Beyin temelli öğrenme yaklaşımıyla öğrenme stratejilerinin öğretiminin öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi üzerindeki etkisi
dc.contributor.advisor | Duman, Bilal | |
dc.contributor.author | Hasra, Kader | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:37:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:37:07Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429955 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, beyin temelli öğrenme yaklaşımı yardımıyla öğrenmestratejilerinin öğretiminin öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi üzerindeki etkisiincelenmiştir. Bu bağlamda çalışmada;? Ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin var olan öğrenme stratejilerini belirlemek,? Beyin temelli öğrenme yaklaşımıyla öğrenme stratejilerini öğretmek,? Beyin temelli öğretim stratejileriyle öğretilen öğrenme stratejilerininöğrencilerin okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisini ölçmek,? Beyin temelli öğretim stratejileriyle öğretilen öğrenme stratejilerininöğrencilerin okuduğunu anlama becerilerinin kalıcılığı üzerindeki etkisiniölçmek, amaçlanmıştır.Bu araştırmanın örneklemini, Muğla Yatağan Lisesinden rastgele seçilmiş ikifarklı 9. sınıftan toplam 60 kişi oluşturmaktadır. Araştırmanın deneysel uygulamaları2005?2006 eğitim öğretim yılının 2. döneminde Nisan ayının ilk haftası başlamış ve6 haftalık bir uygulama dönemini kapsamıştır. Uygulamanın başlangıcındaöğrencilere ön test olarak var olan okuma yetilerini öğrenmek için güvenirliğihesaplanan bir Okuduğunu Anlama Testi ve var olan öğrenme stratejilerini öğrenmekiçin de Öğrenme Stratejilerini Belirleme Ölçeği (Weinstein ve Mayer) uygulanmıştır.Altı haftalık uygulama sürecinde, deney grubundaki öğrencilere önceliklebeyin temelli öğrenme hakkında bilgi verilmiştir. Daha sonra BTÖ yaklaşımıylaöğrenme stratejileri, okuma becerileriyle bütünleştirilmiş olarak öğretilmiştir.Kontrol grubunda ise, geleneksel yönteme göre strateji öğretimi yapılmıştır.Uygulama sonrası daha önce ön test olarak verilen okuduğunu anlama testi her ikigruba da son test olarak tekrar verilmiştir. Uygulamadan iki hafta sonra ön test veson test olarak uygulanan okuduğunu anlama testi kalıcılık test olarak tekraruygulanmıştır.iiAraştırma bulgularına göre, BTÖ yaklaşımıyla yapılan strateji öğretimininİngilizce dersinde okuma anlama becerileri ve bu becerilerin kalıcılığı üzerindeolumlu ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Elde edilen bu sonuca göre,BTÖ yaklaşımının öğrenme stratejilerinin öğretiminde kullanılabileceği önerisindebulunulabilir. | |
dc.description.abstract | In this study, the effect of teaching learning strategies by brain-based learningapproach on reading comprehension skills and retention of learning was searched. Inthis study,? To define the existing learning strategies of 9th grade high school students,? To teach the learning strategies by brain-based learning approach,? To assess the effect of learning strategies taught by brain-based teachingstrategies on reading comprehension skills,? To measure the effect of learning strategies taught by brain-based teachingstrategies on retention of learning were aimed.The sample of the study consisted of 60 ninth grade students who wereselected randomly from two seperate classes of Muğla Yatağan High School. Theexperimental studies of the study started in the second term of 2005-2006 educationyear, in the first week of April and after 6-week-study, it was completed. At thebeginning of the experimental study, in order to learn the students? existing readingcomprehension skills, a reading comprehension test was given and in order to learntheir learning strategies, a scale of defining learning strategies (Weinstein andMayer) was held.During the 6-week-study, in the experimental group, information about brainbasedlearning was given first and then learning strategies were taught with theactivities of reading with brain-based learning approach. In the control group,learning strategies were taught with the activities of reading with traditional teachingmethod. At the end of the experimental study, the academic achievement test wasgiven as a post test to both groups. Two weeks later, the same test was given as aretention test to both groups.ivAccording to the results obtained in the research, teaching learning strategieswith the brain-based learning approach has a positive and meaningful effect onreading skills and retention of these skills in English lessons. With the help of theresults, it can be advised that brain-based learning approach can be used in teachinglearning strategies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Beyin temelli öğrenme yaklaşımıyla öğrenme stratejilerinin öğretiminin öğrencilerin okuduğunu anlama becerisi üzerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of teaching learning strategies by brain based learning approach on students reading comprehension skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Brain | |
dc.identifier.yokid | 9005663 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 209060 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |