Yükseköğretimde toplam kalite yönetimi
dc.contributor.advisor | Akdemir, Ali | |
dc.contributor.author | Ölçer, Neslihan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:37:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:37:43Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430172 | |
dc.description.abstract | ÖZET Dünyada meydana gelen teknolojik, ekonomik, sosyal ve siyasal gelişmelerin yarattığı değişim ve gelişim, bu değişim ve gelişimin temelinde yer alan insanın bilgi çağma uygun niteliklerle donatılmasını gerekli kılmıştır. Günümüzde artan rekabet ortamı, tüm yeniliklerin ve teknolojilerin yaratıcısı ve uygulayıcısı olan insanın kalitesini stratejik hale getirmiştir. Bu durum, insan kaynağının kalitesi üzerinde büyük önemi olan eğitim öğretim işlevini yerine getiren kurumların eğitim hizmetlerine ilişkin süreçlerin kalitesini sürekli iyileştirme çabası içinde olmalarını gerektirmiştir. Hem mal, hem de hizmet sektörünün temelini oluşturan nitelikli insan kaynağının yaratılmasında yükseköğretimin etkin rolü, yükseköğretimin sürekli gelişmeyi sağlayacak çağdaş yönetim modellerini benimsemesi gereğini ortaya çıkarmaktadır. Çalışmada Toplam Kalite Yönetimi, ilkeleri ve amaçlan bağlamında yükseköğretimin hedefleri ile örtüşen ve sorunlarına yanıt getirebilen bir yönetim modeli olarak önerilmektedir. Toplam Kalite Yönetimi ilkelerinin yükseköğretime uygulanması ile, temel sorunların çözümlenmesi ve hedeflerin gerçekleştirilmesi yönünde Toplam Kalite Yönetiminin gerekliliği ortaya konmaya çalışılmaktadır. Çalışmada, yükseköğretimde varolan sınırlı kaynaklarla, yönetim ve süreçlerin kalitesinin arttırılmaya çalışılmasının, sorunların azalması, kaliteli eğitim ve verimlilik artışına neden olacağı vurgulanmıştır. Topluma nitelikli insan kaynağını yetiştirme misyonunu üstlenen yükseköğretim kurumlarında, çağdaş yönetim uygulamalarından biri olan Toplam Kalite Yönetiminin uygulanması ve kalite bilincinin yerleştirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The technologic, economic, social and political alterations and developments occurring on the world have made mankind, standing on the base of these alterations and devolopments, necessary to be equipped with the adequate qualities for the science era. The ever increasing competitive conditions have taken the quality of mankind into a strategic level, which is the creator and applicator of all these Technologies and novelties. This fact of the matter has forced the institutions implementing training and teaching function to improve the process quality pertaining to their education services in a continuous striving, which has a significant effect on the quality of human resource. The active part of the higher education in creating the qualified human resources, which forms the case of the both production and service sector has revealed the necessity that the higher education should take up the contemporary management methods allowing a continious improvement. Total Quality Management, in connection with its principles and objectives, has been offered as a management model covering the objectives of the higher education and responding the problems. By the aplication of the TQM principles in the higher education, it has been tried to emphasise the necessity of the TQM in regard of the resolution of the main problems and realising the objectives. In the study it has been empahisised that trying to increase the quality of the mangement and processes by means of the limited sources existing in the higher education will result minimising problems, qualified education and increase of the efficiency, hi the institutions of higher education bearing the mission to prepare the qualified human source for the community it has been arrived to the outcome that the application and conscious of the total quality management, one of the contemporary management applications, should be settled down. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Yükseköğretimde toplam kalite yönetimi | |
dc.title.alternative | Total quality management in higher education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İletişim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Quality | |
dc.subject.ytm | Higher education | |
dc.subject.ytm | Total quality management | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.identifier.yokid | 126630 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 123093 | |
dc.description.pages | 168 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |