Show simple item record

dc.contributor.advisorÜstünel, Eda
dc.contributor.authorTezcan, Nazik Burcu
dc.date.accessioned2020-12-29T13:37:35Z
dc.date.available2020-12-29T13:37:35Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-11-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430125
dc.description.abstractDiscourse Analysis of the Students' Groupwork Interaction in a Task-BasedCooperation ContinuumNazik Burcu TezcanÖZETBu çalışma dil sınıflarındaki işbirlikçi grup çalışmalarını, bu grup çalışmaları ileöğrenciler arasındaki etkileşimin artmasını ve bu etkileşimin Türkiye'deki yabancıdil eğitimini ngilizce olarak yapan bir orta öğretim kurumundaki öğrencilerinkonuşmalarındaki devamlılık sıralarının kullanımındaki etkilerini araştırmaktadır.Bu çalışma için veriler sınıf gözlemi, sınıftaki işbirlikçi grup çalışmaları esnasındakikonuşma pratiklerinin gözlemi, diyaloglarının video ile kaydı ve bu kayıtların yazılıtranskripsiyonları ile toplanmıştır. Bu da ilkokul dördüncü sınıftan itibaren ngilizcedersi alan Çan Lisesi dokuzuncu sınıflarından birinin öğrencilerinin ngilizcedersinin işbirlikçi grup çalışmaları ile yapılması ve diyaloglarının video-kaydı ilegerçekleştirilmiştir. Bu 34 öğrencinin diyalogları ilk olarak sınıf içindeki işbirlikçigrup çalışmalarından önce, daha sonra da bu grup çalışmalarından sonrakaydedilmiştir. Daha sonra bu kayıtların transkripsiyonları, işbirlikçi grupçalışmalarının öğrencilerin hedef dildeki devamlılık sırası kullanımlarını arttırtıparttırtmadığı konusunda incelenmiştir.ngilizce dersindeki işbirlikçi grup çalışmalarından sonra altı çiftin devamlılıksırasını kullanımında artış olduğu ve hedef dilin iletişimsel birimlerini kullanmadabir gelişme sergiledikleri sonucuna varılmıştır. Sekiz çiftin performansı aynı kalmışve sadece üç çiftin devamlılık sırası kullanımı azalmıştır.ANAHTAR KEL MELERYabancı Dil Olarak ngilizce, Sınıf çi Etkileşim, şbirlikçi Dil Öğrenimi, SöylemAnalizi
dc.description.abstractDiscourse Analysis of the Students? Groupwork Interaction in a Task-BasedCooperation ContinuumNazik Burcu TezcanABSTRACTThis study investigates the cooperative groupworks in language classrooms, themanagement of interaction growth by these group studies among the learners andthe effects of interaction on the use of follow-up moves in the conversations oflearners in a language teaching/learning environment of English as a foreignlanguage (EFL) at a secondary school in Turkey. It deals with the use ofgroupworks, the benefits of groupworks which bring to the foreign languageutterances of EFL students.The data are collected by means of classroom observation, observation of speakingtasks during the cooperative groupworks of the students in class, video-recordings oftheir dialogues and written transcripts of the recordings. The population consists ofone of the ninth grade class students of Çan Secondary School. All of the studentshave been attending English language courses since the fourth grade of the primaryschool. These 34 students? dialogues are video-taped, first before the cooperativegroupworks in the class, and then after the groupworks. Then their transcriptions areexamined to find out whether the cooperative groupworks increased their use offollow-up moves in their use of the target language.After the cooperative groupworks in English language classroom it is concluded thatsix pairs increased the use of follow-up moves and presented a development inusing the conversational units of the target language. Eight pairs? performanceremained the same. And only three pairs? utterances of follow-up moves decreased.KEY WORDSEFL, Classroom Interaction, Cooperative Language Learning, Discourse Analysisen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleDiscourse analysis of the students` groupwork interaction in a task-based cooperation continuum
dc.title.alternativeAktiviteye dayalı işbirlikçi ortamda öğrencilerin grup içi iletişiminin söylemsel analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-17
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid151792
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid188359
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess