Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okul müdürlerinin okul kültürünün oluşturulması, sürdürülmesi ve değiştirilmesindeki rolü (Muğla il merkezi örneği)
dc.contributor.advisor | Duman, Ahmet | |
dc.contributor.author | Tezcan, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:37:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:37:06Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429947 | |
dc.description.abstract | Bu arastırmada, ilkögretim okulu müdürlerinin okul kültürünün olusturulması,sürdürülmesi ve degistirilmesinde ne derece rolü oldugu ögretmenlerin algılarına dayalı olarakbelirlenmeye çalısılmıstır.Arastırmanın evreni 2006-2007 Egitim Ögretim yılında Mugla il merkezindekiilkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerdir. Evrenden örneklem alınmamıstır. ArastırmadaMugla il merkezindeki ilkögretim okullarında görev yapan tüm ögretmenlere (Pilot çalısmanınyapıldıgı okul hariç) anket uygulanmıstır. Ögretmenlerden 216 adet anket toplanmıstır. Verilerinanalizi frekans(f), yüzde(%), aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyansanalizi çözümleme teknikleri kullanılarak SPSS 11.00 paket programında bilgisayar ortamındayapılmıstır.Arastırmanın sonucunda özetle su bulgulara ulasılmıstır. (1) Okul kültürününolusturulmasında ögretmenlerin yasları, meslekî kıdemleri ve bulundukları okuldaki çalısmasüreleri ile müdürlerinde gözledikleri davranıslar arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmis,ögretmenlerin müdürlerinden bekledikleri davranıslara iliskin algıları arasında anlamlı bir farklılıktespit edilememistir. (2) Okul kültürünün olusturulmasında ögretmenlerin bekledikleri vegözledikleri davranıslar cinsiyete ve bransa göre farklılık göstermemektedir. (3) Okul kültürününsürdürülmesinde ögretmenlerin yasları ve bulundukları okuldaki çalısma süreleri ile müdürlerindegözledikleri davranıslar arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmis, ögretmenlerin müdürlerindenbekledikleri davranıslara iliskin algıları arasında anlamlı bir farklılık tespit edilememistir. (4)Okul kültürünün sürdürülmesinde ögretmenlerin bekledikleri ve gözledikleri davranıslar cinsiyete,meslekî kıdeme ve bransa göre farklılık göstermemektedir. (5) Okul kültürünün degistirilmesindeögretmenlerin bulundukları okuldaki çalısma süreleri ile müdürlerinde gözledikleri davranıslararasında anlamlı bir farklılık tespit edilmis, ögretmenlerin müdürlerinden bekledikleri davranıslarailiskin algıları arasında anlamlı bir farklılık tespit edilememistir. (6) Okul kültürünündegistirilmesinde ögretmenlerin bekledikleri ve gözledikleri davranıslar yasa, cinsiyete, meslekîkıdeme ve bransa göre farklılık göstermemektedir. | |
dc.description.abstract | The main aim of this study is to determine the impact of primary school principals onthe forming, maintaining and changing school culture based on the teachers? view.The population of this study is consisted the all teachers who were working at theprimary schools located at the city center of Mugla in the academic year of 2006-2007. Sample isnot taken out. In the study a questionnaire was administered to all the teachers (except for theschool where the piloting was carried out) working in primary schools of Mugla city center. 216questionnaires were returned. The data were analyzed using frequencies (f), percentages (%),arithmetic means, standard deviations, t-test and ONE WAY ANOVA through SPSS 11.00program package in a computer.At the end of the study, in short, these findings were obtained. (1) In theestablishment of the school culture a significant difference was found between the ages of theteachers, their professional ranks, the length of time spent in the school where they are workingand the principals? behaviors they have observed, but no significant difference was found amongtheir perceptions of the expected behaviors from the principals. (2) The behaviors expected andobserved by the teachers in the establishment of the school culture do not vary depending on thegender and subject taught. (3) In the maintenance of the school culture, a significant differencewas observed between the ages of the teachers, and the length of time in the school they areworking and the principals? behaviors they have observed, no significant difference was foundamong their perceptions of the expected behaviors from the principals. (4) In the maintenance ofthe school culture, the behaviors expected and observed by the teachers do not vary depending onthe gender, professional rank, and the subject taught. (5) In the changing of the school culture, asignificant difference was found between the teachers? length of time spent in the school wherethey are working and the principals? behaviors they have observed, no significant difference wasfound among the teachers? perceptions of the expected behaviors from the principals. (6) In thechanging of the school culture, the behaviors expected and observed by the teachers do not varydepending on the age, gender, professional rank, and the subject taught. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okul müdürlerinin okul kültürünün oluşturulması, sürdürülmesi ve değiştirilmesindeki rolü (Muğla il merkezi örneği) | |
dc.title.alternative | The role of the school principals in the establishment, maintenance and changing of school culture from the perspectives of the teachers(a case study of Muğla city center) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9006206 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 209070 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |