Show simple item record

dc.contributor.advisorBilir, Aynur
dc.contributor.authorKarakuş, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-29T13:36:03Z
dc.date.available2020-12-29T13:36:03Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429547
dc.description.abstractBu çalışma ile 2007?2008 eğitim-öğretim yılında Ankara'da sağlık meslek lisesinde çalışan meslek dersi öğretmenlerinin iş doyumuna ilişkin görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır.Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın verileri Ankara ilindeki 10 sağlık meslek Lisesinde görevli toplam 309 öğretmenden toplanmıştır. ?Sağlık Meslek Lisesi Meslek Dersi Öğretmenlerinin İş Doyumu Anketi? uygulanmıştır.Veri toplama aracının yapı geçerliliği madde analizi ile, güvenirliği ise Cronbach Alfa kat sayısı ile hesaplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 11.5 paket programıyla çözümlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama gibi betimsel istatistik teknikleri kullanılmıştır. Ayrıca ikili karşılaştırmalar için ilişkisiz t-Testi (Independent Samples t-Test) kullanılmış olup, çoklu karşılılaştırmalar için ise ANOVA testi kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre bütün öğretmenlerin işlerinde ( =1.88) normal seviyede doyuma sahip oldukları belirlenmiştir. Fakat beklentilerinin ise ( =4.73) çok yüksek seviyede olduğu tespit edilmiştir. Boyutlar açısından iş doyumu değerlendirildiğinde iş doyum seviyeleri, çalışma koşulları ( =1.51) yüksek, yükselme koşulları ( =2.12) normal, ödeme koşulları ( =2.24) normal ve birlikte çalışma koşulları ( =1.67) normal olarak saptanmıştır. İş doyumu ve kişisel özellikleri açısından istatistiksel olarak ilişki tespit edilememiştir (p>0.05).Anahtar Kelimeler: İş Doyumu, Sağlık Meslek Lisesi, Öğretmen
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine what the teachers working at the health vocational high schools in Ankara thought of their job satisfaction status during the 2007-2008 academic terms.The research was based on scanning model. The data required for the research were compiled from a total of 309 teachers working in 10 health vocational high schools in Ankara. The Questionnaire of Job Satisfaction of Health Vocational High School Teachers was applied.The structure validity of the data collection was carried out with item analysis while the reliability was calculated with Cronbach Alpha coefficient. The obtained data were analyzed with SPSS 11.5 software. During the analyses of the data, descriptive statistical techniques such as frequency, percentage, and arithmetic mean were used. Furthermore, for cross comparison, Independent Samples t-Test, and for multiple comparison, ANOVA test was used.According to the results of the research, it was determined that all the teachers were satisfied with their jobs at normal level ( =1.88). However, their expectations were found to be at very high level ( =4.73). when evaluated from the point of job satisfaction dimensions, it was found out that job satisfaction levels were as; working conditions ( =1.51) ?high?, advancement in organization ( =2.12) ?normal?, wage rate ( =2.24) ?normal? and collaborate conditions ( =1.67) ?normal?. From the point of job satisfaction and personal characteristics, no significant statistical relation was observed (p>0.05).Key words: Job Satisfaction, Health Vocational High School, Teacher,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSağlık Eğitimitr_TR
dc.subjectHealth Educationen_US
dc.titleSağlık meslek lisesi meslek dersi öğretmenlerinin iş doyumlarına ilişkin görüşleri (Ankara ili örneği)
dc.title.alternativeThe opinions of profession lecture teachers in health vocational high schools (Ankara city model)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid322912
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid227380
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess