Show simple item record

dc.contributor.advisorKaragöz, Kerim
dc.contributor.authorBudak, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-29T13:37:27Z
dc.date.available2020-12-29T13:37:27Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430071
dc.description.abstractKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İLETİŞİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI İLETİŞİM YÜKSEK LİSANS PROGRAMI REKLAM ORTAMI OLARAK INTERNET VE MEDYA PLANLAMASI ÖZET Bu çalışmada temel amaç, Internet reklamlarının türleri ve medya planlama kriterleri açısmdan Internet reklamcılığı hakkında akademik bilgi birikimine katkıda bulunmaktır. Sektör uzmanları tarafından uygulana gelen kriterlerin akademik literatüre henüz tam olarak girmemiş olması, varsa da spesifik bilgiler içermesi, bu çalışmanın gerekliliğim ortaya koyan nedenlerdir. 21. yüzyılın ilk yıllarını yaşadığımız şu günlerde Kİ A, teknolojinin sunduğu olanaklarla kendine yeni bir tanım ve uygulama alanı yaratmaktadır. Bilgisayar, özellikle yonga (chip) teknolojilerindeki gelişim ile birlikte KİA'da biçim değiştirmiş, farklı aşamalarında bilgisayar teknolojileri kullanılır ya da tamamen bilgisayar kontrollü çalışır hale gelmiştir. Birbirine bağlı telefon hatları, fiber-optik kablolar ve uydu haberleşme sistemleri ile Internet, 100 milyonlarla ifade edilen kullanıcı sayılarına ulaşmıştır ve karmaşık görünmekle birlikte kullanımı son derece kolay bir iletişim ve etkileşim aracıdır. Reklamcılık ve medya planlama açısından bakıldığında, bu denli hızlı gelişen ve geniş kitlelere ulaşan bir iletişim aracının hedef kitleye ulaşmak için en verimli yollardan biri olduğu görülmektedir. Diğer yandan Internet gibi bazı ortamlarda `oyunun kuralları` henüz saptanmamıştır. Tezi Hazırlayan : Yusuf BUDAK Tez Danışmanı : Yrd. Doç. Dr. Kerim KARAGÖZ Tez Kabul Tarihi ve No : 22 / 10 /2003 - 2003/15 Jüri Üyeleri : Prof. Dr. Şermin TEKİNALP Yrd. Doç. Dr. Nejla POLAT
dc.description.abstractKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İLETİŞİM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI İLETİŞİM YÜKSEK LİSANS PROGRAMI INTERNET AS AN ADVERTISING MEDIUM, AND MEDIA PLANNING ABSTRACT The basic purpose of this study is to contribute the academic knowledge about Internet advertising technics and. media planning criteria. Having insufficient knowledge about the general metrics practically applied by the specialists, or having partially specific knowledge, exposes the necessity of this study. In the early years of 21st Century, the mass media has a new definiton and capability era with the new opportunities provided by advanced technology. The mass media newly formed itself, and begin to use the computer technology at its different stages, or become completely computer based, with the development of computer technology. The Internet, being inter-connected with telephone lines, fiber-optic cables and satelite communication sytems, has reached hundred millions of users, and although it is perceived as a complex technology, it is quite easy-to-use and interactive medium. From the view point of advertising and media planning, the Internet, as a dramaticly growing industry with its millions of users, is one of the most efficient medum to reach the target audience. On the other hand, in some newly appeared media, `the rules of the game` are not settled clearly, yet. Tezi Hazırlayan : Yusuf BUDAK Tez Danışmanı : Yrd. Doç. Dr. Kerim KARAGÖZ Tez Kabul Tarihi ve No : 22 / 1 0 /2003 - 2003/1 5 Jüri Üyeleri : Prof. Dr. Şermin TEKİNALP Yrd. Doç. Dr. Nejla POLATen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleReklam ortamı olarak internet ve medya planlaması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmAdvertisement mediums
dc.subject.ytmAdvertising policy
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmAdvertisement mediums
dc.subject.ytmAdvertising sector
dc.subject.ytmCommunication means
dc.identifier.yokid141368
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137496
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess