İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji ders programının öğrenme -öğretme ve ölçme değerlendirme yaklaşımları kapsamında incelenmesi( Muğla ili örneği)
dc.contributor.advisor | Şeker, Hasan | |
dc.contributor.author | Tabak, Reyhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:36:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:36:48Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429831 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada; ilköğretim 5. sınıflarında 2000?2001 eğitim öğretim yılındauygulamaya konulan Fen Bilgisi programı ile 2004?2005 eğitim öğretim yılındauygulamaya konulan Fen ve Teknoloji programın öğrenme?öğretme ve ölçmedeğerlendirme yaklaşımları kapsamında karşılaştırılması yapılmıştır. Ayrıca programuygulamasını güçleştiren faktörlerin ne olduğu betimlenmeye çalışılmıştır.Araştırma yeni Fen ve Teknoloji programında öngörülen öğrenme-öğretme veölçme-değerlendirme yaklaşımlarının ne ölçüde kullanıldığıyla ilgili uygulayıcılara,yöneticilere, program geliştirmecilere, öğretmenlere ve öğrencilere bilgi sağlamayıamaçlamaktadır.Araştırmanın evrenini Muğla'daki ilköğretim 5. sınıf öğrenci ve 5. sınıftagörevli sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Muğla merkezve dört faklı ilçedeki (Köyceğiz, Milas, Yatağan ve Fethiye) toplam 560 ilköğretim5. sınıf öğrencisi ve 36 ilköğretim 5. sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklemseçiminde öğretmen ve öğrencilerin hem eski hem de yeni programı yaşamışolmaları dikkate alınmıştır.Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Öğrenme öğretme süreçleri vedeğerlendirme yaklaşımları ile ilgili Öğretmen/ öğrenci ölçeği hazırlanmıştır. Ölçekhazırlanırken fen ve teknoloji programının temellerinde öngörülen öğrenme-öğretmeve ölçme?değerlendirme yaklaşımları esas alınmıştır. Öğrenci ölçeğinde 55 soru,öğretmen ölçeğinde 70 soru ve üç adet açık uçlu soru bulunmaktadır. SPSS 10programı kullanılarak, yüzde (%), frekans (f) ve t testi ile veriler analiz edilmiştir.Sonuç olarak yeni programda öğrencilerin içeriğin seçimi ile ilgili kararsürecine daha fazla katıldığı, öğretmenlerin programın öngördüğü yöntem veteknikleri süreçte kullanmakta olduğu, ancak zaman yetersizliğinden ve materyaleksikliği gibi bazı faktörlerin programın uygulamasını zorlaştırdığı görülmektedir.Öğrenme ve öğretme süreçlerinde yapılandırmacı yaklaşımın yeni programda dahafazla yer verildiği, ancak program felsefesinin bütünüyle kavranamadığıiigörülmüştür. Öğretmen görüşleri incelendiğinde etkinliklerin seçimi ve planlanmasıkonusunda güçlüklerle karşılaşıldığı, buna neden olarak hizmet içi eğitimlerinyetersizliği ve yeni yöntem ve teknikler konusunda bilgi eksiklikleri olduğubulunmuştur. Bunun yanında alternatif ölçme tekniklerine eski programa göre yeniprogramda daha fazla yer verildiği ancak öğretmenlerin alternatif ölçmedeğerlendirme yaklaşımlarına yeterince kullanamadıkları bulunmuş ve halengeleneksel ölçme yaklaşımlarının kullanılmakta olduğu görülmüştür.Bulgulara dayanarak öğrenmen ve öğrencilerin yeni programın getirdiğiyapılandırmacı yaklaşım sürecine adapte olmaya çalıştıkları ancak tam anlamıyla buyaklaşımın uygulanamadığı, alternatif öğrenme ?öğretme ve ölçme değerlendirmeyaklaşımları yanında geleneksel yöntemlerin de kullanılmakta olduğu söylenebilir | |
dc.description.abstract | In this research, the Science program that put into practice in 5th class ofprimary schools in 2000?2001 education year and the Science and Technologyprogram that put into practice in 2004?2005 education year are compared on theextent of learning-teaching and assessment-evaluation approaches. And also, theelements that maked he practice difficult are tried to be defined.The study aims to provide information to practitioners, managers, programdevelopers, teachers and students about how much the learning-teaching andassessment-evaluation approaches in the new science and technology program areused.The sample of the research consisted of 5. grade students and teachers inMuğla. The sample of the research consisted of 560 fifth grade primary schoolstudents and 36 fifth grade primary school teachers from Muğla and four differenttowns (Köyceğiz, Milas, Yatağan and Fethiye). It was taken into consideration thatteachers and students had experienced both the old and the new program.In the research, descriptive method was used. A teacher / student scale aboutlearning-teaching processes and assessment approaches was prepared. The scale wasbased on the learning-teaching and assessment-evaluation approaches in the Scienceand Technology program. There were 55 questions in the student scale, 70 questionsin the teachers scale and 3 open-ended questions.To analyze the data, percentage(%), frequency (f) and t-test were used in the program of SPSS 10.As a result, it is seen that students attend the process of decision about thechoice of syllabus more in the new program, the teachers have been using themethods and techniques the program requires in the teaching process but they can?tperform facilities enough because of lack of time, and lack of material makes itdifficult for them to conduct the new program. It was also seen that constructivistapproach took part in the learning and teaching processes in the new program moreivbut the philosophy of the program hasn?t been comprehended as a whole. When theteachers? perception were checked, it was found that they had faced with difficultiesabout the choosing and planning of the activities. The cause of this was found thatthere weren?t enough education programs and the teachers had lack of informationabout the new methods and techniques. Moreover, it was also found that alternativeassessment techniques has a large portion in the new program more than the oldprogram but they aren?t used by the teachers enough and it was seen that traditionalevaluation approaches are still being used.Based on the findings, it can be said that the students and the teachers aretrying to adapt to the constructivist approach process but it isn?t being practisedexactly and beside the alternative learning-teaching and assessment-evaluationapproaches, the traditional method is also being used. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji ders programının öğrenme -öğretme ve ölçme değerlendirme yaklaşımları kapsamında incelenmesi( Muğla ili örneği) | |
dc.title.alternative | A research about learnıng -teaching and assessment evaluation approaches of the primary school 5. grade science and technology program | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9015923 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 209061 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |