Show simple item record

dc.contributor.advisorKömür, Şevki
dc.contributor.authorTopbaş, Atabay
dc.date.accessioned2020-12-29T13:35:10Z
dc.date.available2020-12-29T13:35:10Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429223
dc.description.abstractBu araştırma, insan beyninin doğal işlevleri üzerine odaklanan beyin temelli öğrenme çerçevesinde tasarlanmış, bilgisayar destekli dil öğrenme malzemeleri vasıtasıyla, yaygın kullanılan İngilizce düzensiz fiillerin öğrenme ve öğretimine, mümkünse, belli ölçüde katkıda bulunabilmek amacıyla iki araştırma sorusuna cevap bulmaya çalışmaktadır.Araştırmaya veri toplamak için, yarı-yapılandırılmış görüş bildirme anketi ve bu araştırma için yapılmış bilgisayar destekli dil öğrenme malzemeleri kullanılmıştır. Söz konusu anket katılımcılara elektronik postayla gönderilmiş malzemeler ise Sıtkı Koçman Yabancı Diller Yüksek Okulunun internet sayfasında katılımcılara BDDÖ başlığıyla sunulmuştur.Bu araştırma sonucunda, Sıtkı Koçman Yabancı Diller Yüksek Okulundaki İngilizce öğretmenlerinin İngilizce düzensiz fiilleri, liste ezberleme, düz gramer açıklama ve ders kitabındaki faaliyetleri takip gibi geleneksel şekillerde öğrettikleri ortaya çıkmıştır. Başka önemli bir sonuçta şudur; hepsi tecrübeli öğretmenler olsa da, katılımcılardan çok azı, derslerde eğitim amaçlı bilgisayar kullandıklarını bildirmişlerdir. Katılımcıların hepsi bu tür malzemelerin, öğrenciyi düzensiz fiilleri kolayca zevkle öğrenmeye teşvik edecek kadar faydalı olduğunu ve bütün katılımcılar bu tür malzemeleri kendilerinin de yapabilmeyi istediklerini ifade etmiştir.Kısaca bilgisayar destekli dil öğrenme malzemeleri, birçok yönüyle, tecrübeli İngilizce öğretmenleri tarafından kabul görmüştür.Anahtar Kelimeler:İngilizce Düzensiz Fiiller, Bilgisayar Destekli Dil Öğrenme, Beyin Temelli Öğrenme
dc.description.abstractThis study tries to find out the answers to the research questions in order to be able to make contributions, if any, to some extent to learning and teaching commonly used English irregular verbs with computer-assisted language learning (CALL) materials designed on the basis of brain-based learning principles.The semi-structured reflective questionnaire and the CALL materials created for this research were used to collect the data through two research questions. The mentioned questionnaire was emailed to the participants and the materials were presented to them on the Website of Sıtkı Koçman School of Foreign Languages under the title of CALL.Research findings showed that ELT teachers of Sıtkı Koçman School of Foreign Languages taught irregular verbs in traditional ways like list memorisation, explicit grammar explanation, and course book activities, and that almost no teachers knew about computer assisted language learning. Another significant result obtained was that very few of them used computers in classes for educational purposes although they were all experienced teachers.The participants of the study agreed that the CALL materials were useful enough to motivate students to enjoy learning irregular verbs easily, and that they all wanted to be able to design and use such materials.In brief, CALL materials for English irregular verbs seemed to be accepted by experienced ELT teachers for several reasons.Key words: English irregular verbs, Computer assisted language learning, Brain based learning,en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleComputer-assisted teaching of the past simple and past participle forms of English irregular verbs
dc.title.alternativeİngilizce düzensiz fiillerin 2. ve 3. hallerinin bilgisayar destekli öğretimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmBrain-based teaching
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmGrammar-verb
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid352466
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253495
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess