Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdemir, Ali
dc.contributor.authorBaki, Suzan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:36:03Z
dc.date.available2020-12-29T13:36:03Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429548
dc.description.abstractKüreselleşme, Rekabet, Yaratıcılık Küreselleşme, etkileri tüm dünyada derinden hissedilen en hakim olgu olarak, günümüzde ülkeleri, şirketleri ve bireyleri bu etkiler doğrultusunda değişmeye zorlamaktadır. Küreselleşmeyle birlikte bilginin önemi artmış ve teknolojideki hızlı değişmeler her alanda şiddetli bir rekabet ortamının doğmasına neden olmuştur. Küresel rekabetin artmasıyla ülke sınırlarının koruyuculuğu ortadan kalkmış, ulus devlet önemini yitirmiş ve çok sayıda rakip ortaya çıkmıştır. Bu küresel rekabet ortamında işletmelerin birbirleriyle rekabet edebilmeleri etkin bir rekabet gücüne sahip olmalarım gerekli kılmaktadır. Bilgi paylaşım hızının artması sonucunda, bir firmaya rekabet üstünlüğü sağlayan herhangi bir teknoloji, yönetim metodu veya strateji uzun süre sır olarak kalmamakta ve kısa bir süre sonra rakipler tarafından da uygulanmaktadır. Bir zamanların etkin silahlan olan toplam kalite, kıyaslama, yalın üretim, tam zamanında üretim gibi kavramlar artık herkes tarafından bilinmekte ve uygulanmaktadır. Kuşkusuz bu uygulamalarda rekabet yarışına devam etmek için gerekli fakat rekabet üstünlüğü sağlamak için yeterli değildir. Bu ortamda rekabet üstünlüğü sağlamanın yolu yaratıcılıktan, yaratıcı stratejilerden gedmektedir. Çünkü ancak yaratıcılıkla farklılık sağlanabilmektedir. Müşteri ihtiyaçlarının, ürün, tasarım ve bileşimlerinin hızla değiştiği, pazarların sınırsız hale geldiği, hiç beklenmeyen an ve yerlerde hiç bilinmeyen yeni rakiplerin ortaya çıkabildiği bu yeni ortamda, rekabet avantajı yakalamak isteyen işletmeler geleneksel stratejileri bir kenara bırakarak, marjinal değişimlerle rekabet avantajı oluşturmak ve bu avantajı koruyacak stratejilere yönelmek zorundadırlar. Günümüzün hayli yoğun rekabet ortamı firmaların rakiplerine nazaran daha üstün performans göstereceği bir üstünlük yakalamak ve bu üstünlüğü sürekli kılabilmek için şimdi ve gelecekte nasıl mücadele edeceklerini belirlemeye yönelik stratejiler oluşturmalarını gerektirmektedir.Rekabetin küreselleştiği, bilgi ve teknolojinin sınır tanımadan aktığı, belirsizliğin ve kaosun hakim olduğu dünyada şirketlerin rekabet üstünlüğü sağlayabilecekleri tek konu insan kaynaklarıdır. Çünkü rekabet üstünlüğü anacak farklı olmakla, farklı olmak da ancak yaratıcılığı devreye sokmakla ilgilidir. Yaratıcılık, insana özgü bir yetenektir. Geleceğin iş dünyası koşullarına uygun örgütsel yapılar oluşturulurken, yaratıcılığa verilecek önem, firmaların hayatta kalmalarında kritik rol oynamaktadır. Küresel rekabet ortamında işletmeler rekabet üstünlüğü elde edebilmek için değişimi, yeniliği, olağanın dışında olmayı yani farklı olmayı sağlamak amacıyla yaratıcılığı, işletmeciliğin bütün alanlarında uygulamalıdırlar. Bunu sağlamak amacıyla da yaratıcı nitelikli yönetici ve işgörenleri istihdam etmeli, yaratıcılık yönelimli motivasyonu sağlayarak çalışanlara özgür bir ortam oluşturmalı ve yaratıcılığın kullanım alanlarım arttırmalıdır. Günümüzün küresel dünyasında bilgiye verilen önem arttığından düşünsel beceriler bedensel becerilerden daha önemli hale gelmiş; farklılık ancak bu bireylerin yaratıcılığım kullanmalarına bağlı bir hal almıştır. Değişen dünyada hayatta kalabilmenin ve başarılı olabilmenin yolu değişimlere ayak uydurarak yenilikleri benimsemenin ötesinde değişim yaratmaktan geçmektedir. Değişim yaratabilmek ise, ancak yaratıcılığa daha önemle yaklaşmakla gerçekleştirilebilir. Küresel rekabet ortamında değişimi yaratmak isteyen işletmeler, rakiplerin düşünmediğini düşünmek, yapmadığım yapmak, yeni, sıra dışı, marjinal fikirleri bulmak ve uygulamak zorundadırlar. Kısaca geleceği yakalamak isteyen işletmeler yaratıcı düşüncelerle fark yaratacak stratejiler geliştirmelidirler. xı
dc.description.abstractGlobalization, Competition, Creativity Globalization, as the most dominant fact with effects felt deeply in overall world, today forces the countries, companies and individuals to change in direction of such effects. With globalization, the importance of the information has been increased and the rapid changes in technology caused the occurrence of a severe competition environment in all fields. As the global competition increased, the protection of the borders of the country disappeared, nation state lost its importance, and many competitors appeared. In such global competition environment, the organizations must have an active competition power in order to compete with each other. At the end of the increase of the rate of sharing information, any technology, managing method or strategy, which provides competition superiority for a firm, are not kept as secret for a long time, but being applied by the competitors as well after a short time. The concepts such as total quality, comparison, simple production, and production on time, which were the active weapons of the past, are today known and applied by everyone. Undoubtedly, these practices are also required for mamtaining the competition, but not enough for providing competition superiority. In such environment, the way of providing competition superiority passes through the creativity and creative strategies. Because distinction can only be ensured by creativity. In this new environment, in which the needs of the customers, and the designs and compositions of the products change rapidly, and new unknown competitors may appear in unexpected times and places, the organizations that want to catch competition advantage must put the conventional strategies on one side, and form the competition advantage by marginal changes and tend to the strategies that will protect this advantage. The much intensive competition environment of today requires that the firms form their strategies oriented to the determination of how they shall struggle today and in the future in order to gain a superiority of showing more performance compared to their competitors and rendering this superiority permanent. xuIn the world in which the competition has been globalized, the information and technology flowed unlimitedly, and ambiguity and chaos dominated, human resources is the only way of providing competition superiority for the companies. Because the competition superiority is only related to being distinct, and distinction is only related to the introduction of the creativity. Creativity is a competence peculiar to the human beings. While constituting the organizational structures suitable for the conditions of the business world of the future, the importance to be attached to the creativity plays a critical role on the surviving of the firms. In the global competition environment, the organizations must apply the creativity in all fields of the administration for the purpose of providing the change, innovation and being out of usual, in other words, being distinct in order to obtain competition superiority. For the purpose of ensuring it, they must employ creative directors and employees, establish a free environment for the employees by providing motivation oriented to creativity, and increase the uses of the creativity. Since the importance attached to the information increased in today's global world, the intellectual competences became more important than the physical competences, and the distinction became only depending on the use of the creativity of such individuals. In the changing world, the way of surviving and being successful passes through creating changes beyond adopting the innovations by keeping up the changes. And creating change can only be performed by approaching the creativity more seriously. The organizations, which want to create the change in the global competition environment, must think what their competitors did not think, perform what they did not perform, and find and apply new, extraordinary, marginal ideas. In short, the organizations, which want to catch the future, must develop the strategies that will create the distinction with creative ideas. xinen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKüresel ekonomik sistemde rekabet gücünün geliştirilmesine yönelik yaratıcılık stratejilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysing creavitiy strategies aimed at developing competition power at global economic system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStrategy
dc.subject.ytmStrategy development
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmCompetition strategies
dc.subject.ytmCompetitive power
dc.subject.ytmGlobalization
dc.identifier.yokid163474
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid147168
dc.description.pages301
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess