Show simple item record

dc.contributor.advisorTekinalp, Şermin
dc.contributor.authorVarli, Saadet Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-29T13:37:12Z
dc.date.available2020-12-29T13:37:12Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429986
dc.description.abstractTÜRK REKLAMLARINDA MARKA İMAJI VE GENÇLER ÜZERİNDE BİR DEĞERLENDİRME ÖZET Araştırma, marka, jmaLve bunları hedef kitleye sunmaya yarayan reklam ve potansiyel tüketici gençler üzerine kurgulanmıştır. Burada özellikle vurgulanmak istenen, herhangi bir ürünü `marka` yapan unsurlar, onu tercih ettiren ''irna£-ve tüm bu faktörlerin farklı bir yoldan vurgulanmasını sağlayan `reklamdır, özellikle genç nüfusun marka tercihinde imaj önem kazanmaktadır. İmaj, bizlerin yani tüketicilerin o ürün, hizmet hakkındaki görüşleri, düşünceleridir, imaj bir bütündür. Burada da kurumun öne çıkarmış olduğu güven unsuru ve geçmişten bugüne kadar bir kurum olarak geldiği yer önem kazanmaktadır. Ürünün logosu, ambalajı sunum şekli, kullandığı renkler, o ürüne bir kişilik kazandırır. Tüketici tercih aşamasında raflardaki ürünlerle baş başa kalmakta ve hangisinin görünümü onda pozitif düşünce uyandınyorsa ilk o ürünü tercih etmektedir. Bu ilk deneyimler için geçerlidir çünkü, ürünü kullanan kişi daha sonra kalitesi, sağladığı yararlar doğrultusunda tekrar aynı ürünü tercih edecektir. Markalaşma aşamasında dünyaya açılabilmek için tüm bu faktörlerin tam olarak işletilmesi gerekmektedir, ileriyi önceden görebilmek, üretimin kaliteli olması, işletme anlayışının modern olması, bunların sunumunun, reklamının, pazarlamasının mükemmel olması gerekiyor ki dünya ortaya konan ürünü kabul etsin ve tüketsin. Çalışmada bütün bu kavramlara açıklık getirilmeye çalışırken ayrıca gençliğin markaya bakış açısı, onları tüketim aşamasında tetikleyen faktörler ve reklamların onlarda bıraktığı etkiler yapılan örnek anket çalışmasıyla ortaya konmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractBRAND IMAGE IN TURKISH ADVERTISEMENTS AND AN ASSESSMENT ON THE YOUTH ABSTRACT Research, brand, image, and the elements, namely advertising and potential.which employed for presentation of the former to the target masses, are actually designed to target the consumer youth.The idea stressed here is that the elements that make any given product a `brand`, is the `image` which ensured itis to be chosen, and the `advertising`, which made a certain accentuation of these factors from a different angle. Image sustains greater importance especially in brand-name preference of the youth. Image means our, i.e. the consumer's, opinion and ideas about a particular product. Image is an integral whole. Here too, the element of reliability that is accentuated by the corporation, and its status established as an institution from past to the present becomes important. The logo, package and form of presentation of a product and the colors used in its making, add character to such product. At deciding stage the consumer is alone with the products in the shelves, and he/she selects the first product whichever had created a positive feeling in him/her. This approach is valid only for the first experiences, on grounds the consumer of that product will subsequently choose it once again only if it has a more preferable quality and gaining benefits. All these factors should have taken their toll properly whilst opening to the global markets in an aim to be established as a brand name. It is necessary to have a keen insight, ensure quality production, employ modern operating concepts, and have their presentation, advertising, and marketing executed perfectly; only then the world would accept and concume those products. In this study, whilst trying to fully clarify all these concepts, we also exerted our means through a sample market survey to display youth's viewpoint of the brand name, the main factors prompting them at the consumption stage, and the impact advertising has made on them.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürk reklamlarında marka imajı ve gençler üzerine bir değerlendirme
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİletişim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmBrand preference
dc.subject.ytmYoungs
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmPsychological effect
dc.subject.ytmAdvertising
dc.subject.ytmAdvertising instruments
dc.subject.ytmAdvertising sector
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmPublicity signs
dc.identifier.yokid141240
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137505
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess