Show simple item record

dc.contributor.advisorFırat, Aytekin
dc.contributor.authorKaya, Funda
dc.date.accessioned2020-12-29T13:35:19Z
dc.date.available2020-12-29T13:35:19Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429274
dc.description.abstractSiyaset ve pazarlama insan yaşamına önemli derecede yön veren bilim dallarıdır. Bazen tüketici bazen de seçmen adını alan insana yeni dünya şartlarında somut veya fiziksel işleve dayalı fayda sunmak, fark yaratmak ve üstünlük sağlamak için yetersiz gelmektedir. Hem duygusal davranma eğiliminde olan Türk seçmenine soyut ve psikolojik değerler sunma amacı, hem de siyasal pazarın zorlu ve çekişmeli yapısı siyasileri pazarlama stratejileri ve taktiklerinden faydalanmaya doğru itmiştir. Bu ihtiyaç, pazarlama literatüründe ?siyasal pazarlama? kavramını doğurmuş ve günümüzde gerek seçim dönemlerinde, gerekse seçim dışı dönemlerde iletişim ve pazarlama profesyonellerinden destek almadan ?siyaset yapmak? olanaksız hale gelmiştir.Daha fazla oy elde etme kaygısıyla yürütülen siyaset yapma anlayışı beraberinde siyasal pazarlamada konumlandırma sorununu ortaya çıkarmaktadır. Oysa siyasal pazarlamada başarı; hedef kitlenin doğru belirlenmesi, belirlenen kitleye uygun lider konumlandırması, yine hedef kitleyle uyumlu mesaj seçimi ve etkin iletişim yoluyla sağlanmalıdır. Çünkü siyaset konumlandırma ve algılamayla çok yakından ilgilidir.Ülkemizde genç seçmenlerin toplam seçmenler içerisindeki önemli payından dolayı, genç seçmenlerin diğer seçmen gruplarına göre ?particilik? davranışının daha az olduğu ve kendilerini dünden bağımsız hissettikleri varsayımıyla birlikte çalışmanın temel amacı; Muğla Merkez İlçe'de ikamet eden 18?24 yaş arası genç seçmenlerin siyasi parti liderlerine yönelik algılamalarını ölçmek ve onları nerede konumlandırdıklarını belirlemektir.
dc.description.abstractPolitics and marketing are the disciplines which shape the human life significantly. In new world circumstances, that is not enough to offer value which is concrete and based on physical function, for the human who is named sometimes consumer sometimes voter. Either the aim of offering intangible and psychological value for Turkish voters who tend to be emotional or the challenging and contentious nature of politic market forced politicians to benefit from marketing techniques and strategies. This need brought out ?political marketing? term in marketing literature and today it is impossible ?to make politics? without receiving aid of communication and marketing professionals both in election times and out of election times.Making politics with the worry for getting more votes brings out positioning problem in political marketing. However the success in political marketing depends on defining target market right, positioning the leader compatible with targeted market, effective communication and choosing message compatible with targeted market. Because politics is very close to positioning and perception.Due to the important percentage of young voters in total voters, with the assumption of poor ?partisanship? behavior of young voters and feeling free from yesterday, the basic aim of the study is to survey the perception of the young voters between 18-24 ages, who reside in Muğla Province Center, directed to political party leaders and determine where they position them.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSiyasal pazarlamada konumlandırma: Siyasi parti liderlerinin genç seçmenlerce algılanması
dc.title.alternativePositioning in political marketing: The perceptions of young voters on political party leaders
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPositioning
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmPolitical marketing
dc.subject.ytmPerceptual maps
dc.identifier.yokid347671
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253521
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess