Show simple item record

dc.contributor.advisorDeniz, Sabahattin
dc.contributor.authorTürkoğlu, Hayriye
dc.date.accessioned2020-12-29T13:36:59Z
dc.date.available2020-12-29T13:36:59Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429900
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesiöğrencilerinin ?kendini gerçekleştirme? ve ?kendini anlatma? düzeylerini bazıdeğişkenler açısından incelemektir. Bu amaç kendini gerçekleştirmenin ?kendinikabul edebilme, duygusal bakımdan açık olma, başkalarıyla yakınlık kurabilme?boyutları ile kendini anlatma bağlamında incelenmiştir. Bu bakımlardan bireylerinincelenmesinde E. Shostrom (1968) tarafından geliştirilen ve Yıldız Kuzgun (1971)tarafından Türkçe uyarlaması yapılan ?Kişisel Yönelim Envanteri? ile Galassi veGalassi (1974) tarafından geliştirilen Türkçeye uyarlaması Nilüfer Voltan Acar(1985) tarafından yapılan Kolej Kendini Anlatma Ölçeği veri toplama aracı olarakkullanılmıştır.Araştırmanın evrenini 2006?2007 güz yarıyılında Muğla Üniversitesi EğitimFakültesi'nde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemgrubunu ise, Eğitim Fakültesi 1. ve 4. sınıf öğrencilerinden oluşan 40 kişilik deneyve 40 kişilik kontrol grubundan oluşmaktadır.Araştırma, deneysel araştırmanın gerçek deneysel desen yöntemi kullanılarakyapılmıştır. Bu yöntem kapsamında öntest-son test modeli kullanılmıştır. Kontrolgrubu kullanılmasının nedeni, bağımsız değişkenin deney grubu üzerindeki etkisinidaha iyi tespit edebilmektir.Deney ve kontrol gruplarına kişisel yönelim envanteri ve kolej kendinianlatma ölçeği ön test olarak verilmiştir. 10 haftalık grupla psikolojik danışmaoturumu sonucunda yine aynı ölçekler son test olarak deney ve kontrol grubundakiöğrencilere uygulanmıştır.Gruplar arası ortalama puan f arklarının karşılaştırılmasında (0.05) esasalınarak ?t? testi kullanılmıştır.2Grupla psikolojik danışmanın üniversite öğrencilerinin kendini kabuledebilme, duygusal bakımdan açık olma ve başkalarıyla yakınlık kurabilmedüzeylerine olumlu yönde etkilediği, kendini anlatma düzeyinde anlamlı birfarklılığa neden olmadığı sonucu elde edilmiştir.Cinsiyet açısından kişisel yönelim envanterinin alt boyutlarında (kendinikabul edebilme, duygusal bakımdan açık olma, başkalarıyla yakınlık kurabilme)anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Kendini anlatma bağlamında ise, kolej kendinianlatma ölçeğinin toplam puanlarında kızların lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.Grupla danışmanın sınıf düzeylerine göre deneklerin sadece kendini anlatmadüzeylerinde 4. sınıf öğrencilerinin lehine bir yükselmeye neden olduğu tespitedilmiştir. Kendini kabul edebilme, duygusal bakımdan açık olma, başkalarıylayakınlık kurabilme düzeylerinde anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.3
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the ?self-actualization? and ?selfexpression?levels of the students of the Faculty of Education, Muğla Universityaccording to some variables. For this purpose, the dimensions of self-actualization,?self-acceptance, feeling reactivity, capacity for intimate contact? and ?selfexpression?were investigated. Within this context, in order to evaluate theparticipants? ?Personal Orientation Inventory? developed by Shostrom (1968) andadapted to Turkish by Kuzgun (1971) and ?College Self-Expression? Scaledeveloped by Galassi and Galassi (1974) and adapted to Turkish by Voltan Acar(1985) were used as data collection tools.The universe of the study consists of the students studying at the EducationFaculty of Muğla University in 2006-2007 fall term. The sample of the study consistsof a control group with 40 students and an experimental group with 40 students fromthe first year and fourth year students of the Education Faculty.The study was conducted by using the real empirical pattern method of theempirical study. Within the context of this method, pre- and post-test model wasused. The reason why control group was used is to better determine the effect of theindependent variable on the experimental group.Personal Orientation Inventory and College Self-Expression Scale wereadministered to both the control and experimental groups as pre-test. At the end often-week group experience, the same tests were administered as post-test to both thecontrol group and experimental group.In the comparison of the scores of the groups, significance level was taken tobe (0.05) and t-test was used.Intra-group psychological counseling was found to have positively affectedstudents? levels of self-acceptance, feeling reactivity and capacity for intimate4contract but have brought about no significant difference in the level of selfexpression.With regards to gender, no significant difference was observed in the subdimensions(self-acceptance, feeling reactivity , and capacity for intimate contact) ofPersonal Orientation Inventory. On the other hand, significant difference in favor ofthe girls was found in the total scores of College Self-expression Scale in relation toself-expression.Intra-group counseling was found to have only increased the self-expression levels ofthe fourth year students. No significant difference was found in terms of selfacceptance,feeling reactivity, and capacity for intimate contacten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleGrupla psikolojik danışmanın üniversite öğrencilerinin kendini kabul edebilme, kendini anlatma, duygusal bakımdan açık olma ve başkalarıyla yakınlık kurabilme düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe role of group counseling on university student's self acceptance, self expression, feeling reactivity and capacity for intimate contact
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSelf acceptance
dc.identifier.yokid9009582
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid214297
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess