Show simple item record

dc.contributor.advisorİslamoğlu, A. Hamdi
dc.contributor.authorMuratoğlu, Halil
dc.date.accessioned2020-12-29T13:37:11Z
dc.date.available2020-12-29T13:37:11Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429975
dc.description.abstractVI ÖZET Perakende mağazacılıkta yaşanan gelişmeler ve yoğunlaşan rekabet sonucu, mağaza yöneticiliğinin bazı anlayışlarında değişmeler yaşanmaktadır. Hemen her alandaki işletmeler, müşteri memnuniyeti üzerinde durmakta ve çabalarım bu alanda yoğunlaştırmaktadır. Bu çabaların esas nedeni işletmelerin hedeflerinden biri olan pazar payım yükseltme gayretidir. Perakende mağazacılıkta gelişen yeni anlayışla, pazar payının büyüldüğünüh başarı olarak değerlendirilmesi anlayışı, yerini müşterinin mağazayı hatırlatma oranına bırakmaya başlamıştır. Müşteriler bir mağazayı tercih ederken çok sayıda alternatif arasında bir seçim yapmaktadır. Mağazalar bu tercihifi kendileri için ne kadar önemli olduğunu farkına varmışlardır^ Bunun sonucu olarak kendilerini tercih eden müşterilerin kendilerinitt sürekli müşterisi olması için müşteri bağlılığı sağlayacak programlar geliştirmektedir. Mağazalar, hedef kitlelerinin başka bjr yöne kaymaması için, rekabet silahlarım kullanırlar. Günümüzde, yoğufa olarak yaşanan rekabetin, mağazaların rakiplerine karşı daha dikkatli olmalarını gerektirmektedir. Rakiplerin uygulamaya koyabilecekleri rekabet stratejilerinin önceden bilinerek ya da tahmin edilerek, bunlara karşı Önlem alınması gerekmektedir. Mağaza daha kurulmadan önce, mağaza başarı değişkenleri hesaplanarak, müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlenmelidir. Mağazaların başarısını etkileyebilecek her türlü demişken aynı zamanda müşterilerin tercihini ve sürekliliğini de etkileyecektir. Aynı alanda fealiyet gösteren perakendeciler, müşteri bağlılığı yaratmaya çalışırken, rakiplerin rekabet stratejilerini de göz ardı etmemelidirler.
dc.description.abstractvn ABSTRACT As a result of some developments and intensified competition on retail trade, we are observing some changes on stores management. Almost all companies highlight customer satisfaction and their efforts in this regard. The main reason behing these efforts is to increase their market share. Thourh the developments regarding retailing the criteria with regard to performance of stores has been starting to changp. New criteria in this regards takes into consideration the amount of retention by customers, instead of the magnitude of stores market share. Customers prefer a store among various alternatives. Stores have noticed that choises by customers are very important for them. Thus, they tried to develop some programs to inerease customer loyalty. Stores, shifting their market to other attractive fields in the range of customers' needs, use their marketting weapons against competitiors. Nowadays, harsh conditions of the emerging market makes competitiors to be careful against each other. The stores, by investigating or forecasting, must take precautions against competitors' marketting strategies. Before enterprising a store, considering customers needs and desire, Has sucession criterias must be determined. Every kind of criteria affecting servival will also influence customers' choise or permanence. Retailers in the same field, white trying to create customer dependence, must consider competitors' strategies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePerakendecilikte hipermarketler ve yatay rekabet Kocaeli bölgesinde bir uygulama
dc.title.alternativeHorizontal competition of retailing hipermarkets an aplication in region Kocaeli
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer loyalty
dc.subject.ytmRetail sector
dc.subject.ytmConsumer loyalty
dc.subject.ytmChain stores
dc.subject.ytmHypermarkets
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmCompetition strategies
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmRetail enterprises
dc.subject.ytmCustomer loyalty
dc.subject.ytmKocaeli
dc.identifier.yokid141342
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137451
dc.description.pages206
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess