Two year vocational school students` perceptions on language learning and their performance differences
dc.contributor.advisor | İkiz, Sezer Sabriye | |
dc.contributor.author | Samur, Ersin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:35:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:35:30Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429341 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Muğla Meslek Yüksekokuluna devam etmekte olan bir yıl zorunlu hazırlık almış öğrencilerin dil öğrenme inançlarının bazı değişkenlere ( cinsiyet, mezun olunan lise, bölüm, zorunlu hazırlık, başarı) göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmadaki örneklem grubunu 2007-2008 öğretim yılında Sıtkı Koçman Yabancı Diller Yüksekokulunda hazırlık eğitimi almış 248 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Horwitz tarafından geliştirilen BALLI (Beliefs About Language Learning) kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS 14 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda öğrencilerin dil öğrenme inançlarının cinsiyet, mezun olunan lise ve başarı değişkenlerine göre farklılaşmadığı, zorunlu hazırlık ve bölüm değişkenine göre dil öğrenme inançlarının farklılaştığı tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to find out whether students who had one year prep school education and attending Muğla Vocational School have different beliefs about language learning or not according to some variables (gender, high school, department, compulsory prep school, success). Sampling of this study is composed of 248 students who attended Sıtkı Koçman Foreign Language School during 2007-2008 academic year. In this study as data collection device Beliefs About Language Learning (BALLI) which is designed by Horwitz (1988) is used. Gathered data is analyzed using SPSS 14 package program. According to study results it is found out that there is no significant difference in students? beliefs about language learning according to gender, high school and success variables while there are significant differences according to compulsory prep school and department. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Two year vocational school students` perceptions on language learning and their performance differences | |
dc.title.alternative | İki yıllık meslek yüksekokulu öğrencilerinin dil öğrenme algıları ve performans farklılıkları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 343839 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 235303 | |
dc.description.pages | 73 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |