dc.contributor.advisor | Öztürk, Namık Kemal | |
dc.contributor.author | Balyiyen, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:34:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:34:38Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/429019 | |
dc.description.abstract | Günümüzün hızla değişen şartları toplumlar ve bireylerin yaşamlarını doğrudan etkilemektedir. Bütün bu gelişmeler bir yandan toplum yaşamını etkilerken bir yandan da bireyin sahip olması gereken niteliklerin sürekli olarak değişmesine ve artmasına neden olmaktadır. Bugün, her zamankinden daha fazla bireyin eğitilmesine ve sürekli geliştirilmesine ihtiyaç vardır. Kişi ya da hizmet verdiği kurum ne kadar mükemmel olursa olsun gelişime ayak uyduramadığı takdirde yok olmaya mahkûmdur. Personelin kendini yetiştirmesi ve geliştirilmesinden söz edilince, hizmet içi eğitim akla gelmektedir.Eğitimin özellikle de bilimsel eğitimin bu denli önem kazandığı günümüzde ister özel kesim, ister kamu kesimi olsun personelini yetiştirmek durumunda kalmıştır. Bunu sağlamanın yolu da sistematik olarak personeline, yenilikleri eğitim yoluyla vermekten geçer. Kişilere bu bilgi ve becerileri kazandırmanın yolu da ?Hizmet İçi Eğitim?dir.İşte bu araştırma, kamu kurum ve kuruluşlarındaki hizmet içi eğitim etkinliklerinin neler olduğunu, bu etkinliklerde görev yapan elamanların özelliklerinin ve onlardan beklenen özelliklerin neler olması gerektiğini saptama amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın amaçlarını, emniyet ve zabıta örgütlerindeki hizmet içi eğitim programlarının türleri, temel amacı, programlarındaki konuların içeriği, katılma şekli, programlara öğretim üyesi olarak kimlerin katılacağı, programların hangi öğretim yöntemiyle işlendiği, eğitim tesislerinin özellikleri, hizmet içi eğitimle ilgili mevzuat gibi konular oluşturmaktadır.Bu araştırma, betimsel nitelikte, genel tarama modeli bir alan araştırması olarak planlanmış ve yürütülmüştür. Bu çerçevede literatür taranmış, Muğla İl Emniyet Müdürlüğü ve Muğla Belediyesi Zabıta Müdürlüğündeki hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin verilere ulaşılmış ve gerekli durumlarda yetkililerle görüşülmüştür.Araştırmanın bulguları aşağıda özetlenmiştir;Hizmet içi faaliyetlerinin bir kısmı hizmet içi eğitim ihtiyacı saptanmadan yürütülmektedir.Kurumların hizmet içi eğitim etkinliklerinde hizmet içi eğitim yıllık planına önem verilmekte ama kurumların hizmet içi eğitim programlarında; hedefler, davranışlar, eğitim ve sınama durumları program geliştirme ilkelerine uygun olarak hazırlanmamakta, programlarda davranış ve eğitim durumları ihmal edilmektedir.Kurumlarda uygulanan hizmet içi eğitim, hizmet öncesi eğitim eksikliğinin giderilmesine bir ölçüde katkıda bulunmaktadır.Kurumlarda hizmet içi eğitim programlarının değerlendirilmesine yeterince önem verilmemekte ayrıca eğitim birimlerine yeterli bütçe ayrılmamaktadır.Kurumların eğitim birimlerinde çalışan personelin büyük çoğunluğu eğitim bilimleri dışında bir öğretim kurumundan mezundur.Araştırmada, hizmet içi eğitim programlarına katılacak personeli daha çok kurumun kendisi gönderdiği, hizmet içi eğitim programlarının temel amacının personeli daha verimli hale getirmek olduğu, hizmet içi eğitim programlarının daha çok anlatım yöntemiyle işlendiği yönünde bulgular elde edilmiştir.Elde edilen sonuçlar doğrultusunda gerekli önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The fast changing conditions of today directly affect the lives of individuals and communities. All these improvements not only affect the life of community but also lead to a constant change and increase in the qualifications an individual needs toB possess. Today, the need for person to be educated and constantly Vimproved is more than ever. No matter how perfect a person or the institution he serves is, they are doomed to disappear unless they keep up with developments. As far as the self training or improvement of the staff is concerned, in-service training is meant.Private or public sector need to educate their staff in the way of education, in particular sysematic education. And also the the way of giving knowledge and skill is in service training.This recearch has been conducted in order to determine, what are the in service training activities in the state establishments and foundations and what are the qualifisations of staff working in these positions, what should be the expected qualifications for such positions.The goal of this study is to bring the facts to light like whether it was negotiated with the students when determining what kinds of programmes will be followed and its basic purpose, the contexts of programmes, the requirements of applications, defining the instructors qualifications, by following which educational tactics the programmes will be carried out, the ongoing rules and ways for in service education, the sufficiency of policy and educational expenditure and the regulation of attending the courses regulary.This research was plannned and conducted as a descriptive, general scanning model field study. In this concept, literature was scanned, data was reached pertaining to Muğla Police Department?s and Muğla Municipal Police Department?s in service training activities and was interviewed with authorities if required.Results of research are summarized as follows;Some of the in service training activities are performed without determining the educational needs.In the state establishments, the importtance is given to the annual program of the in service training activities. Within the in service training programs of state establishments the objectives, behavior of objectives, accordance with the curriculum development principles. In training programs, the behaviors and learning situations are neglected.In service training that is applied in the state establishments, contributes to overcome insufficiency of the pre-service training.Within the state establishments, putting the training program into good use is not considered sufficiently. Additionally, the budget allocated fort he training departments is not sufficient.Almost all of the training staff working in training departments of the state establishments, have graduated from an institution different from the education sciences.During the study, the findings that the personel, who will attend in service training programs is decided by related departments, that the basic aim of in service training programs is making personel more efficient, that in service training programs are given much more like by oral method, have been received.In light of the outcomes of data necessary suggestion has been proposed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Kamu kurumlarında hizmet içi eğitim | |
dc.title.alternative | In service traning in the state establishments | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kamu Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Local administrations | |
dc.subject.ytm | In service training | |
dc.subject.ytm | Public institutions | |
dc.identifier.yokid | 375736 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264275 | |
dc.description.pages | 200 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |