Show simple item record

dc.contributor.advisorErtuğrul, Gökçen
dc.contributor.authorŞen, Sebahattin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:35:34Z
dc.date.available2020-12-29T13:35:34Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429368
dc.description.abstractOryantalist söylem ve onunla ilişkili olarak kolonyal söylemlerin açığa çıktığı önemli alanlardan birisi de ?ötekiliğin? farklı alanlarda temsil edilme biçimleridir. Türkiye'de ?harici ötekiler? olarak Kürtlerin/Doğuluların(Türkiyen'in doğusu) farklı söylem alanlarına(sanat, resmi, popüler, medya, akademik) dahil edilme biçimleri farklı biçimlerde gerçekleşiyor. Modernitenin global hegemonyasına içkin olan, dolaysıyla Türk modernleşmesi ve Kemalizm'le ilişkili olan oryantalist söylemin Türk sinemasında Kürt/Doğu temsillerinde ortaya çıktığı görülmektedir.Bu çalışmada Türk sinemasında Kürtlerin/Doğunun temsil biçimleri, 1966-2007 yılları arasında yapılmış olan on altı film üzerinden analiz edilmiştir. Çalışmanın üzerine şekillendiği kavramsal, kuramsal çerçeveyi, oryantalizm ve onunla ilişkili olarak kolonyal söylem ve kültürel temsil çalışmaları oluşturmaktadır. Bununla ilişkili olarak bu çalışma, Türk sinemasında Kürt/Doğu temsillerinin oryantalist söylem içerisinden üretilen temsiller olduğunu iddia etmektedir.
dc.description.abstractOne of the important areas in which the orientalist and the related colonial discourses are revealed is the forms of the representations of `otherness`. In Turkey, the inclusion of the Kurds/the Easterners(the East of Turkey) as `external others` in different fields of discourses ( such as art, media, academia, official and popüler discourse) is materialliazed in different forms. it could be seen that orientalist discourse, which is immanent in the global hegemony of modernity, and therfore related with turkish modernization and kemalism, come to light in the representations of Kurds/The East in Turkish cinema.In this work, the forms of representations of the Kurds/The East in Turkish cinema are analysed in terms of sixten movies produced between 1966-2007. The conceptual and the theoretical framework of this work are based mainly on postcolonial theories and culturel studies. This study argues that the representations of the Kurds/ The East in Turkish cinema are represantations produced within an orientalistic discourse.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleKültürel temsiller oryantalizm ve sinema: Türk sinemasında Kürt/Doğu temsilleri
dc.title.alternativeCulturel representations orientalism and cinema: Kurds/East representations in Turkish cinema
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCultural sociology
dc.subject.ytmOrientalism
dc.subject.ytmKemalism
dc.subject.ytmColonial pronunciation
dc.subject.ytmDiscourse science
dc.identifier.yokid341309
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235317
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineSosyoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess