Analytic design software for single-sided linear induction motor
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Doğrusal endüksiyon motorları, doğrudan doğrusal hareket sağlaması, az sürtünme, az kayıp,yüksek güvenilirlik ve kolay imalatı nedeniyle doğrusal hareket sağlama da artan birkullanıma haizdir. Her ne kadar bu tip motorların literatürde analitik incelemesineodaklanılsa da ve bir çok çalısma yapılsa da, bu alandaki arastırma çabaları devametmektedir. Özellikle, motorun daha doğru tasarım ve analizinde ki ihtiyaçlar çok önemli birgereksinimdir. Bu nedenle, bu çalısma doğrusal endüksiyon motoru için yeni bir tasarımyazılımı gelistirmeyi amaçlamaktadır. Gelistirilen yazılımın orijinalliği, sadece doğrusalendüksiyon motoru için bir tasarım yazılımı olması değil aynı zamanda da sekonder demirempedansının belirlenmesinde lineer bir yakınsamayla çok küçük kareler yöntemikullanmasıdır. Böylece, bu yeni yaklasım performans hesaplamalarında ki doğruluğuarttırmıstır. Her ne kadar, önerilen yöntem, islemsel yoğunluğa sahip olsa da, 40 Hz dekiyüksek duyarlılığından dolayı mevcut çalısmalara tercih edilir. Önerilen yazılımla elde edilentasarım parametrelerinin analiz değerleri Kanada Enstitüsü Kılavuzlu Kara Tasımacılıkmotorunun deneysel sonuçları ile kıyaslanmıs ve bu sonuçlarla iyi bir uyum içinde olduğugözlemlenmistir. ?tme kuvveti için yapılan deneysel gözlemler, yeni metoda göre gelistirilenyazılımın oldukça ümit verici olduğunu göstermektedir.Keywords: Katman metodu, Tek taraflı doğrusal endüksiyon motoru, Bilgisayar yardımıylatasarım , Sekonder empedansı Linear İnduction motors have an increased use for linear movement due to directadaption to linear movement, less friction, less maintenance, high reliability and ease of implementation. aslthough the analytic investigation of this type of motors has gained attention and has been the subject of various studies in the literature, research efforts are still continuing in this field. Particularly, needs on more accurate design and analyzes of a motor is a strong requirement. Therefore, this study aims to develop a novel design software for linear indcution motors. The originalty of the developed software is not only being linear indcution motor design software, but also modelling of secondary iron impedance using least square method for linear approximation. Thus, this new approach improves the accuarcyof the performance calculations. Although the proposed methdo is computationally intensive, it is still preferable to existing methods because of its higher precision obtained at around 40 HZ. The analyzed values of the design parameters which oıbtained with the proposed software are compared with the experimental datan of the Canadian Gudied Ground Transpaortation motor and observed to be in good aggrement with them. The experimental thrust observatioıns suggest that the sofware with the novel approach is highly promnising.
Collections