Show simple item record

dc.contributor.advisorErözkan, Atılgan
dc.contributor.authorYilmaz, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-29T13:36:52Z
dc.date.available2020-12-29T13:36:52Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429855
dc.description.abstractBu çalısmanın amacı, üniversite öğrencilerinin kisilerarası iletisim becerilerive bağlanma stilleri arasındaki iliskiyi cinsiyet, sınıf düzeyi, anne-babanınöğrenim düzeyi, ebeveyn tutumları ve sosyo-ekonomik düzey açısındanincelemektir.Bu çalısma betimsel yöntem kullanılarak yapılmıstır. Arastırma, amacınauygun olarak 2006-2007 Güz döneminde Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesindeöğrenim gören ve tesadüfi olarak seçilen 500 kisi üzerinde (268 kız; 232 erkek)gerçeklestirilmistir.Arastırmada Bilgi Toplama Formu, ?liski Ölçekleri Anketi ve ?letisimBecerileri Envanteri kullanılmıstır. Veri analizleri için SPSS/WINDOWS 14.0programı kullanılmıstır. Gruplar arası farklılığı belirlemek için ?t testi? ve?varyans analizi?, iletisim becerileri ve bağlanma stilleri arasındaki iliskileribelirlemek için ?korelasyon? kullanılmıstır.Arastırma bulguları üniversite öğrencileri için bağlanma stillerinin altboyutları olan ?güvenli bağlanma? ve ?korkulu bağlanma? üzerinde cinsiyetler;?güvenli bağlanma? üzerinde anne eğitim düzeyleri; korkulu bağlanma üzerindebaba eğitim düzeyleri; ?saplantılı bağlanma? üzerinde ebeveyn tutumları; ?korkulubağlanma? ve ?saplantılı bağlanma? üzerinde sosyo-ekonomik düzeyler arasında;iletisim becerilerinin alt boyutlarından ?bilissel iletisim becerisi? ve ?duygusaliletisim becerisi? üzerinde baba eğitim düzeyleri; ?davranıssal iletisim becerisi?üzerinde ebeveyn tutumları; ?duygusal iletisim becerisi? üzerinde sosyo-ekonomikdüzeyler arasında farklılık olduğunu ortaya koymustur. ?letisim becerileri vebağlanma stilleri arasında orta ve düsük düzeyde iliski olduğu saptanmıstır.Arastırma sonuçları, önceki bulgular ısığında iletisim becerileri ve bağlanmastilleri kapsamında baska arastırma ve uygulamalara da yol gösterecek bağlamdatartısılmıstır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationships between universitystudents' interpersonal communication skills and attachment styles. Gender, grade,mother?s education level, father?s education level, parenting styles and socioeconomicstatus differences were also searched in this context.For this purpose 500 (268 females; 232 males) students were randomly recruitedfrom Mugla University Faculty of Education. Main instruments are InformationForm, Relationship Scales Questionnaire and Communication Skills Inventory. SPSSfor WINDOWS -14.0- was used for data analyses. The group differences were testedby t-test and F statistics. Correlational statistics was also employed to search forrelationships between attachment styles and communication skills.The findings showed that there is a difference between the gender according tothe scores of the university students that they got from the subdimensions ofattachment styles ?secure? and ?fearful?; mother?s education level according to thescores that they got from ?secure?; father?s education level according to the scoresthat they got from ?fearful?; parenting styles according to the scores that they gotfrom ?preoccupied?; socio-economic status according to the scores that they got from?fearful? and ?preoccupied?.The father?s education level according to the scores that they got from thesubdimensions of communication skills ?cognitive? and ?emotional?; parentingstyles according to the scores that they got from ?behavioral?; socio-economic statusaccording to the scores that they got from ?emotional?. There was found mid and lowlevel relationships between attachment styles and communication skills.The results are discussed in the light of previous findings and in the context ofattachment styles and communication skills, conducting future research forapplications as well.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin kişilerarası iletişim becerileri ve bağlanma stilleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the interpersonal communication skills and the attachment styles of university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmAttachment
dc.identifier.yokid9012785
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid214295
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess