Anahaber bültenlerinde görev yapan sunucuların ses-söz dizimi ilişkili konuşma becerileri
dc.contributor.advisor | Coşkun, Mustafa Volkan | |
dc.contributor.author | Erdem, Gönül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:36:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:36:04Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429555 | |
dc.description.abstract | İletişim, toplumda yaşayan bireylerin birbirlerini anlamalarını ve toplumların gelişip ilerlemelerini sağlar. İletişimin temeli şüphesiz dile dayanmaktadır. İletişim için, dile gereken önem verilmeli buna bağlı olarak da bireyler dil bilincine sahip olmalıdırlar. Günümüzde iletişimin daha kolay kurulabilmesi için kitle iletişim araçları doğru yayın yapmalıdırlar. Sağlıklı bir iletişim için, kitle iletişimi sağlamakla görevli olan sunuculara da önemli görevler düşmektedir. Sunucular, Türkçeyi ne kadar güzel kullanırlarsa toplum da o kadar bilinçli olur. İnsanların birbirleriyle anlaşabilmeleri için kurallı iletişim önemlidir.Bu araştırma, 6 ulusal televizyon kanalındaki ana haber bülteni sunucularının ses- söz dizimi ilişkisi kurma becerilerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. 2007- 2008 yıllarını kapsayan araştırmanın örneklemini, söz konusu 6 ulusal televizyon kanalından hafta içi ve hafta sonu olmak üzere toplam 12 ana haber bülteni sunucusunun konuşmaları oluşturmaktadır.Araştırmanın verileri, sunucuların ses kayıtlarının alınmasıyla elde edilmiştir. Kayıtlar, Cool Edit Pro. 2.0 programıyla bilgisayar ortamında incelenerek, yazıya dökülmüş, sunucular tarafından yapılan duraklar tespit edilmiştir. Konuşma metinlerinde yapılması gereken durakların yer ve süreleri belirlenmiş ve böylece sunucuların yapmış olduğu duraklar tespit edilmiştir.Araştırmada elde edilen bulgular, televizyon kanallarında, haber sunucularının konuşma becerisini ses - söz dizimi ilişkisi açısından beklenen seviyede kullanamadıklarını göstermektedir. | |
dc.description.abstract | Communication, makes individuals understanding each others and provides the progress of societies. The base of communication without doubt is the language. For communication, language should be given the requiered importance and individuals should have gained the language conscious. Recently to establish communication mass media tools should make true broadcast. For a positive communication, there are some duties to those who work for mass communication organizations. As regularly announcers use Turkish, the more councious of society about language increase. A regular communication is necessary for individuals to understand eachothers.This study aims to investigate the syntax-phonetic relation skills of announcers that announce headnews of 6 national channels. The sample group of study consists of 12 headnews announcers speech who work for such channels mentioned above, both in week days and in weekends headnews between 2007 and 2008.The data of study, was supplied by recording announcers speeches. The recorded speeches were analysed via Cool Edit Pro. 2.0 on a computer and noted down, then the pauses made by annoncers were detected. The pauses that should be done on reading texts, were determined in context of place and durations and the pauses made by announcers were evaluated on this bases.The data collected for study showed that the headnews announcers? syntax-phonetic relation skills are not used in the expected criteria. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.title | Anahaber bültenlerinde görev yapan sunucuların ses-söz dizimi ilişkili konuşma becerileri | |
dc.title.alternative | Speaking skills related to syntax-phonetic relation of headnews announcers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 321221 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 227374 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Öğretmenliği Bilim Dalı |