Show simple item record

dc.contributor.advisorCelep, Cevat
dc.contributor.authorDeğirmenci, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-29T13:35:15Z
dc.date.available2020-12-29T13:35:15Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2019-02-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429256
dc.description.abstractinsanın beklentilerini tam olarak gerçekleştirebilmesi için adil bir toplumsal düzenin varlığı gerekmektedir. Adil bir toplumsal düzenin oluşturulması, ekonomik büyüme, kadınla erkek arasında eşitlik, barış ve insan haklarına saygı gibi toplumun bütün üyelerinin yararlanabileceği alternatifleri aramayı gerektirmektedir. Bu arayış sürecinde, bir ülkenin gereksinim duyduğu nitelikli insan gücünün yetiştirilmesi, bilginin üretilmesi ve topluma hizmette önemli bir unsur olan, yükseköğretim karşımıza çıkmaktadır. Üniversitelerin, bilimsel tasarılar geliştirerek kalkınma sürecine katkıda bulunmak, sorunlara gerçekçi ve kalıcı çözümler üretmek gibi önemli görevleri bulunmaktadır. Şiddete, cinsiyetçiliğe ve her türlü ayrımcılığa karşı, demokratik ve insan haklarına saygılı bireylerin olduğu bir toplumun yetiştirilmesinde üniversitelerdeki öğretim elemanlarının ve yöneticilerin önemli payı bulunmaktadır. Bu araştırma ile alanyazında yer alan, örgütsel ortamda cinsel taciz ve üniversitelerde öğretim elemanları ile kız öğrenciler arasındaki cinsel taciz olaylarına yönelik araştırmaların incelenerek alana katkı sağlanması, Türkiye'deki üniversitelerde, kız öğrencilerin öğretim elemanları ile olası cinsel taciz yaşantılarının, cinsel tacize yönelik algılarının saptanması, öğrencilerin cinsel taciz yaşantıları ile bu sorunla başa çıkma yaklaşımları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, öğrencilerin cinsel taciz yaşantılarını kapsayan boyutlar ile başa çıkma yaklaşımları arasındaki ilişkiye çoklu doğrusal regresyon yöntemi kullanılarak bakılmıştır. Araştırma, kamu üniversitelerine bağlı Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında öğrenim gören kız öğrencilerin cinsel taciz deneyimleri, cinsel tacizle başa çıkma yaklaşımları ve cinsel tacizi resmi olarak şikayet etme durumlarını saptayarak, eğitim yönetimine yeni katkılar sağlamayıVII amaçlamaktadır. Araştırmanın sonuçlan, cinsel taciz boyutları ile cinsel tacizle başa çıkma yaklaşımları arasında ilişki bulunduğunu göstermiştir. Öğrencilerin cinsel taciz olaylarında edilgen başa çıkma yaklaşımlarını daha çok kullandıkları, bununla birlikte annenin eğitim düzeyi ile edilgen başa çıkma yöntemleri arasında negatif, babanın eğitim düzeyi ile etken başa çıkma yaklaşımları arasında pozitif ilişki olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin sınıf düzeylerinin ve cinsel tacizin şiddetinin arttıkça etken başa çıkma yaklaşımlarını tercih ettikleri saptanmıştır. Diğer yandan öğrencilerin cinsel taciz deneyimlerini çoğunlukla toplumsal ilişkilerinin zarar görmesinden korktukları için resmi olarak şikayet etmedikleri bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Cinsel Taciz, Cinsel Tacizle Başa çıkma
dc.description.abstractAn equitable social order is necessary for people can completely realize their expectations. Forming an equitable social order requires seeking for alternatives such as; economic development, equality between man and woman and respect for the peace and human rights can be made use of equally by all the society members. In this seeking process, we face with training qualified manpower required by the community producing information and higher education institutions; a significant factor for society service. Universities have an important role on making contribution to the developing process by evolving scientific projects and producing realistic and permanent solutions for the problems. University lecturer, teaching staff and administrators have an important role on training society involves individuals that are democratic and respectful for the human rights and against the violence, sexual discrimination and the other kinds of discrimination. The purpose of the research is to make contribution to the literature by examining the researches on sexual harassment in organizational environment and sexual harassment cases between the teaching staff and the female students, determining the female students' probable sexual harassment experiences with teaching staff and their perceive on sexual harassment, determining the relationship between students' sexual harassment experiences and their approaches to cope with the problem. For this reason, we use multiple linear regression method for analyzing the relationship between the dimensions containing students' sexual harassment experiences and their coping approaches. This research aims to make new contributions to the educational administration by determining the female students' sexual harassment experiences, approaches to cope with sexual harassment, and formalIX complaint cases of sexual harassment in Physical Education and Sport Academies of Universities. The conclusions of the research emphasize the relationship between the dimensions of sexual harassment and students' attitudes to cope with sexual harassment. It is found that students usually use passive coping approaches in sexual harassment cases. In addition to this there is a negative relationship between the educational level of mother and passive coping with attitudes and a positive relationship is observed between the educational level of father and active coping approaches. It is determined that students prefer active coping approaches while their grades and the intensity of sexual harassment. On the other hand, it is found that due to the fact that the students mostly worried about to come to harm of their social relationships, they do not make complaints officially.Key Words: Sexual Harassment, Approaches to Cope with Sexual Harassment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin cinsel taciz yaşantıları ve cinsel tacizle başa çıkma yaklaşımları
dc.title.alternativeUniversity students` sexual harassment experiences and their approaches to cope with sexual harassment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-20
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid179177
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid160701
dc.description.pages183
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess