Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdemir, Ali
dc.contributor.authorTaş, Yunus
dc.date.accessioned2020-12-29T13:37:43Z
dc.date.available2020-12-29T13:37:43Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430176
dc.description.abstractÖZET Hastane organizasyonlarında kurumsallaşma yönelimli örgüt Mltürünün stratejik yönetim yaklaşımı ile tasannu amacıyla yapılan bu çalışmada, hastane organizasyonu, kurumsallaşma ve örgüt kültürü kavramları hakkında açıklamalar yapılmıştır. Hastane organizasyonlaıında teşhis, tedavi, eğitim ve araştırma hizmetleri verilmektedir. Bu hizmetlerin verimlilik ve etkinlik ilkelerine göre kesintisiz verilebilmesi, insan kaynaklarının stratejik amaçlar doğrultusunda güdülenmesi ile sağlanabilir. Hastane organizasyonlannda insan kaynaklannm belirlenen amaçlara yönlendirilebilmesi için, uygun örgüt yapısı ve örgüt kültürü oluşturmak gerekir. Kurumsallaşma, bireylerden bağımsız bir organizasyon yapısı ve örgüt Mltürünün oluşturulup, işletmenin uzun yıllar yaşamım sürdürebilmesidir. Örgüt kültürü ise, örgütün çevrede tanınması, örgütün değerleri, normları, inançları, çevresindeki diğer örgütlerle ve bireylerle ilişki şeklidir. Hastane organizasyonlannda kurumsallaşma yönelimli örgüt kültürünün stratejik yönetim yaklaşımı ile tasarımında, örgüt kültürünün oluşturulması, yönetim yapısının katılımcılığı, yönetimin profesyonelliği ve özerkliği, örgütsel çatışmaları çözmeyeteneği ve çevre uyumu, hedef büyütme ve örgütsel performansın sürekliliği, hisselerin halka arz edilmesi, ürün ve hizmetlerde standardizasyon ile örgütsel erik kuralların oluşturulması gibi kurumsallaşma kriterlerinin her biri için, misyon, vizyon, stratejik amaçlar ve stratejiler belirlenmiştir. Çalışmanın uygulama bölümünde, Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'nde kurumsallaşma yönelimli örgüt kültürü oluşturmanın engellerini saptamak amacıyla hazırlanan anket formu, hastane çalışanlarından 574 kişiye uygulanmıştır. Anket çalışmasından elde edilen verilere göre, örgütsel değerleri benimseme, yönetsel çabaların etkinliği, yönetim yapısının katılımcılığı, yönetimin profesyonelliği ve özerkliği, örgüt içi çatışmalar, hizmet kalitesinin artırılması ve standardizasyon ile etik kuralların benimsenmesinde bazı engeller olduğu belirtilmiştir. Stratejik amaçların benimsenmesi, hastanenin çevre uyumu, kurumsallaşma ve halka arz ile hedef büyütme konularında, kurumsallaşma yönelimli örgüt kültürü oluşturmaya engel olmayacak görüşler belirtilmiştir. Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'nde kurumsallaşma yönelimli örgüt kültürü oluşturmada engel olan konularda, hastane yönetimi, örgütsel değerlerin yaygınlaştırılması ve benimsenmesini sağlamak için sistemli bir şekilde hizmet içi eğitim çalışmaları yapmalıdır. Hastanede uygulanan ödüllendirme sistemi yeniden gözden geçirilmelidir. Yönetime katılım için uygun olan yöntem, çalışanlarla birlikte belirlenmelidir. Hastanenin amaçlan, Önem verdiği değerler, organizasyon yapısı, etik kurallar, hastane çalışanlarının haklan ve görevlerinin tanımlandığı bir kitapçık hazırlanarak tüm çalışanlara dağıtılmalıdır. XI
dc.description.abstractABSTRACT İn this study, the design of organization culture institutionalization orientated has been examined with strategic managemet approach in the hospital organization, in addition, basic explanations on the concepts of hospital organization, institutionalization and organization culture have been taken place. Hospital organizations serve for diagnosis, treatment, education and research. Human resources should be organized according to the strategic objectives in order for uninterrupted execution of thuse sevices based on the principles productivity and efficiency. it is necessery to establish proper organization framework and organization culture for management of human resources in hospital organization. institutionalization is the establishment of an organization framework and organization culture independent from the individuals, in an attempt to maintain the existance of the institutionalization for congregationals of time a business. What is meant by the organization culture is the popularity of the organization, values, rules, bliefs, principles and it's relationships with the surrounding individuals and organizations. 4&*Mission, vision, strategic objectives and strategies were defined for each one of the criterions of institutionalization such as establishment of organization, independing and professionality of the administiration, friendliness with the environment, ability to solve organizational controversies, target expansion and continuously of the organizational performance, standardization of the products and services, and establishment of ethical rules in the design of institutionalization based hospital organization planning by strategic management approach. As for the application of this study; a questionnaire prepared to determine the obstacles for the establishment of institutionaUzation based organization culture was fillet by 574 employee of the Kocaeli University Medical Fakiilty Hospital. Based on the results of this questionnaire, same obstacles have been determined on the acceptance of organizational values, efficiency of administrational efforts, cooperative stracture of the administration, professionality and independency of the administration, organizational controversies, improvement of the quality of the services, standardization, and acceptance of the ethical rules. Questionnaire revealed positive opinions on the acceptance of the strategic objectives, friedliness of the hospital environment, institutionalization and public presentation of the hospital's shares. Hospital administration should conduct systematicaly in service education program to assure wide spread acceptance of the organizational values on the factors preventing the establishment of institutionalization based organization culture. İn the Kocaeli University Medical Fakiilty Hospital currently active methods of positive feedback should be reviewed. Appropriate methods of to join with employees in the administration should be determined with contributions of the employees themselves. A handbook should be written and delivered hospital employees about hospital objectives, critical values, organization structure, ethical rules, the right and duty of hospital employee is defined by hospital administration. xmen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHastane organizasyonlarında kurumsallaşma yönelimli örgüt kültürünün stratejik yönetim yaklaşımı ile tasarımı
dc.title.alternativeThe Design of institutionalization based hospital organization culture planning by strategic management approach
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational culture
dc.subject.ytmHospital administration
dc.subject.ytmInstitutionalization
dc.subject.ytmOrganizational culture
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmStrategic management
dc.identifier.yokid126632
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid123092
dc.description.pages438
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess