Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Kenan
dc.contributor.authorÖzbek, Volkan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:37:16Z
dc.date.available2020-12-29T13:37:16Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/430009
dc.description.abstractSiyaset arenasında yanşan tüm siyasi partiler maksimum oy oranına ulaşmak isterler. Bu amaca ulaşabilmeleri ise seçmenlerin beklentilerini, istek ve ihtiyaçlarını bilmek ve bu beklenti, istek ve ihtiyaçlara yönelik politikalar üretmekle mümkündür. Hedeflerine ulaşmak isteyen bir siyasi parti seçmen odaklı olmak durumundadır. Bu bakımdan seçmen davranışı, siyasi partiler ve adayların üzerinde durması gerekli bir olgudur. Bu çalışma, ailenin seçmen davranışları üzerindeki etkisinin farklı demografik özellikteki seçmenlerde farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için hazırlanmıştır. Seçmen üzerinde var olduğu bilinen aile etkisinin şeklini ve derecesini bilmek siyasi parti ve adaylar açısından yararlı olacaktır. Araştırmanın birinci bölümünde, temel pazarlama kavramlarına değinilmiş; siyaset pazarlaması ile ilgili literatürde yer alan bilgilere genişçe yer ayrılmış ve seçmen davranışları üzerinde durularak araştırmanın saha çalışması kısmına geçilmiştir. İkinci bölüm, araştırmanın yöntemine ilişkin bilgileri; araştırma kapsammda kullanılacak olan aileye ilişkin bilgilerin yer aldığı ön çalışma kısmım; yapılan saha çalışmasının sonuçlarına ilişkin bilgileri içeren verilerin analizi ve hipotezlerin test edilmesi bölümünü kapsamaktadır. Test edilen hipotezlere göre, seçmenlerin oy verecekleri siyasi partiyi belirlemede ailelerinden etkilenme düzeylerinin, seçmenlerin cinsiyetlerine, yaşlarına, eğitim düzeylerine, çalışma durumlarına, medeni durumlarına ve anne - baba ile birlikte yaşayıp yaşamama durumlarına göre farklılık gösterdiği görülmüştür. Bununla birlikte bu etkilenme düzeyinin, seçmenlerin hane halkı büyüklükleri, gelir düzeyleri ve aile türlerine göre faklılık göstermediği saptanmıştır. Araştırmanın üçüncü bölümünde ise araştırmanın sonuçlan ve bu sonuçlara ilişkin öneriler yer almaktadır. VI
dc.description.abstractEvery single political party competing on political arena wants to reach maximum vote range at the end of the elections. To reach this target, political parties need to know about voter expectations, desires, and needs and they must create policies to meet these expectations, desires and needs. The political party must be voter oriented to reach its goals. For this reason, `voter behaviour` is an important concept that must be taken into account by political parties and candidates. This study is prepared in order to examine, if the effect of the family on voter preferences, differs by the voter demographics. It is already known that the family has some certain effects on voter behavior. It should be helpfull for political parties and candidates to know the form and the level of this effect. In the first part of the study, basic marketing concepts have been reviewed, existing political marketing literature has been examined and the concept and the content of `voter behaviour` have been dwelled upon. The second part includes the information about the methodology, literature review about the effect of family on voter behavior, the field research design, implementation, data analysis and the research results. According to tested hypothesis, the level of being influenced by the family on voting desicion, significiantly changes by gender, age, education, working status, maritial status and the status of living with parents or not. Hovewer, the level of being influenced by the family does not siginificiantly changes by household size, income level and family typology. In the third part of the study, results of the field research and suggestions trough this results have been put forward. VIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAilenin seçmen davranışları üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe Effect of the family on voter behavior
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFamily communicatin
dc.subject.ytmFamily policies
dc.subject.ytmVoter behaviour
dc.subject.ytmVoter profile
dc.subject.ytmVoters
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmFamily
dc.subject.ytmFamily functions
dc.subject.ytmPolitical marketing
dc.identifier.yokid141351
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137449
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess