Show simple item record

dc.contributor.advisorZorba, Ercan
dc.contributor.authorAvci, Tülay
dc.date.accessioned2020-12-29T13:35:32Z
dc.date.available2020-12-29T13:35:32Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429357
dc.description.abstractBu çalışma; Muğla ili Milli Eğitim Müdürlüğünde görev yapan öğretmenlerin serbest zaman alışkanlıklarını nasıl değerlendirdiklerini tespit etmek, yaş ve cinsiyete göre farklılıklarını belirtmek amacıyla yapılmıştır.Araştırma yöntemi alan araştırmasına dayalı olup, anket yöntemi uygulanmıştır. Ankette; kişisel, sosyal, serbest zamanları değerlendirme, tesisler ile ilgili bilgi toplamaya yönelik 27 soru sorulmuştur.Araştırmanın evrenini Muğla il merkezinde görev yapan 870 öğretmenden %23' üne tekabül eden tesadüfi yöntemle seçilmiş 200 öğretmen oluşturmaktadır.Anket sonuçlarının değerlendirilmesinde SPSS programının 12.0.1 versiyonu kullanılmıştır. Anket sonuçlarının frekans, yüzde, ki-kare ve p<0,05 düzeyinde yaş ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlılık değerleri alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ankete katılan öğretmenlerin ekonomik durumlarının, haftalık ders yüklerinin, aktif ve pasif rekreasyon tercihlerinin cinsiyet değişkenine göre farklılık göstermemesine rağmen yaş değişkenine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca toplam çalışma yılı, ortalama günlük serbest zamanları ile bir hafta içerisinde serbest zaman faaliyetlerine katılım sıklıklarını yaş ve cinsiyetleri ile karşılaştırdığımızda aralarında anlamlı farklılıkların olduğu anlaşılmaktadır.Bu araştırmaya göre Muğla ilinde görev yapan bazı öğretmenlerimizin ders yüklerinin fazla olmasından dolayı yeterli serbest zamana sahip olmadıkları, bunun için serbest zaman faaliyetlerine kısmen katılabildikleri söylenebilir. Bununla birlikte öğretmenlerimizin ders yüklerinin fazla olmasına rağmen ekonomik durumlarının çok iyi olmadığı bu nedenle de serbest zamanlarını evde ve pasif aktivitelerle değerlendirdikleri söylenebilir. Öğretmenlerin serbest zamanlarını değerlendirmelerine ilişkin olarak, serbest zaman faaliyetlerinin dinlendirici, günlük stresten uzaklaştırıcı, rahatlatıcı kısacası bedenen ve ruhen olumlu etki yaratacağı düşüncesinde oldukları söylenebilir. Fakat çalışma saatlerinin fazla olması göz önüne alınacak olunursa ruh ve beden sağlığı açısından çalışma saatlerinde yeni düzenlemeler yapılması gerektiği söylenebilir.Anahtar Kelimeler: rekreasyon, serbest zaman, öğretmenler
dc.description.abstractThis research was made for the purpose of determining the leisure time behaviors and differences according to age and gender of the teachers who work in the Directorate of National Education of Muğla Province.The research method depends on the field research and survey method is applied. There were 27 questions in the survey which were related with personal and social activities, spare time spending behaviors and foundations.The core of the research was 200 teachers chosen randomly who constitute 23% of 870 teachers in total all of whom work in the city center of Muğla.The significance values of the survey results were found according to the frequency, percentage, and gender and age variables on the level of ki-square and p<0,05. According to the research results it is stated that economic situations, weekly course loads, active and passive recreation choices of the teachers involved in the survey do not vary depending on their gender but on their age variables. On the other hand it is understood that when their total work year, average daily leisure time and frequency of involving in leisure time activities during a week are compared considering the age and gender; there are expressive differences.According to this research; it is possible to say that some teachers working in Muğla can rarely participate in leisure time activities as they do not have enough time as a result of their excessive course load. Besides; it is also possible to say that, despite their less course load, some of our teachers pass their free time by passive activities at home as their economic situation is not good. Regarding the opinions of the teachers about the leisure time; it is possible to state that they think that leisure time activities are relaxing; they take away the daily stress, in short they create a physical and psychological positive effect. However; considering the fact that their work hours are excessive, it can be said to be necessary to make new arrangements on work hours for the physical and psychological health.Keywords: recreation, leisure time, teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleMuğla ili Milli Eğitim Müdürlüğü`nde görev yapan öğretmenlerin serbest zaman alışkanlıklarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of leisure time habits of the teachers who work in the Directorate of National Education In Muğla Province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRekreasyon Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMuğla
dc.subject.ytmRecreation
dc.subject.ytmLeisure activities
dc.identifier.yokid343440
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235306
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess