Show simple item record

dc.contributor.advisorTekinalp, Şermin
dc.contributor.authorÖzçarikçi, Başak
dc.date.accessioned2020-12-29T13:37:31Z
dc.date.available2020-12-29T13:37:31Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430100
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma ulusçuluk ideolojisi ve yazılı basın arasındaki ilişkiyi ele almaktadır. Modernist ve etno-sembolist araştırmacıların görüşlerine dayanarak, ulusçuluk bazı ekonomik, politik ve toplumsal etkenlerin 'ürünüdür'. Bir başka ifade ile, -kapitalist sisteme dayanan- ekonomik, politik ve toplumsal değişimler ulusçuluğun ortaya çıkışında rol oynamıştır. Ancak 'ürün' varlığını sürdürebilmek için durmadan yeniden üretilmelidir. Şöyle ki, ulusçuluğun yeniden üretimi insanların günlük yaşamlarına uyarlanabilir olmalıdır ve uyarlama genel olarak medya, özel olarak radyo, televizyon ve yazılı basın gibi toplumsal kurumlarla olanaklıdır. Radyo ve televizyon gibi yazılı basının ideolojinin yeniden üretimindeki rolü özellikle haberlerden, haber söyleminden kaynaklanmaktadır. Haber yapım sürecinin pratiklerinin ve haber söyleminin sonucunda, haberler hiçbir zaman nesnel değildir. Tersine, haberler toplumsal gerçekliği gözler önüne sermek yerine karmaşık ve ideolojik hale getirmektedir. Sonuç olarak yazılı basın ulusçuluk ideolojisinin yeniden üretiminde rol oynamaktadır. III
dc.description.abstractABSTRACT This thesis addresses the relationship between nationalist ideology and the press. Building upon the ideas of modernist and ethno-symbolist analysts, nationalism is a product of some economical, political and social factors. In other words, economical, political and social changes -depending on capitalist system- played role in the emergence of nationalism. However, the 'product' should be reproduced continuously in order to continue to exist. Namely, the continuous reproduction of nationalism should be applicable in people's everyday lives and the application is possible with social institutions such as the media in general, the radio, the television and the press in particular. The role of the press in the reproduction of ideology is based on news and news discourse. As a result of the practices of news production process and news discourse, news is never objective. Contrarily, news obfuscates social reality instead of revealing it. In conclusion, it is argued that the press plays a role in the reproduction of nationalist ideology. IVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleUlusçuluğun günlük yeniden üretiminde yazılı basının rolü
dc.title.alternativeThe Role of the press in the daily reproduction of nationalism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmGlobalization
dc.subject.ytmWritten press
dc.subject.ytmNationalism
dc.subject.ytmWritten press
dc.identifier.yokid128556
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid125455
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess