Using authentic video in teaching vocabulary in Turkish secondary level EFL classrooms
dc.contributor.advisor | Üstünel, Eda | |
dc.contributor.author | Güçlü Kale, Nefise | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:34:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:34:57Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429142 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma İngilizce'nin yabancı dil olarak okutulduğu Türkiye'deki liselerde otantik video kullanılarak kelime öğretiminde takip edilecek basamakların neler olduğu, öğrencilerin kelime öğretiminde otantik video kullanımına tutumlarının neler olduğu ve kelime öğretiminde otantik video kullanımının sınıf içinde bıraktığı izlenimleri araştırmayı amaçlamıştır. Bu çalışma, seviyeleri orta ve ortaüstü olan ve yedi öğrenciden oluşan bir yabancı dil sınıfında uygulanmış bir durum çalışmasıdır. Kelime öğretimi için 5 seans ?Son Samuray? ve 3 seans ?Ölü Ozanlar Derneği? isimli iki film izletilmiştir. Çalışma süresince öğrenciler kelime öğretimi için otantik video kullanımına yönelik tutumlarını yansıtmak için günlük tutmuşlardır. Araştırma sorularına daha iyi bir anlayış kazandırmak için öğretmen tarafından notlar alınmıştır. Veri toplama ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesini kuvvetlendirmek için çalışma sonunda öğrencilerle röportaj yapılmıştır. Bunların analizi öğrencilerin otantik video kullanılarak kelime öğretimine karşı olumlu tutumları olduğunu ve kelime öğretiminin kolay ve zevkli bir şekilde gerçekleştirilebildiğini göstermiştir. Bununla birlikte yapılan analiz öğretilecek kelime sayısının önemli olduğunu göstermiştir. Öğretilecek kelime sayısının çok fazla olmaması öğrenciler açısından faydalıdır çünkü öğrenilecek kelime sayısının artması onların dikkatlerinin dağılmasına ve sıkılmalarına yol açmaktadır.ANAHTAR SÖZCÜKLERİngilizce Öğretimi, Yabancı Dil Olarak İngilizce, Otantik Materyaller, Otantik Video, Kelime Öğretimi | |
dc.description.abstract | This study aimed to investigate the steps to be followed in using authentic videos in teaching vocabulary in Turkish secondary level EFL classrooms, what attitudes students have on the use of authentic videos in teaching vocabulary and what the classroom implications of using authentic videos in teaching vocabulary are. This is a case study carried out in a language class consisting of seven students whose level is between intermediate and upper-intermediate. Two films, ?The Last Samurai and Dead Poets Society? are used in teaching vocabulary for 8 sessions, five sessions for ?The Last Samurai? and three sessions for ?Dead Poets Society?. During the study, the students kept journals in order to reflect their attitudes towards the use of authentic video in teaching vocabulary. Teacher?s field notes after each session are kept to get a better understanding of the research questions. An interview is done with the students at the end of the study to provide a triangulation in our approach to collect data and analyse the findings of the study. The analysis of these reveal that students hold a positive attitude towards learning vocabulary with the use of authentic video and the teaching of vocabulary can be carried out easily and in an enjoyable way. However, the number of the words to teach is important. It is better not to have too many words to teach in terms of the students because the increase in the number of the words to be learnt lead them to get distracted and bored.KEY WORDSELT, EFL, Authentic Materials, Authentic Video, Vocabulary Teaching. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Using authentic video in teaching vocabulary in Turkish secondary level EFL classrooms | |
dc.title.alternative | Türkiye'deki liselerde otantik video kullanarak kelime öğretimi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Video | |
dc.subject.ytm | Video supported teaching | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.identifier.yokid | 365310 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 253724 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |