Show simple item record

dc.contributor.advisorCoşkun, Mustafa Volkan
dc.contributor.authorKemiksiz, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-29T13:36:27Z
dc.date.available2020-12-29T13:36:27Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429699
dc.description.abstractOkullarımızda sürdürülen eğitim- öğretim çalışmalarının bilgi ve davranış kazandırma olmak üzere iki önemli boyutu vardır. Bu kavramlardan bilgi, öğretim faaliyetleriyle; davranış ise eğitim faaliyetleriyle ilgilidir.Öğrencilere bilgi ve davranış kazandırılmasında en önemli görev hiç şüphesiz geleceğimizi emanet ettiğimiz biz öğretmenlerindir. Öğretmenlerin gerek derste gerekse ders dışında öğrenciye olan yaklaşımları, kendi şahsî ve meslekî nitelikleri, öğrencilere ahlakî değerler kazandırmada önemli bir rol oynar.Bu araştırma, ilköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerine ders kitaplarındaki metinlerden hareketle değer kazandırmada, yapılandırmacı yaklaşım doğrultusunda gerekli olan öğretmen niteliklerini belirlemeyi amaçlamaktadır.2007-2008 eğitim-öğretim yılı güz döneminde yapılan araştırmanın örneklemini, Muğla Merkez Yerkesik İlköğretim Okulunda 6. ve 7. sınıflarda öğrenim gören toplam 63 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada her metnin sonunda ( 6. ve 7. sınıflarda sekizer metin olmak üzere toplam on altı metin) öğrencilerin, metnin işlenişi esnasında günlük hayatlarında yaşantı hâline getirebilecekleri davranışları kazanıp kazanmadıkları ve bu davranışları kazanmalarında, onların üzerinde ders öğretmenlerinin tutum ve yaklaşımlarının etkili olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Öğrencilerden alınan cevaplar çerçevesinde, değer kazandırmada başarılı olabilmeleri için öğretmenlerin hangi niteliklere sahip olmaları gerektiğinin belirlenmesine çaba gösterilmiştir.Araştırmada elde edilen bulgular, öğrencilere millî ve manevî değerleri kazandırmada öğretmenlere düşen görevlerin çok büyük olduğunu ortaya çıkarmıştır.
dc.description.abstractThe education carried out in our scholls has two dimensiens, they are knowledge or skills (behavior) acquisition. Of these concepts, knowledge is related to teaching activities, skill (behavior) acquisition is related to educational aspect.İt is no doubt that we teachers who take on the responsibility of helping students gain knowledge and behavior are entrusted to lead the future of our country. Teachers? attitudes in and out of the lesson, their personal and Professional skills play a significent role in students? acquiring moral values.This study aimes to determine teacher competenees enabling the acqutision of values in collection with constructivist view by using the texts in the course boks of 6. and 7. grades of primary scholl.İn the study whether students can reflect their knowledge and skills they gain during the courses in scholl (with eight texts fromeach level 6 and 7) on real life practices and to what extent their teachers? behavior and attitudes can have an impacton building up their skills have been investigated. İn the framework of the answers obtaired from the students we tried to identify the qualities of teachers that help students acquire desired behaviors and values.The findings obtained from this research show that teachers undertake the responsibilities of helping students acquire higher national and moral values.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title6. ve 7. sınıf Türkçe derslerinde yapılandırmacı yaklaşımla öğrencilere değer kazandırmada öğretmen nitelikleri (Yerkesik İlköğretim Okulu uygulaması)
dc.title.alternativeTeacher qualities on having students gain merit with constructive approach at 6th and 7th class Turkish lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid311713
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid221023
dc.description.pages214
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess