Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Hasan
dc.contributor.authorBeytekin, Ferda
dc.date.accessioned2020-12-29T13:36:39Z
dc.date.available2020-12-29T13:36:39Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429773
dc.description.abstractTezin Adı: İlköğretim Okul Müdürleri İçin Eğitim Liderliği Standartlarının Araştırılması Hazırlayan: O. Ferda Beytekin ÖZET Bu çalışmada, ilköğretim okul müdürleri için eğitim liderliği standartları, `Interstate School Leaders Licensure Consortium` [ISLLC] (1996), tarafından ortaya konan altı standart temel alınarak, belirlenmeye çalışılmıştır. Standartlar, okul gelişimi ile birlikte, öğrencinin öğrenmesini ve başarısını sürekli vurgulayan, bir çerçeve oluşturmakta, eğitim liderlerine ve alana esnek bir yol haritası sunmaktadır. Standartlardan yola çıkılarak geliştirilen anket, 90 yargı cümlesinden oluşmakta ve okul müdürü ve öğretmenlerin eğitim liderliği becerilerinin tutum ve algılara göre farklılık gösterip göstermediğini ölçmeyi amaçlamaktadır. Standart 1; Vizyon, Standart 2; Örgüt Kültürü ve İklimi, Standart 3; Kaynakların Yönetimi, Standart 4; İşbirliği, Standart 5; Dürüst ve Adil Bir Yönetim, Standart 6; Toplumsal Değişkenlere Göre Yönetimi becerilerini vurgulamaktadır. Bu amaçla 28 ilköğretim okulunda toplam 140 öğretmen ve müdüre anket uygulanıp, değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, standartların tümünde okul müdürleri, yönetim tanımlarını yeterli düzeyde değerlendirmekte ancak, öğretmenler müdürlerini kısmen yeterliye yakın düzeyde algılamaktadırlar. Ankete katılan eğitimcilerin tümünün ortalamaları incelendiğinde, okul müdürlerinin, kısmen yeterli düzeyde eğitim liderliği becerilerine sahip olduğu sonucu ortaya çıkmaktadır. Müdür ve öğretmenler arasında yapılan karşılaştırma ve t testi sonucunda eğitim liderliği algı ve tutumları yönünden anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Buna göre, söz konusu boyutlar yönünden müdürlerin eğitim liderliği nitelik ve becerilerini iyileştirmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler : 1- Eğitim lideri 2- Kolaylaştırıcı Lider 3- Dönüşümcü Lider 4- Okul Toplumu 5- Okul Vizyonu 6- Okul Misyonu
dc.description.abstractTitle of Thesis : A Research On The Standards Of Educational Leaders For Primary School Principals Author : O. Ferda Beytekin ABSTRACT The purpose of this study was to determine the standards of educational leaders for primary school principals. The standards were based on and derived from the standards for school leaders of `Interstate School Leaders Licensure Consortium` [ISLLC] (1996). In this study, it was also aimed to demonstrate the differences between the perceptions of teachers and the attitudes of principals about educational leadership skills.A questionnaire was developed from the ISLLC standards to examine the educational leadership skills of primary school principals. The questionnaire was applied to evaluate the educational leadership skills of primary school principals to both principals and teachers, 140 participants in 28 primary schools in Kocaeli. The questionnaire has 90 questions that adress different leadership skill areas to examine the competence of primary school principals. These standards emphasize the student learning and demand success for all the members of the school community. They change the nature of the educational leadership from management to learning and school improvement. They establish a framework for action further than a list of everything that a principal might do. The results of the study indicated that the principals evaluate themselves as competent educational leaders but the teachers think that the principals are incompetent in educational leadership skills. Key Words: 1- Educational Leader, 2- Facilitative Leader, 3- Transformational Leader, 4- School Community, 5- School Vision, 6- School Mission.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okul müdürleri için eğitim liderliği standartlarının araştırılması
dc.title.alternativeA research on the standarts of educational leaders for primary school principals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmEducation leadership
dc.identifier.yokid163108
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid147176
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Denetimi ve Planlaması Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess