Kamu güvenliği alanında kriz yönetimi
dc.contributor.advisor | Uzun, Turgay | |
dc.contributor.author | Özmaya, Safi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:35:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:35:01Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429165 | |
dc.description.abstract | Günümüzde ``kriz'' adı verilen tehlikeli ve zor dönemlerle bireysel, sosyal ve örgütsel hayatta sıklıkla karşılaşılmaktadır. Büyük bir örgütlenme olan devletin de öncelikli görevlerinden birisi kamu güvenliğini sağlamaktır. Bu anlamda kriz dönemleri genel güvenliği bozan, milli menfaatleri tehlikeye düşüren ve sonuçları itibariyle sosyal, siyasal ve ekonomik yaşayışa zarar veren süreçlerdir. Bu durumların acilen cevaplanıp en az zararla atlatılabilmesi için, olağan yönetsel faaliyetlerden farklı olarak, özel bir yönetim metoduna ihtiyaç bulunmaktadır. Yani Kriz yönetimi, çoklu aktörlerin katılımını ve bunlar arasında sağlanacak maksimum düzeyde bir iletişim, eşgüdüm ve işbirliği gerektiren örgütsel faaliyetleri içeren bir yönetim sistemidir.Tezin ilk bölümünde krizin kavramsal çerçevesi belirlenerek krizin özellikleri, nedenleri ve kriz türleri ortaya konulmuştur. Bu çerçevede kriz yönetim süreci ve aşamaları, yönetim bilimi bağlamında incelenmeye çalışılmıştır. Sonraki bölümde genel güvenlik ve kamu güvenliği kavramları açıklandıktan sonra Türkiye'de kamu düzenini ve güvenliğini sağlamakla ilgili kurum ve kuruluşlar üzerinde durulmuştur. Son bölümde ise bir kamu yönetimi biçimi olarak kriz yönetimi ele alınmış ve genelde Türk kamu yönetiminde krizi yönetmekle yükümlü kuruluşlarla, özelde ise kamusal güvenlikten sorumlu organların kriz yönetim merkezleri ve sistemleri incelenmiştir. Yine bu bölümde konu ile ilgili görüş, değerlendirmelerin bulunduğu sonuç kısmı yer almıştır.Gelinen noktada Türkiye'de kriz yönetimi ile ilgili yasal ve örgütsel çerçevelerde bazı düzenlemeler ve uygulamalar bulunmakla birlikte, bunların çağdaş demokrasideki benzer yapılanmalar ile eşdeğer seviyede olmadığı uygulamadaki karşılaşılan bazı yetersizliklerden anlaşılmaktadır. Bu konuda karşılaşılan en büyük sorunların başında ise, Türk kamu yönetiminde görülen çok başlılık ve bunun neden olduğu kurumlar arası yetki ve sorumluluk karmaşasının yer aldığı görülmektedir. | |
dc.description.abstract | Nowadays, it is frequency faced to some dangerous and hard periods, which are called ``crisis?? in the individuals, societies and organizational life. One of the priority missions of government, as a great organization, is to maintain the public security. In this sense, crisis terms are processes that violate the general security, endanger to the national benefits and their consequences harm to the life of social, political and economic. In order to immediately response these situations and overcome with minimum damage, it needs a specific management method as difference of rutin managerial activities. Namely crisis management is a kind of management system, which includes some organisational activities that require participation of multiple actors and communication, coordination and cooperation between these actors.In the first chapter of this thesis, it has been exposed the crisis characteristic, reasons and species of crisis as determining to crisis conceptual frame. At this frame it has been tried to analyze the crisis management process and its phases at the context of management science. After clarifying of general security and public security concepts, it has been dwelled upon the institutors and establishments regarding to ensure public order and safety in Turkey at the following part. At last, it has been discussed the crisis management as a special form of public management and studied that generally the institutors, responsible to manage the crisis at the Turkish public management and particularly crisis management bases and their systems of organs, which have responsibility for public security. Nevertheless, part of conclusion, has our opinions and evaluations regarding topic, took part at this chapter.However, at the reached point in Turkey, there are some arrangements and practices in the legitimate and organisational frames about crisis management but it is understood that these are not equivalent level with the similar structures in the modern democracies, due to some incapacities, encountered at the applications. It seems that abundance of Turkish public management and it because the chaos of authority and responsibility between institutors are occupying a place at the top of serious problems, comes across at this subject. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Kamu güvenliği alanında kriz yönetimi | |
dc.title.alternative | The crisis management in the field of public security | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kamu Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Crisis | |
dc.subject.ytm | Public administration | |
dc.subject.ytm | Crisis management | |
dc.subject.ytm | Public security | |
dc.identifier.yokid | 362013 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 253727 | |
dc.description.pages | 198 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |