Ders teftişinde müfettiş uzmanlaşmasının önemi (Muğla ili örneği)
dc.contributor.advisor | Bilir, Aynur | |
dc.contributor.author | Uyanik, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:37:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:37:13Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429991 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmanın amacı, Mugla li ilkögretim okulları II. Kademesindeyapılan ders teftisinde müfettis uzmanlasmasının önemine iliskin, ilkögretimmüfettisleri ve brans ögretmenlerinin görüslerini belirlemektir.Arastırmanın amacını gerçeklestirmek için; lkögretim II. kademe bransögretmenleri ve ilkögretim müfettislerinin demografik nitelikleri, dersdenetiminde müfettis uzmanlasması üzerine görüsleri, ders denetiminde müfettisuzmanlasmasının öneminin belirlenmesinde Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri, GüzelSanatlar ve Yabancı Dil grubu ögretmenlerinin ve müfetislerin görüsleri arasındafark olup olmadıgı arastırılmıstır.Arastırma tarama modelinde yapılmıstır. Veriler anket yoluylatoplanmıstır. Anket ise konu ile ilgili mevzuat taranarak, uzman, müfettis veögretmen görüsü alınarak hazırlanmıstır.Arastırmanın evrenini, 2006- 2007 egitim ögretim yılında Mugla lindegörev yapmakta olan lkögretim Müfettisleri ve ilkögretim okulları II. kademedegörevli brans ögretmenleri olusturmaktadır. Müfettis evren sayısı 33 oldugundan,bu grupta örneklem alma yoluna gidilmemis evrenin tamamına ulasılmıstır. Ancakmüfettislere uygulanan anketlerden 27 adedi doldurularak geri dönmüstür. Bransögretmeni sayısının fazlalıgı bu grupta örneklem alma yoluna gidilmesinigerektirmistir. Mugla Merkez, Fethiye, Bodrum, Ula, Kavaklıdere ilçemerkezlerinde çalısan 401 brans ögretmeni arastırmanın örnekleminiolusturmustur. Dagıtılan anketlerin 382 adedinin doldurularak geri dönüsüsaglanmıstır.Brans ögretmenleri ile lkögretim Müfettislerinin ankete verdiklericevaplar arasındaki farkın anlamlı olup olmadıgını anlamak ve yorumlamak için(t) testi uygulanmıstır. Cinsiyete iliskin farkın belirlenmesinde de (t) testiuygulanmıstır. Ögretmenlerden olusan grubun branslara, kıdeme, ögrenimdurumuna göre verdikleri yanıtlar arasında bir farkın olup olmadıgını belirlemekamacıyla Varyans Analizi teknigi kullanılarak SPSS 15.00 paket programındabilgisayar ortamında yapılmıstır..Arastırma sonucunda elde edilen bulgular su sekilde özetlenebilir.Demografik Niteliklerlkögretim Müfettislerinin % 96 sının erkek, % 96 sının 26 yıl ve üstükıdemde, % 84 ünün sınıf ögretmenligi alanında oldugu anlasılmıstır. lkögretimII. Kademede görev yapan brans ögretmenlerinin % 56 sının erkek, % 26 sının 6-10 yıl arası kıdemde oldukları, % 90,6 sının lisans mezunu oldugu görülmüstür.Ders Teftisinde Müfettis UzmanlasmasıDers teftisinde müfettis uzmanlasmasının önemine iliskin asagıdakisonuçlara ulasılmıstır.? Müfettis ve ögretmenlerin ders teftisinde müfettis uzmanlasmasınailiskin görüslerinin analiz sonuçları incelendiginde gruplar arasında anlamlıfarklar olmadıgı sonucuna ulasılmıstır.? Müfettis ve ögretmenlerin cinsiyet degiskenine göre ders teftisindemüfettis uzmanlasmasına iliskin görüsleri incelendiginde anlamlı farklar olmadıgıgörülmüstür.? Ögretmenlerin brans ve kıdem degiskenlerine göre ders teftisindemüfettis uzmanlasmasına iliskin görüsleri arasındaki farkı gösteren analizsonuçları incelendiginde anlamlı farklar olmadıgı görülmüstür.? Brans müfettisi sayısının yetersiz oldugu ve lkögretim II.kademede yapılan ders teftisi etkinliklerini brans müfettisleriningerçeklestirmedigi uygulanan test ve teknikler sonucu ortaya çıkmıstır. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the opinions of primaryeducation inspectors and branch teachers about the importance of inspectorspecialization in the lesson inspection that is carried out in the II. stage of primaryschools in the province of Mugla.For realizing the aim of the investigation, the following topics wereinvestigated: Demographic qualities of the primary education II stage branchteachers and primary education inspectors, their opinions about inspectorspecialization in class inspection and whether there is a difference between theopinions of the Social Sciences, Natural Sciences, Fine Arts and ForeignLanguages teachers and inspectors on determining the importance of inspectorspecialization in lesson inspection.The research was made in the model of combing. The data wascollected via inquiries. The inquiry has been prepared after scanning the relatedregulations and considering the opinions of experts, inspectors and teachers.The population of the research is made up of primary educationinspectors and II stage branch teachers of primary schools who work in theprovince of Mugla in the educational year of 2006-2007. Since the number ofinspector universe is 33, sampling method was not used in this group and thewhole population was accessed to. However, 27 of the inquiries made to theinspectors were returned back after they were filled. That the number of branchteachers is high has made it necessary to apply sampling method in this group.401 branch teachers who work in Mugla, Fethiye, Bodrum, Ula , Kavaklıdere hasformed the sampling of the investigation. 382 of the inquiries that were handedout has been returned.To determine whether the difference between the answers to the inquiryof the branch teachers and primary education inspectors is meaningful or not, the(t) test has been applied. (t) test has been applied to determine the difference aboutgender. It has been applied in SPSS 15.00 package program within the computerenvironment by using the technique of Variance Analysis in order to determinewhether there is a difference among the answers of groups that were formedaccording to the branches, seniority, and level of education.Results of the subject can be summarized as follows:Demographic QualitiesIt was understood that of the primary education inspectors, 96 percent aremale, 96 percent are of seniority of 26 years, 84 percent are class teachers. It wasseen that of the branch teachers working in the II. Stage of the primary education,56 percent are male, 26 percent are of seniority of 6-10 years and 90.6 have abachelor?s degree.Inspector Specialization In Lesson InspectionBelow are the results obtained about the importance of inspectorspecialization in lesson inspection:---- It has been concluded that there are not meaningful differences betweenthe groups when the analysis results of the opinions of inspectors and teachersabout the inspector specialization in lesson inspection were examined.---- It was concluded that there are not meaningful differences between theopinions of inspectors and teachers about the inspector specialization in the lessoninspection according to gender variable when they were investigated.----It was seen that there are not meaningful differences between the opinionsof teachers about inspector specialization in lesson inspection according to branchand seniority variables when the analysis results were examined---- It was become known after applying several tests and techniques that thenumber of branch inspectors is inadequate and that the lesson inspection activitiescarried out in primary education II. Stage are not carried out by branch inspectors | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ders teftişinde müfettiş uzmanlaşmasının önemi (Muğla ili örneği) | |
dc.title.alternative | The importance of inspector specialization in lesson inspection (Muğla province study) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9004153 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 209047 | |
dc.description.pages | 168 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |