Show simple item record

dc.contributor.advisorKömür, Şevki
dc.contributor.authorKeleş, Yener
dc.date.accessioned2020-12-29T13:37:04Z
dc.date.available2020-12-29T13:37:04Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429936
dc.description.abstractBu çalışma Muğla Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce Öğretmenlerinin dil öğreniminde motivasyon stratejilerine olan yaklaşımlarını araştırmayı amaçlamaktadır. Motivasyon stratejileri öğrencilerin dil öğrenme performanslarında uzun süreli ve sistematik başarı elde etmek için uygulanan motivasyona dayalı etkileri içerir. Hazırlık okullarındaki öğrenciler İngilizce öğrenmeye büyük bir coşkuyla başlıyorlar ancak bu coşku çok uzun sürmüyor, sonuç olarak öğrenciler motivasyon kaybına uğruyorlar. Bu motivasyon eksikliği ya öğrencilerin başarısız olmalarına ya da onların eğitim süresi bitmeden eğitimi terk etmelerine neden olmaktadır. Bu yüzden öğretmenlerin dil öğretimine karşı yaklaşımlarını araştırmak gerekiyor. Öğrencilerin dil öğrenme başarılarını artırmada öğretmenlerin motivasyon stratejilerine karşı yaklaşımlarının etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Çünkü başarı belli bir oranda dil öğrenme ortamlarına motive olmaya bağlıdır ve motivasyon, motivasyon stratejilerinin kullanımıyla artırılabilir.Bu çalışmada kullanılan veriler Muğla Üniversitesi Hazırlık okulunda görev yapan otuz altı öğretmenden toplanmıştır. Likert Ölçeğine göre hazırlanmış ve literatürden alınan sorulardan oluşan bir anket ve hocalarla yapılan görüşmeler aracılığıyla veri toplandı. Elde edilen veriler SPSS 11,0 (Sosyal Bilimler İçin İstatistik Programı) kullanılarak analiz edildi ve söz konusu kurumun öğretmenlerinin bu stratejilere yaklaşımıyla literatür arasında bir fark olmadığı saptandı.
dc.description.abstractThis study is aimed at investigating attitudes of English language teachers in Muğla University, preparatory School to motivational strategies in language learning. Motivational strategies refer to those motivational influences that are consciously exerted to achieve some systematic and enduring positive effect on students? performance in language learning. Students at preparatory schools start learning English with great enthusiasm but their enthusiasm does not last long and as a result, they lose motivation, this lack of motivation causes them to either fail or leave schools before the completion of courses. So we need to analyze teachers? attitudes to language learning. Teachers? attitudes to motivational strategies have been found to be effective in terms of increasing students? success in language learning because success, to some extent, depends on motivation in language learning contexts, and motivation can be increased through motivational strategy use.Data used in this study was collected from 36 teachers of English at Muğla University, Preparatory School. A questionnaire consisting of Likert scale type questions derived from the literature was used to solicit teachers? attitudes to motivational strategies. Data collected by the questionnaire was used for a descriptive study. For this purpose, SPSS 11.0 (Statistical Programming for Social Sciences) was used to analyze the questionnaire. It was observed that no significant differences existed between teachers? attitudes to these strategies and what is stated in the literature.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAttitudes of english language teachers to motivational strategies in language learning
dc.title.alternativeDil öğreniminde ingilizce öğretmenlerinin motivasyon stratejilerine karşı yaklaşımlamları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmStrategy
dc.identifier.yokid9006678
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid209052
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess