Muğla Üniversitesi`nin örgütsel öğrenme açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Duman, Ahmet | |
dc.contributor.author | Kuru, Saadet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:37:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:37:16Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430010 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmada Mugla Üniversitesi'nin idari ve akademik isgörenlerinin algılarınadayalı olarak örgütsel ögrenme açısından üniversitenin sahip oldugu güçlü ve zayıf yönlerininbelirlenmesine ve isgörenlerin üniversitenin örgütsel yapısını nasıl algıladıklarınıbelirlenmeye çalısılmıstır.Arastırmanın evreni, Mugla Üniversitesi'nde görev yapan akademik ve idariisgörenlerin tamamıdır. Evrenden örneklem alınmamıs olup evrenin tamamı üzerindeçalısılmıstır. Arastırmada Mugla Üniversitesi'ndeki tüm birimlerin akademik (EgitimFakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi, ..B.F, B.E.S.Y.O., Meslek Yüksek Okulları) ve idariisgörenlerine anket uygulanmıstır. Akademik isgörenlerden 334, idari isgörenlerden ise 232adet anket toplanmıstır. Verilerin analizi frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama, standartsapma, t- testi, ONE-WAY ANOVA analizi ve faktörler arası korelasyon çözümlemeteknikleri kullanılarak SPSS11.00 paket programında bilgisayar ortamında yapılmıstır.Arastırmanın sonucunda özetle su bulgulara ulasılmıstır. (1) Akademikisgörenlerin üniversitenin örgütsel ögrenme düzeyini orta düzey, idari isgörenlerin iseüniversitenin örgütsel ögrenme düzeyini üst düzey olarak algıladıkları sonucuna ulasılmıstır.(2) dari isgörenin örgütsel ögrenme boyutlarından takım halinde ögrenme ve sürekli ögrenmeboyutlarına sahip olma derecesi, akademik isgörene göre daha yüksek oldugu sonucunaulasılmıstır. Akademik isgören ise örgütsel ögrenme boyutlarından bilgi performansıboyutuna sahip olma derecesinin idari isgörene göre daha fazla sahip oldugu sonucunaulasılmıstır. (3) Örgütsel ögrenme boyutlarından takım halinde ögrenme düzeyi ile bilgiperformansı, yönetsel destek düzeyi ile bilgi performansı ve sürekli ögrenme ile bilgiperformansı düzeyleri arasında pozitif yönde ve p< .01 düzeyinde anlamlı bir iliski oldugusonucuna ulasılmıstır. (4) sgörenlerin yaslarına göre algıları arasındaki farkı gösteren analizsonuçlarında sürekli ögrenme, yönetsel destek bilgi performansı boyutlarında ve toplu olarakisgörenler arasında anlamlı bir fark tespit edilmistir. (5) sgörenlerin cinsiyetlerine görealgıları arasındaki farkı gösteren analiz sonuçları incelendiginde örgütsel ögrenmenin tümboyutlarında anlamlı bir fark tespit edilememistir.(6) sgörenlerin ögrenim durumlarına görealgıları arasındaki farkı gösteren analiz sonuçları incelendiginde yönetsel destek boyutundaanlamlı bir fark oldugu sonucuna ulasılmıstır. (7) sgörenlerin unvanlarına göre algılarıarasındaki farkı gösteren analiz sonuçları incelendiginde örgütsel ögrenmenin tümboyutlarında anlamlı bir fark tespit edilmistir. (8) sgörenlerin kıdemlerine göre algılarıarasındaki farkı gösteren analiz sonuçları incelendiginde, yönetsel destek ve bilgi performansıboyutlarında isgörenler arasında anlamlı bir fark tespit edilmistir. (9) sgörenlerin ögretimetkinligi boyutuna göre algıları arasındaki farkı gösteren analiz sonuçları incelendiginde takımhalinde ögrenme ve bilgi performansı boyutlarında anlamlı bir fark tespit edilmistir. | |
dc.description.abstract | This study was carried out to find the strengths and weaknesses of the MuglaUniversity with regards to organizational learning based on the perceptions of administrativeand academic personnel and determine how the organizational structure of the university isperceived by the personnel.The scope of the study is all of the administrative and academic personnelworking at Mugla University. No sampling was selected and the study was carried out on allthe personnel. In the study, a questionnaire was administered to all the administrative andacademic personnel of all the academic units (Faculty of Education, Faculty of Letters andScience, Faculty of Administrative Sciences and Economics, Vocational Schools). 334questionnaires were collected from academic personnel and 232 questionnaires were collectedfrom the administrative personnel. The analysis of the data was done through SPSS 11.00program using frequencies, percentages, arithmetic means, standard deviations, t-test, One-Way Anova and Correlation solution techniques between factors.At the end of the study, in short, these findings were obtained. (1) It was conludedthat the academic personnel view the organizational learning level of the university asmedium; on the other hand, the administrative personnel view it as high. (2) When comparedto academic personnel, the administrative personnel were found to have higher levels oflearning as teams and continuous learning which are organizational learning dimensions.When compared to the administrative personnel, academic personnel were found to havehigher level of information performance which is one of the organizational learningdimensions that must be present in organizational learning. (3) Among the organizationallearning dimensions, between the level of learning as a team and information performance,between the level of managerial support and information performance, and between thecontinuous learning and information performance, a relation at the significance level of .01and with a positive direction was found. (4) In the results of the analysis revealing thedifferences among the perceptions of the personnel depending on their ages, a significantdifference was found between the dimensions of continuous learning, managerial supportinformation performance and the personnel as a whole. (5) When the results of the analysisrevealing the differences in the perceptions of the personnel depending on their genders wereinvestigated, no significant difference was found in all the dimensions of organizationallearning. (6) When the results of the analysis revealing the differences in the perceptions ofthe personnel depending on their educational level were investigated, a significance differencewas found in the managerial dimension. (7) When the results of the analysis revealing thedifferences in the perceptions of the personnel depending on their academic titles wereexamined, a significant difference was found in all the dimensions of organizational learning.(8) When the results of the analysis showing the differences in the perceptions of thepersonnel depending of the length of working life were investigated, a significance differencewas found among the personnel with regards to the dimensions of managerial support andinformation performance. . (9) When the results of the analysis showing the differences in theperceptions of the personnel depending on their teaching activities, a significance differencewas found between the learning as a team dimension and information performance dimension | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Muğla Üniversitesi`nin örgütsel öğrenme açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Searching mugla University in terms of learning organization | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9002768 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 209051 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |