Uzaktan eğitim yöntemi ile verilen hizmet-içi eğitim programının öğretmenlerin öz-yeterlik algıları ve tutumlarına etkisi-Muğla ili örneğinde
dc.contributor.advisor | Özaydınlık, Kevser | |
dc.contributor.author | Tekin, Oğuzhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:36:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:36:58Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429895 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, ?Uzaktan Eğitim Yöntemi ile Verilen Hizmet-içi Bilgisayar Eğitimi Programının? öğretmenlerin bilgisayara karşı tutumları ve bilgisayar öz-yeterlik algıları üzerine etkisini belirlemek üzere yapılmış deneysel bir çalışmadır. Araştırmada veriler, Bilgisayar Tutum Ölçeği , Bilgisayar Öz-yeterlik Algısı Ölçeği ve Bilgi Formu ile toplanmıştır.Araştırma , 2006-2007 öğretim yılında Muğla İli Merkez İlçede ilk ve orta dereceli okullarda görev yapan öğretmenler üzerinde yapılmıştır. Araştırmaya değişik branş ve kıdemlerde 47 öğretmen katılmıştır.Araştırmada toplanan verilerin değerlendirilmesi, bilgisayar ortamında SPSS/PC 11.0 istatistik paket programı kullanılarak frekans ve yüzde, t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak yapılmıştır. Sonuçlar 0,050 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.Araştırmanın sonucunda, , ?Uzaktan Eğitim Yöntemi ile Verilen Hizmet-içi Bilgisayar Eğitimi Programının? öğretmenlerin bilgisayara karşı tutumları ve bilgisayar öz-yeterlik algılarını olumlu yönde etkilediği; kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre daha olumlu tutum geliştirdikleri; kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre öz-yeterlik düzeylerinin daha fazla geliştiği; mesleki branşlara göre tutum ve öz-yeterlik düzeylerinde anlamlı fark olmadığı ve mesleki kıdemlerine göre tutum ve öz-yeterlik düzeylerinde anlamlı fark olmadığı görülmüştür. | |
dc.description.abstract | This research is an experimental work based on the attitudes of teacher?s on in-service training computer education programme by given distance learning and teacher?s computer self erriciency perception. The datas on this research are obtained by Computer Attitude Scale For Teachers, Computer Self Efficiency Scale and Information Form.This research is done on the teachers worked in primary and secondary schools in Central Muğla on 2006-2007 Education Season. This reseach is done with 47 teachers in different occupational branches and occupational working years.The eveluation of the research is completed by using SPSS/PC 11.0 statistical programme with frequency, percentage, t test and one way ANOVA. The results are eveluated with 0.050 meaninful level.At the end of the research, the in service training computer education programme by given distance learning effects teacher?s attitudes towards computers and teachers self efficiency perception towards computers; female teachers develope more pozitive attitudes towards computers than that of male teachers; female teachers develope more pozitive self-efficiency level than that of male teachers; there is no significal difference in refer to teacher?s occupational brances and tehere is no also no significal difference in their attitudes and self-efficiency level with respect to their occupational working years. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Uzaktan eğitim yöntemi ile verilen hizmet-içi eğitim programının öğretmenlerin öz-yeterlik algıları ve tutumlarına etkisi-Muğla ili örneğinde | |
dc.title.alternative | The effect of in service education programme by given distance learning on teachers self efficiency and attitudes skills Muğla province example | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.identifier.yokid | 9009637 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 214292 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |