Show simple item record

dc.contributor.advisorDuman, Ahmet
dc.contributor.authorKeleş, Göze Özge
dc.date.accessioned2020-12-29T13:35:45Z
dc.date.available2020-12-29T13:35:45Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429440
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim okulu müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerini gösterme düzeylerine ilişkin öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesine çalışılmıştır.Araştırmanın evrenini, 2008-2009 eğitim öğretim yılında Muğla il merkezinde görev yapan ilköğretim okullarındaki öğretmenler oluşturmaktadır. Evrenden örneklem alınmamıştır. Araştırmada Muğla il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan tüm öğretmenlere anket uygulanmıştır. Öğretmenlerden 304 adet anket toplanmıştır. Verilerin analizi frekans(f), yüzde(%), aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi çözümleme teknikleri kullanılarak SPSS 11.00 paket programında bilgisayar ortamında yapılmıştır.Araştırmanın sonucunda özetle şu bulgulara ulaşılmıştır: (1) İlköğretim Okulu müdürlerinin, öğretmen algılarına göre dönüşümcü liderliğin ideal etki, ilham verici motivasyon, bireysel ilgi, zihinsel teşvik boyutlarının özelliklerine sahip oldukları tespit edilmiştir. (2) Öğretmenlerin, okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerini gösterme düzeylerine ilişkin algılarının 4 alt boyutta incelenmesi sonucunda öğretmenlerin, okul müdürlerini en başarılı gördükleri boyut ?İdeal Etki? en az başarılı gördükleri boyut Bireysel İlgi? boyutudur. (3) Öğretmenlerin cinsiyetlerine göre, okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik boyutlarından ?İdeal Etki?, ?İlham Verici Motivasyon?, ?Bireysel İlgi?, Zihinsel Teşvik? boyutlarını göstermelerini algılama düzeylerinde anlamlı bir fark bulunamamıştır. (4) Öğretmenlerin branşlarına göre, okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik boyutlarından ?İdeal Etki?, ?İlham Verici Motivasyon?, ?Bireysel İlgi?, Zihinsel Teşvik? boyutlarını göstermelerini algılama düzeylerinde anlamlı bir fark bulunamamıştır. (5) Öğretmenlerin kıdem yıllarına göre, okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik boyutlarından ?Zihinsel Teşvik? boyutunda anlamlı bir fark tespit edilmiş ?İdeal Etki?, ?İlham Verici Motivasyon?, ?Bireysel İlgi? boyutlarını göstermelerini algılama düzeylerinde anlamlı bir fark bulunamamıştır. (6) Öğretmenlerin bulundukları okuldaki çalışma sürelerine göre, okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik boyutlarından?Bireysel İlgi? boyutunda anlamlı bir fark tespit edilmiş ?İdeal Etki?, ?İlham Verici Motivasyon? ve ?Zihinsel Teşvik? boyutlarını göstermelerini algılama düzeylerinde anlamlı bir fark bulunamamıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate teachers? perceptions about transformational leadership practices of school principals.The population of this study is consisted the all teachers who were working at the primary schools located at the city center of Mugla in the academic year of 2008-2009. The inventory was applied to the primary school teachers in Muğla 304 questionnaires were get from the teachers. To analyze the data SPSS 11.00 was used, and also arithmetic mean, percentile, frequency, T test, analysis of Variance were used for analyzing.Some findings of the study are: (1) Teachers perceived that school principal show the `intellectual stimulation, individual consideration, inspirational motivation and idealized influence? of transformational leadership practices. (2) Teachers? perception of transformational leadership practices are studied in four dimensions. There is a result that principals are the most successful in idealized influence and least successful in individual consideration practices. (3) There isn?t any significant relationship between teachers? sex and four dimensions of transformational leadership. (4) There isn?t any significant relationship between teachers? professionals and teachers? perception about principals? transformational leadership practices in four dimensions; which are intellectual stimulation, individual consideration, inspirational motivation and idealized influence. (5) There isn?t any significant relationship between teachers? tenure and teachers? perception of transformational leadership practices in all four dimensions. (6) There is a significant relationship between teachers working year in the school and principals? individual consideration dimension practices of transformational leadership. Yet, there isn?t nay significant relationship between teachers? perception and other three dimensions of transformational leadership which are idealized influence, inspirational motivation, and intellectual stimulation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerini gösterme düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri (Muğla ili örneği)
dc.title.alternativeTeachers? perceptions about transformational leadership practices of principals in primary schools (Muğla sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid337384
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235335
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess