Show simple item record

dc.contributor.advisorGavcar, Erdoğan
dc.contributor.authorPehlivan, Nalan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:35:52Z
dc.date.available2020-12-29T13:35:52Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429480
dc.description.abstractBir hizmet sektörü olan turizmin temelini insan faktörünün oluşturduğu göz önüne alındığında gerek hizmeti sunan kişilerin gerekse bu hizmeti satın alan tüketicilerin ne kadar önemli olduğu ortaya çıkmaktadır. Günümüzdeki pazarlama anlayışının temelinde tüketici yer almakta ve tüketici odaklı planlamalar yapılmaktadır. Turizm pazarlamasında doğru yatırımların ve doğru planlamaların yapılabilmesi, doğru kararların alınabilmesi, doğru taktiklerin uygulanabilmesi için tüketicilere ait bilgilerin tam ve doğru bir şekilde bilinmesi gerekmektedir. Bu nedenle tüketicileri tatile yönelten faktörlerin, tatilden neler beklediklerinin, neler istediklerinin öğrenilmesi tüm turizm kuruluşları için önem arz etmektedir.Bu çalışma, Fethiye'ye gelen İngiliz turistlerin demografik özelliklerini, tatile çıkış amaçlarını, tatildeki beklentilerini, tatil sürelerini, ne tür konaklama işletmelerini tercih ettiklerini, tatilde daha çok nasıl vakit geçirdiklerini belirlemek, ayrıca Fethiye'yi tercih etme nedenlerini, Fethiye'de rahatsız oldukları ve hoşlandıkları durumları ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın İngiliz turistler üzerine uygulanmasında ki amaç ise Fethiye'yi ziyaret eden turistlerin büyük bir çoğunluğunu İngilizlerin oluşturması ve Fethiye'den devre mülk satın alımında İngilizlerin ön sırada olmasıdır.Çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, turizmin tanımı, özellikleri, turizm endüstrisinin özellikleri, turizm politikası, turizmin gelişmesine etki eden faktörler, turizmin fonksiyonları ve turizm çeşitleri açıklanmaktadır. İkinci bölümde, turizm pazarlamasının tanımı, özellikleri, hedefleri, turizm pazarlama politikası, turizm pazarlamasında pazar bölümlendirme ve turizmde pazarlama karması elemanları incelenmiştir. Üçüncü bölüm, turizmde tüketici ve nitelikleri, turizmde tüketici davranışları, turistin satın alma davranışını etkileyen faktörler, turizm pazarlamasında tüketici satın alma karar süreci konularını kapsamaktadır. Dördüncü bölümde, turizm pazarlamasında tüketici tercihlerinin istatistiksel yöntemlerle analizini araştırmak amacıyla Fethiye ilçesine gelen turistlere uygulanan anket çalışmasının sonuçlarına yer verilmiştir.
dc.description.abstractWhen the fact that human factor underlies tourism, which is a service sector, is considered, it will come out how important both the people who offer this service and consumers who buy this service. The consumer is the basis of today?s notion of marketing and consumer oriented marketing strategies are employed accordingly. Ensuring the realization of proper investments and right strategies, taking of right decisions and application of right tactics and strategies in tourism marketing require the identification of complete and correct information about the consumers. On this account, ascertaining the factors that drive consumers to go for a holiday and finding out their expectations and wishes from holidaying constitute importance for all the tourism establishments.This study is made in order to determine the demographical characteristics of English tourists who comes to Fethiye, their intentions in going for a holiday, their expectations in the holiday, their periods and duration of holiday, their preference of accommodation facilities, how they spend most of their time during the holiday, and to find out their reasons of preferring Fethiye as a holiday destination, situations they are offended and liked in Fethiye. The aim of the work that is applied for English tourists is that most of the tourists who visit Fethiye are English people and most properties are sold to them.The study consists of four main chapters. In Chapter One, the definition of tourism, its characteristics, the characteristics of tourism industry, tourism policy, factors that affect the development of tourism, functions and types of tourism are explained and discussed. Chapter Two examines and studies the definition of tourism marketing, it characteristics and objectives, tourism marketing policy, market segmentation in tourism marketing, and components of marketing mix in tourism. Chapter Three constitutes of the subjects of consumer and its characteristics in tourism, consumer behaviour in tourism, factors that affect the buying behaviour of the tourists, consumer buying decision process in tourism marketing. Lastly, Chapter Four provides the results of a survey conducted on tourists visiting the Fethiye district with the purpose of studying the analysis of consumer preferences in tourism marketing through statistical methods.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTurizm pazarlamasında tüketici tercihlerinin istatistiksel yöntemlerle analizi ve Fethiye ilçesi örneği
dc.title.alternativeThe analysis of consumer preferences in tourism marketing through statistical methods and Fethiye example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTourism sector
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.subject.ytmTourism policy
dc.subject.ytmTourism species
dc.identifier.yokid331519
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid227411
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess