Show simple item record

dc.contributor.advisorDuman, Ahmet
dc.contributor.authorÜlker, Yasin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:35:11Z
dc.date.available2020-12-29T13:35:11Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429232
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Muğla İli'ndeki taşımalı ilköğretim uygulamasının genel durumu ve değerlendirilmesine ilişkin, taşıma merkezi ilköğretim okulu yöneticilerinin görüşlerinin saptanmasıdır. Tarama modelindeki araştırmanın evrenini, 2007?2008 eğitim öğretim yılında Muğla il genelinde görev yapan taşıma merkezi ilköğretim okullarının yöneticileri oluşturmaktadır. Evrenden örneklem alınmamıştır. Araştırmada Muğla il genelinde taşıma merkezi ilköğretim okullarında görev yapan 270 okul yöneticisine anket uygulanmıştır. Yöneticilerden 255 adet anket toplanmıştır.Verilerin toplanması aşamasında taşımalı ilköğretim uygulamasına ilişkin alanyazın taranmış, ilgili kavramlar incelenmiş ve bunlar birer soru ifadesine dönüştürülerek anket maddeleri oluşturulmuştur. Verilerin analizi frekans(f), yüzde(%), aritmetik ortalama, standart sapma, Kruskal Wallis Testi, Mann-Whitney U-testi, t-testi ve tek yönlü varyans analizi çözümleme teknikleri kullanılarak SPSS programında çözümlenmiştir.Araştırmanın sonucunda özetle şu bulgulara ulaşılmıştır: (1) Taşıma merkezi ilköğretim okulu yöneticileri büyük ölçüde taşıma merkezi ilköğretim okullarının bulunduğu yerin ulaşımının kolay olduğunu düşünmektedir. Taşıma merkezi ilköğretim okulu müdür ve müdür yardımcılarının taşıma merkezi ilköğretim okullarının fiziki duruma ilişkin görüşlerinde anlamlı bir fark bulunamamıştır. (2) Taşıma merkezi ilköğretim okulu yöneticileri servis araçlarının büyük ölçüde belirlenen güzergâhları takip ettiğini belirtmektedir. Taşıma merkezi ilköğretim okulu yöneticilerinin taşıma merkezi ilköğretim okullarının taşıma durumuna ilişkin görüşlerinde anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. (3) Taşıma merkezi ilköğretim okul yöneticileri büyük ölçüde yemek dağıtımı ile her gün düzenli olarak ilgilenen görevli personel olduğunu belirtmektedir. Taşıma merkezi ilköğretim okulu yöneticilerinin taşıma merkezi ilköğretim okullarının yemek durumuna ilişkin görüşlerinde yöneticilik kıdemine göre anlamlı bir fark bulunmuştur. 11?15 yıl kıdem aralığındaki yöneticiler yemek hizmetlerinin çok az yeterli olduğunu belirtirken diğer kıdem gruplarındaki yöneticiler yemek hizmetlerinin kısmen yeterli olduğunu belirtmektedir. (4) Taşıma merkezi ilköğretim okulu yöneticileri taşımalı öğrencilerin velilerinin toplantılara düzenli katılmada büyük ölçüde sorunlar yaşamakta olduğu görüşündedirler. İlköğretim okulu yöneticilerinin taşıma merkezi ilköğretim okullarının eğitim-öğretim durumuna ilişkin görüşlerinde anlamlı bir fark bulunamamıştır.
dc.description.abstractTha main aim of this research is to find out the views of transported primary schools? principals in Muğla province about the general situation and evaluation of transported schools. This is a descriptive survey and the population of the research consisted of principals working in transported primary schools in Muğla province in the academic year of 2007-2008. The sample was not taken out. In the study the questionnaire was applied to 270 principals of transported primary schools. 255 questionnaires were returned.At the phase of data gathering, literature related to transported primary school has been reviewed, related aspects have been examined and questionnaire items have been constituted by transforming these reviews into question sentences. While questionnaire items were constituted. The data were analyzed by using frequencies(f), percentages(%), arithmetic means, standart deviations, Kruskal Wallis test, Mann Whitney-U test, t-test and One Way ANOVA through SPSS 14.00 program package on a computer.At the end of the study, in short, these findings were obtained: (1) The principals of transported primary schools largely state that the transportation to the places where the transported schools are situated is easy. There is no significant difference in the opinions of transported primary school principals and vice-principals related to physical condition of transported primary schools. (2) The principals of central transported primary schools largely express that transportation vehicles follow the routes determined before. There is no significant difference in the opinions of transported primary school principals related to transportation condition of the primary schools. (3) The principals of transported primary schools largely state that employees in charge of food delivery are available everyday. There is a significant difference in the opinions of transported primary school principals related to food condition of transported primary schools in terms of professional experience. The principals having 11-15 year professional experience express that the food services are very little adequate while others express that the food services are partially adequate. (4) The principals of transported primary schools largely have the opinion that the guardians of the transported students have problems with the attendance at the meetings regularly. There is no significant difference in the opinions of transported primary school principals related to educational condition of transported primary schools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTaşımalı ilköğretim uygulamasının genel durumu ve değerlendirilmesi (Muğla ili örneği)
dc.title.alternativeGeneral situation and evaluation of school transportation practice (Case of Muğla province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmMuğla
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmTransported education
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid350024
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253515
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess