Show simple item record

dc.contributor.advisorKömür, Şevki
dc.contributor.authorŞahbaz, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-29T13:35:22Z
dc.date.available2020-12-29T13:35:22Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429296
dc.description.abstractÖğrenme insanların en önemli zihinsel fonksiyonlarından birisi olarak değerlendirilebilir. Öğrenme insanlık tarihi boyunca hep çok önemli olmasına karşın, son zamanlarda daha fazla önem kazanmaya başlamıştır. Günümüzde bilgi çok hızlı değişmekte olduğu için ? öğrenmeyi öğrenme? ve ? hayat boyu öğrenme? gibi kavramlar daha sık karşımıza çıkmaktadır. Bu durum bilgilerin devamlı olarak güncellenmesi gerektiği gerçeğini ortaya çıkarmıştır.Davranışçı ve Bilişsel öğrenme teorilerinden sonra 20. yüz yılın sonlarına doğru Oluşturmacı öğrenim teorisi önem kazanmaya başlamıştır. Oluşturmacı yaklaşıma göre bilgi bireyden bağımsız değildir, bireyler bilgiyi çevresiyle etkileşimde bulunarak oluşturur ve bu bilgi kişinin kendisine aittir; yani özneldir. Oluşturmacı yaklaşımın alt dallarından birisi olan PDÖ (Probleme dayalı öğrenme) önce tıp dalında daha sonra da bilimin diğer alanlarında da uygulanmaya başlamıştır. PDÖ son zamanlarda dil eğitim ve öğretiminde de kullanılmaya başlanmıştır. PDÖ de öğrenciler bilgiye gerçek hayattan bir problemi çözerek ulaşırlar ve bu sürecin sonucunda ulaştıkları bilgiyi özümserler.Bu çalışmada, Muğla Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümündeki 1. sınıf öğrencilerinin Etkili İletişim Becerileri Dersinde PDÖ ye karşı tutumlarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Etkili İletişim Becerileri dersinde Probleme Dayalı Öğrenmenin çok iyi işleyeceği düşünülmüştür. Gün boyunca birçok iletişim sorunu yaşanması nedeniyle, bu sorunları Etkili İletişim Becerileri dersinde kullanmak ve istenilen bilgiye bu problemlerin çözümü sonucunda ulaşmak PDÖ nün felsefesi ile örtüşmektedir.Bu çalışmada veriler 38, 1. sınıf öğrencisinden veri toplanmıştır. Nitel ve Nicel veri toplama yöntemleri kullanılmıştır. Nicel veri toplama yönteminde öğrencilere 44 sorudan oluşan bir anket verilmiş ve veriler SPSS11,0 kullanılarak analiz edilmiştir. Bu anket öğrencilere yarıyılın farklı dönemlerinde verilmiş ve kayda değer bir değişimin olup olmadığını anlamak için çiftli t testi uygulanmıştır. Nitel veriyi toplamak için ise öğrencilere sunumlardan önce ve sonra PDÖ nün Etkili İletişim Becerileri dersinde uygulanması ile ilgili ne düşündükleri sorulmuştur. Öğrencilerin bu konudaki görüşleri alındıktan sonra verilen cevapların içerik analizi yapılmış ve elde edilen sonuçlar şekillerle gösterilmiştir. Buna ilave olarak nitel veri toplamak amacı ile öğrencilere yarı açık uçlu sorular sorulmuş, öğrencilerin verdiği cevapların içerik analizi yapılarak öne çıkan eden ifadeler tekrar tablolarla gösterilmiştir.Çalışmadan elde edilen en kayda değere sonuç, öğrencilerin PDÖ ye karşı tutumlarında olumsuzdan olumluya doğru çok ciddi bir değişimin gerçekleşmiş olmasıdır.Anahtar Kelimeler: Öğrenme, Davranışçılık, Bilişselcilik, Oluşturmacılık, Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ)
dc.description.abstractLearning can be considered as the most important mental function of human beings. Although learning was always very important throughout human history, it has been given much more importance recently. Today the knowledge is changing very fast and as a result the terms ?learning to learn? and ?life long learning? have become very popular. It is necessary to update the knowledge regularly in today?s world; otherwise what was learned five years ago can be useless today.After behaviorist and cognitivist learning theories, constructivist learning theory has gained popularity in the late of 20th century. For constructivist philosophy, knowledge is not independent from humans, they construct knowledge as a result of interaction with each other and the environment, and that knowledge is subjective. PBL (Problem Based Learning) which is a subpart of Constructivist Approach was applied in Medicine first and then it began to be applied in other disciplines of science. It is very new in Language Learning and Teaching. In PBL students reach and internalize the knowledge as a result of a process. In this process, students are given problems from real life and they reach and internalize the intended knowledge after solving the given problem with their group-mates.The present study aimed at finding freshmen?s attitudes towards PBL in Effective Communication Skills Classes in English Language Teaching (ELT) department of Muğla University. Application of PBL in Effective Communication Skills was thought to work well because during the day we encounter a lot of communication problems. Bringing those real life problems into the classroom and internalizing the intended knowledge after solving those problems would be very compatible with the philosophy of PBL.The data used in this study were collected from 38 First Grade Students? at ELT Department of Muğla University. Qualitative and quantitative data collection tools were used. In the quantitative side a questionnaire consisting of 44 items was used and the data was analyzed by using Statistical Packages for Social Sciences (SPSS 11, 0) .The same questionnaire was applied to the students in different times of the term and t-paired sample test was used to see if there is any significant change.In order to get qualitative data from the study, students were asked a question before and after their presentations. The question was ?What do you think about the use of PBL approach in Communication Skills Classes?? The students wrote their thoughts and attitudes. The content analysis of their thoughts was made and outstanding and repeated expressions were shown in the figures. At the end of the term to get qualitative data, students were given a semi-structured questionnaire and again content analysis of their comments was made. The outstanding, repeated expressions were shown in the figures, and they were discussed in connection with PBL.The interesting final result obtained from this study is that there is a change from negative to positive in students? attitudes towards PBL.Key words: Learning, Behaviorism, Cognitivism, Constructivism, language teaching, Problem Based Learning (PBL)en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe attitudes of ELT students towards problem based learning in effective communication skills classes
dc.title.alternativeEtkili iletişim becerileri dersinde İngiliz dili eğitimi öğrencilerinin probleme dayalı öğrenmeye karşı tutumları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning to learn
dc.identifier.yokid344914
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid235308
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess