Show simple item record

dc.contributor.advisorCoşkun, Mustafa Volkan
dc.contributor.authorYildiz, Nilüfer
dc.date.accessioned2020-12-29T13:36:27Z
dc.date.available2020-12-29T13:36:27Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429702
dc.description.abstractTürkçe eğitiminin ana amaçlardan biri, dilin yapılarını kavratmak, öğrencilerde dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek, diğeri de duygu ve düşünce dünyalarını olgunlaştırarak, öğrenciler de olumlu davranış değişikliği oluşturmaktır.Türkçe öğretiminde olumlu davranış kazanımında da en önemli görev ders kitaplarındaki metinlere ve bu metinleri işleyecek öğretmenlere düşmektedir.Bu araştırmada, ilköğretim 1, 2, 3, 4 ve 5. sınıf Türkçe derslerinde okutulan kitaplardaki metinlerde geçen davranış ifade eden kelime ve kelime gruplarının kullanılma oranları tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırmamızda, Türkçe sözlükteki davranış ifade eden kelimeler taranmış ve 1577 kelime tespit edilmiştir. Elde edilen kelimeler, 2006?2007 eğitim-öğretim yılında Muğla İli'nde okutulmakta olan ilköğretim birinci kademe Türkçe ders kitaplarındaki 180 metinde aranmış, birbirleriyle örtüşen ve örtüşmeyen kelimeler tespit edilmiş, elde edilen veriler tablolar ve grafikler halinde gösterilmiştir.Araştırmada elde edilen bulgular, ilköğretim okullarında okutulan Türkçe ders kitaplarında, davranış değişikliğine katkıda bulunacak kelime ve kelime gruplarına, beklenen sınıf seviyelerine uygun oranda yer verilmediğini göstermektedir.
dc.description.abstractOne of the main purposes of Turkish teaching is to lead to behavioral changes by equipping the students with aesthetic understanding, helping them to acquire the basic structures of the language, improving their listening, reading, speaking and writing skills, and helping them to enhance their affective and intellectual words.The most important role in getting the students to acquire positive behaviors in Turkish language teaching belongs to the texts in the text books and the teachers to teach these texts.In the present study, the aim is to determine the appearance ratios of the words and phrases expressing behaviors in the text books used in the 1st, 2nd, 3rd, 4th, 5th grades of the primary school.In our study, a Turkish dictionary was scanned to finds the words expressing behaviors and total 1577 words were detected. The words obtained from this scanning were looked for within the 180 texts of the Turkish language text books used in the first grades of the primary schools, and the words overlapping and not overlapping with each other were detected, and the data obtained are displayed in tables and graphics.The findings of the study indicate that not enough of the words and phrases having potential of contributing to behavioral changes are included in Turkish language text books used in the primary school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMuğla ili ilköğretim okulllarının 1,2,3,4,5.sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan kelimeve kelime gruplarının davranış değişikliği oluşturulmasına yönelik katkıları
dc.title.alternativeContributions of the words and phrases in Turkish text books used in 1st, 2nd, 3rd, 4th, and 5th grades of the primary schools in muğla to behavioral changes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid311227
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid221032
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess