir. v
dc.description.abstractABSTRACT Today; learning is one of the few existing superiorities to compete better. According to management authorities, as we enter the new millenium, organizations that will be able to stand are those having the talent to learn more quickly and effective than their rivals. In continually changing world and in rivalry environment which graddually becomes violent; classical management prescriptions are inadequate in gaining customers, determining industry standarts, attaining an effective structure, increasing the spherical rivalry ability and turning into an organisation able to contribute to civilization. For attaining these aims, a more advanced level of understanding is needed. A learning organizations, the popular concept of the recent years, is a new management technology. This concept is constituted as a result of the twenty year study accumulation of Peter Senge and his friends. The concept of learning organizations is constructed on five disciplines. These are system thinking, individual domination, shared vision, mental models and learning disciplines. Efforts to transform into a learning organization are going to lead the management to reforms in all relations and interactions it takes place in, new information and practices in every field. It is a reality that it also will bring new dimensions to quality studies and will broaden the views of the organizations in this field. The philosopy of the learning organizations is not only limited with the management area; but also available to be applied on public foundations and foundations that do not expect any profit; even on daily life. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖğrenen organizasyonların geliştirilmesi ve uygulanabilirliğinin araştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.identifier.yokid126633
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid123091
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess