Yeni ilköğretim 1. sınıf ilkokuma yazma dersi öğretim programı uygulamasına yönelik öğretmen görüşleri
dc.contributor.advisor | Özaydınlık, Kevser | |
dc.contributor.author | Gülbaş Çatak, Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:36:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:36:38Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429768 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 1. sınıf ilk okuma yazma öğretiminde uygulanan yeni öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir.Çalışma evrenini 2007-2008 eğitim öğretim yılında Muğla il merkezinde görev yapmakta olan 1. ,2. Ve 3. Sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışma, evren üzerinde yapıldığı için örneklem alınmamıştır. Araştırma Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 44 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 104 sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir.Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Anket, araştırmanın alt problemleriyle ilişkili olarak hazırlanmış 56 maddeden oluşmuştur.Verilerin istatistiksel analizi SPSS 10 İstatistik paket programından yararlanılarak yapılmıştır. İlköğretim 1. Sınıf ilk okuma yazma öğretiminde uygulanan yeni öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek için yüzde(%), frekans(f), aritmetik ortalama(X) ve standart sapma (ss) hesaplamaları yapılmıştır.Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin, yeni programın öğrenme hızını artırdığını, öğrencinin okumaya erken başladığını ve yeni programın kalıcı öğrenme sağladığını düşündükleri saptanmıştır. Öğretmenler ilk okuma yazma planlamasının ve kılavuz kitapların kendilerine hazır olarak verilmesinin çok büyük kolaylık olduğunu vurgulamışlardır. Buna karşılık, yeni programda heceleyerek okumanın fazla olduğunu ve buna bağlı olarak anlama güçlüğünün artığını belirtmişleridir.Ses temelli cümle yönteminde, cümle temelli ses yöntemine göre okuma hızının daha yavaş olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğretmenlerin bitişik eğik yazı konusunda tereddütleri olduğu görülmüştür. Bitişik eğik yazının aksine dik temel harflerin yazımının daha kolay olduğu yönünde görüş belirtmişlerdir. Gözlem ve değerlendirme formlarının fazlalığından şikâyetçi oldukları saptanmıştır.Ses temelli cümle yönteminin öğrencinin genel gelişim özelliklerine katkı sağladığı yönünde görüş belirtmişlerdir.Yeni programın uygulanması aşamasında, velilerle işbirliğinin artırılması önerilmiştir. Öğretmenlerin programı daha iyi anlayabilmesi ve uygulayabilmesi için, okullarda program geliştirme uzmanı bulundurulması ve hizmet içi eğitimlerin artırılması şeklinde öneriler sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to determine the teachers? opinions about the new teaching programme applied to the first reading and writting teaching in the first class of the primary education.The resarch includes the first,second and third class teachers that are working in Muğla in 2007-2008 school year.It is formed by 104 teachers working in 44 public primary schools.As a collecting data material,an inquiry form which developed by the researcher,is used. Inquiry form is consisted of 56 items that are related to the research?s sub-problems.The statistical analyzes of the data are done by using SPSS10 statistic programme.For determining the teachers? opinions about the new teaching programme applied to the first reading and writting teaching in the first class of primary education,Percentage ( %) , Frequency (f), Arithmetic Mean (x) and Standart Deviation (ss) were used.At the end of the research,it is determined that the teachers think that the new programme increases the speed of learning, the students start reading earlier and the new programme provides permanet learning.The teachers emphasized that teachers? book and first reading and writting?s planning which are given to the teachers are so easiness.On the other hand, they determined thatin the new programme there is too much reading by spelling and depending on that the difficulty of understanding increases. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yeni ilköğretim 1. sınıf ilkokuma yazma dersi öğretim programı uygulamasına yönelik öğretmen görüşleri | |
dc.title.alternative | Teachers' opinions about the new teaching programme applied to the first reading and writting teaching in the first class of the primary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Synthesis technique | |
dc.subject.ytm | Reading-writing instruction | |
dc.subject.ytm | Analysis methods | |
dc.identifier.yokid | 303193 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 214273 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |