Show simple item record

dc.contributor.advisorKömür, Şevki
dc.contributor.authorOran, Erinç
dc.date.accessioned2020-12-29T13:37:31Z
dc.date.available2020-12-29T13:37:31Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-11-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430102
dc.description.abstractBu çalışmada, Çoklu Zeka Kuramı uygulanan bir ngilizce sınıfında öğrencilerineğitim ortamına yönelik öğrenme, öğretmen, sınıf ortamı, sosyal özkavram veakademik özkavram algıları araştırılmıştır. Bu araştırma için ngilizce'yi yabancı dilolarak öğrenen 102 ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinden bir örneklem grubuoluşturulmuş, bu öğrencilerden 51 tanesi beş hafta süre ile ?used to, geçmiş zamandaalışkanlıkları ifade etme? konusunu Çoklu Zeka Kuramı'na dayanarak geliştirilenetkinliklerle çalışırken, diğer öğrenciler aynı konuyu daha geleneksel yöntemlerleçalışmışlardır. Dundee Ready Education Environment Measure (DUNDEE) anketitüm örneklem grubuna ön ve son test olmak üzere iki kez uygulamıştır. Bununyanında tüm öğrencilerden bu uygulamaya yönelik duygu ve düşüncelerini kendicümleleriyle ifade etmeleri istenmiştir. Son test sonuçlarına göre deney grubu vekontrol grubu arasında öğrenme algısı, öğretmen algısı, sınıf ortamı algısı ve sosyalözkavram algısı açısından önemli bir farklılık bulunmamıştır. Fakat deney grubununson test sonucu, deney grubundaki öğrencilerin akademik özkavram algısında önemlibir artış olduğunu ortaya koymuştur. Öğrencilerin kendi ifadeleriyle vermiş olduklarıdönütler eğitim ortamı algılarına ilişkin olarak analiz edilmiştir. Bu dönütlerdendeney grubundaki öğrencilerin uygulamaya yönelik olumlu tutumlar geliştirdiklerisonucuna varılmıştır. Bu sonuçlar, Çoklu Zeka Kuramı'na dayanan bir yaklaşımın,öğrencilerin kendilerini ngilizce öğrenirken akademik anlamda daha başarılıalgılamalarına yol açabileceğini göstermektedir.ANAHTAR SÖZCÜKLERÇoklu Zeka, ngilizce öğretimi, eğitim ortamı, algı, akademik özkavram.
dc.description.abstractThis study aimed to find out students? perceptions of educational environment inrelation to students? perceptions of learning, teacher, classroom environment, socialself-concept, and academic self-concept in an EFL classroom where MultipleIntelligences Theory is implemented. A purpose sampling group was constructed bythe participation of 102 students studying English as a foreign language in 7th grade.51 of them studied the topic ?used to , expressing past habits? through techniquesstemming from Multiple Intelligences Theory for five weeks while the others studiedthe same topic through more traditional methods. Dundee Ready EducationEnvironment Measure (DUNDEE) was administered to all participants as pre- andpost-test. All participants were also asked to reflect on and give feedback about thisexperience in exit slips through their own words. The post-test results show that thereis not a significant difference in students? perceptions of learning, teacher, classroomenvironment, and social self-concept in experiment group and control group. But thepost-test result points to a significant change in students? perceptions of academicself-concept in experiment group. Students? exit slips of both groups were analized inrelation to students? educational environment perceptions. They reveal that studentsin experiment group hold a positive attitude towards Multiple Intelligences basedtechniques in terms of their educational environment perceptions. The results suggestthat a Multiple Intelligences based approach may have encouraged students toperceive themselves academically more successful in learning English as a foreignlanguage.KEY WORDSMultiple Intelligences, ELT, educational environment, perception, academic self-concept.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStudents` perceptions of educational environment in an efl classroom where multiple intelligences theory is implemented.
dc.title.alternativeÇoklu zeka teorisi uygulanan bir yabancı dil sınıfında öğrencilerin eğitim ortamı algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-17
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid151796
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid188363
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess